Stream Media Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Hei, Når dere leser artikler på Internett, oppleves det da som et problem for dere å måtte stoppe lesingen underveis for å slå opp betydningen av ukjente ord? Jeg har laget Vocabulate.me - en nettside som skal fungere som hjelpemiddel for de som ønsker å utvide sitt ordforråd i språket de lærer seg. Idéen er at man henter ut vanskelige ord fra teksten før man leser den, og lærer seg ordene man ikke allerede kan før man setter i gang med å lese gjennom selve teksten. Tror dere en slik tjeneste ville vært nyttig for personer som ofte leser artikler på Internett? Noen forslag til endringer/forbedringer? Setter pris på alle slags tilbakemeldinger :-) Endret 10. november 2012 av Stream Media Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Jeg mener det ville vært mer beleilig om man heller kunne enkelt slå opp ordene mens man leste artikkelen, for eksempel ved å holde pekeren over det aktuelle ordet. Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Jeg bruker den innebygde funksjonaliteten i OS X ganske mye(trykk på et ord med tre fingre), så her har noe slikt lite nytteverdi, dessverre. Kanskje det er mer nyttig blant Windows-brukere? Men det finnes kanskje Chrome-plugins som gjør samme greia? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Ville vært en bedre ide hvis man tok for seg færre ord i artikkelen. F.eks. nå står det: "Mark the words you do not know by clicking them:" "that, are, God, not, believe, with, your, who, will, their, from, emphasis, this, have, osv. Og da er det ganske mye jobb for å komme seg fram til de virkelig vanskelige ordene. Lenke til kommentar
WD- Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Med disse er det bare å dobbeltklikke på ord for å få opp definisjon (kan konfigurere ordbøker selv også, f.eks. hvis du vil ha andre språk). https://addons.mozil...ionary-tooltip/ og https://chrome.googl...okndjgjohonjchl Hva som finnes for Internet Explorer vet jeg ikke, og det gidder jeg ikke å google heller. Endret 10. november 2012 av WD Lenke til kommentar
Stream Media Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Takk for respons, Frankline :-) Helt enig med deg at de vanligste ordene bør fjernes. Jeg har endret slik at de 100 mest vanlige engelske ordene fjernes automatisk. Kanskje bør dette antalle økes til f.eks. 1000 eller 5000. Det er jo tross alt viderekomne brukere som er målgruppen til denne tjenesten. Ville vært en bedre ide hvis man tok for seg færre ord i artikkelen. F.eks. nå står det: "Mark the words you do not know by clicking them:" "that, are, God, not, believe, with, your, who, will, their, from, emphasis, this, have, osv. Og da er det ganske mye jobb for å komme seg fram til de virkelig vanskelige ordene. Hei, WD. Poenget med tjenesten er at man skal slippe å måtte ta frem definisjoner på ord samtidig som man leser. Med disse er det bare å dobbeltklikke på ord for å få opp definisjon (kan konfigurere ordbøker selv også, f.eks. hvis du vil ha andre språk). https://addons.mozil...ionary-tooltip/ og https://chrome.googl...okndjgjohonjchl Hva som finnes for Internet Explorer vet jeg ikke, og det gidder jeg ikke å google heller. Endret 10. november 2012 av Stream Media Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) Det virker som ord med apostrof (som don't og doesn't) ikke blir oppfattet riktig, slik at de står som don og doesn. Hva med å legge inn et valg av hvor mange normale ord den skal fjerne? 5000 høres greit ut, f.eks. Endret 23. november 2012 av Coffey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå