Gå til innhold

Slippe å slå opp ord mens man leser artikler på Internett

Stream Media

Anbefalte innlegg

Hei,

Når dere leser artikler på Internett, oppleves det da som et problem for dere å måtte stoppe lesingen underveis for å slå opp betydningen av ukjente ord?

Jeg har laget Vocabulate.me - en nettside som skal fungere som hjelpemiddel for de som ønsker å utvide sitt ordforråd i språket de lærer seg.

Idéen er at man henter ut vanskelige ord fra teksten før man leser den, og lærer seg ordene man ikke allerede kan før man setter i gang med å lese gjennom selve teksten.

Tror dere en slik tjeneste ville vært nyttig for personer som ofte leser artikler på Internett?

Noen forslag til endringer/forbedringer? Setter pris på alle slags tilbakemeldinger :-)

Endret av Stream Media
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville vært en bedre ide hvis man tok for seg færre ord i artikkelen. F.eks. nå står det:

"Mark the words you do not know by clicking them:"

"that, are, God, not, believe, with, your, who, will, their, from, emphasis, this, have, osv.

Og da er det ganske mye jobb for å komme seg fram til de virkelig vanskelige ordene.

Lenke til kommentar

Takk for respons, Frankline :-)

Helt enig med deg at de vanligste ordene bør fjernes. Jeg har endret slik at de 100 mest vanlige engelske ordene fjernes automatisk. Kanskje bør dette antalle økes til f.eks. 1000 eller 5000. Det er jo tross alt viderekomne brukere som er målgruppen til denne tjenesten.

Ville vært en bedre ide hvis man tok for seg færre ord i artikkelen. F.eks. nå står det:

"Mark the words you do not know by clicking them:"

"that, are, God, not, believe, with, your, who, will, their, from, emphasis, this, have, osv.

Og da er det ganske mye jobb for å komme seg fram til de virkelig vanskelige ordene.

Hei, WD. Poenget med tjenesten er at man skal slippe å måtte ta frem definisjoner på ord samtidig som man leser.

Med disse er det bare å dobbeltklikke på ord for å få opp definisjon (kan konfigurere ordbøker selv også, f.eks. hvis du vil ha andre språk).

https://addons.mozil...ionary-tooltip/

og

https://chrome.googl...okndjgjohonjchl

Hva som finnes for Internet Explorer vet jeg ikke, og det gidder jeg ikke å google heller. :p

Endret av Stream Media
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...