KatrinaS Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Hei jeg har en nokså god pc. Jeg få ikke kjørt noen spill greit omtrent. Denne skal kunne kjøre gta 4 f. eks ganske greit, men må ha på ræva grafikk. Når jeg har på lav, bruker den nesten ikke noen ting av minne står det nederst, og hvis jeg setter all grafikk til max (bare for å teste), så står det at jeg fortsatt har rundt 400 mb igjen å gå på. Burde ikke spillet kjøre nogenlunde bra på medium-high grafikk da? Sånn er det med mange spill. Og pcen yter liksom mye mindre enn det den er i stand til virker det som. Jeg kjenner flere som har en del dårligere pc enn meg som kjører spill med bedre grafikk og bedre fps-rate uten problemer, men jeg sliter skikkelig med dert. Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette her, for jeg vil så virkelig kunne spille noen spill. Jeg kan nemlig ikke spille på playstationen min lenger fordi den er for bråkete, fryser og lagger noe sinnsykt. Har ikke råd til bedre. Specs: Operating System Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit SP1 CPU AMD A8-3530MX 57 °C Llano 32nm Technology RAM 8,00 GB DDR3 @ 674MHz (9-9-9-24) Motherboard Hewlett-Packard 1807 (Socket FS1) 58 °C Graphics Generic PnP Monitor (1366x768@60Hz) AMD Radeon HD 6620G (HP) 54 °C AMD Radeon 6600M and 6700M Series (HP) CrossFire Disabled Hard Drives 466GB Western Digital WDC WD50 00BPVT-60HXZT3 SATA Disk Device (SATA) 39 °C Optical Drives hp DVD-RAM UJ8B1 SATA CdRom Device Audio IDT High Definition Audio CODEC Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Hei jeg har en nokså god pc. Jeg få ikke kjørt noen spill greit omtrent. Denne skal kunne kjøre gta 4 f. eks ganske greit, men må ha på ræva grafikk. Når jeg har på lav, bruker den nesten ikke noen ting av minne står det nederst, og hvis jeg setter all grafikk til max (bare for å teste), så står det at jeg fortsatt har rundt 400 mb igjen å gå på. Burde ikke spillet kjøre nogenlunde bra på medium-high grafikk da? Sånn er det med mange spill. Og pcen yter liksom mye mindre enn det den er i stand til virker det som. Jeg kjenner flere som har en del dårligere pc enn meg som kjører spill med bedre grafikk og bedre fps-rate uten problemer, men jeg sliter skikkelig med dert. Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette her, for jeg vil så virkelig kunne spille noen spill. Jeg kan nemlig ikke spille på playstationen min lenger fordi den er for bråkete, fryser og lagger noe sinnsykt. Har ikke råd til bedre. Specs: Operating System Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit SP1 CPU AMD A8-3530MX 57 °C Llano 32nm Technology RAM 8,00 GB DDR3 @ 674MHz (9-9-9-24) Motherboard Hewlett-Packard 1807 (Socket FS1) 58 °C Graphics Generic PnP Monitor (1366x768@60Hz) AMD Radeon HD 6620G (HP) 54 °C AMD Radeon 6600M and 6700M Series (HP) CrossFire Disabled Hard Drives 466GB Western Digital WDC WD50 00BPVT-60HXZT3 SATA Disk Device (SATA) 39 °C Optical Drives hp DVD-RAM UJ8B1 SATA CdRom Device Audio IDT High Definition Audio CODEC Laptop-er er ikke til gaming, (med mindre det er en Alienware-maskin, spesialdesignet til gaming. Laptop-er er ofte konfigurert for minimal temperatur, (som begrenser støy), Så er ikke så mye å gjøre. -frank Lenke til kommentar
claes Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 GTA4 er et forferdelig dårlig spill på PC, selv veldig gode PCer sliter med å dra det spillet på høy grafikk uten at det lagger, textures popper ut og inn etc. Minnet du snakker om har ingenting å si på hvor bra det skal gå ann å kjøre det, kun at du har plass i minnet på grafikkortet til texturene, ikke at det nødvendigvis klarer å kjøre det noe bra. PCen din er ikke noe spesielt bra, vet ikke hva du har sammenlignet med, men den er ihvertfall ikke til noe spesielt gaming. Uansett, pass på at du har nyeste grafikkdrivere fra AMD, http://support.amd.com/us/Pages/AMDSupportHub.aspx Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 GTA4 er et forferdelig dårlig spill på PC, selv veldig gode PCer sliter med å dra det spillet på høy grafikk uten at det lagger, textures popper ut og inn etc. Minnet du snakker om har ingenting å si på hvor bra det skal gå ann å kjøre det, kun at du har plass i minnet på grafikkortet til texturene, ikke at det nødvendigvis klarer å kjøre det noe bra. PCen din er ikke noe spesielt bra, vet ikke hva du har sammenlignet med, men den er ihvertfall ikke til noe spesielt gaming. Uansett, pass på at du har nyeste grafikkdrivere fra AMD, http://support.amd.c...SupportHub.aspx Har de nyeste driverne ja. Men fortsatt så burde pcen min klare å dra spill bedre enn det den gjør. Testa med minecraft på skolepc også. Det var en intel atom, veldig dårlig pc, med 1gb ram osv. Min er jo bedre enn det og det var ikke mer enn 30 fps mer der. Jeg testa bare med det spillet. Det gjelder generelt for alle spill. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Laptop-er er ikke til gaming, (med mindre det er en Alienware-maskin, spesialdesignet til gaming. Laptop-er er ofte konfigurert for minimal temperatur, (som begrenser støy), Så er ikke så mye å gjøre. -frank Det finnes massevis av gaming-laptoper som ikke er at merket Alienware... 8 Lenke til kommentar
Spectryx Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Beklager, men med det skjermkortet/prosessoren vil du ikke få noe særlig til spillopplevelse uansett hva du gjør. Bærbar er ikke noe å bruke til spill, med mindre du bruker 10-15.000kr ++++. Spar til en stasjonær pc og bygg selv, eventuelt få hjelp. Du kan bygge deg en ganske grei stasjonær til en rimelig penge. Endret 10. november 2012 av Putresopp Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Beklager, men med det skjermkortet/prosessoren vil du ikke få noe særlig til spillopplevelse uansett hva du gjør. Bærbar er ikke noe å bruke til spill, med mindre du bruker 10-15.000kr ++++. Spar til en stasjonær pc og bygg selv, eventuelt få hjelp. Du kan bygge deg en ganske grei stasjonær til en rimelig penge. Problemet er at jeg ikke har noen særlig penger og dette var den beste jeg fikk råd til og jeg kjøpte den i sommer. Har 13000 i konfirmasjonspenger, men det kan jeg ikke bruke. Og jeg får ikke lov til ny pc nå og jeg kan ikke bygge pc eller kjenner noen som kan det heller. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Beklager, men med det skjermkortet/prosessoren vil du ikke få noe særlig til spillopplevelse uansett hva du gjør. Bærbar er ikke noe å bruke til spill, med mindre du bruker 10-15.000kr ++++. Spar til en stasjonær pc og bygg selv, eventuelt få hjelp. Du kan bygge deg en ganske grei stasjonær til en rimelig penge. Jeg beklager at jeg henger meg opp i bagateller, men desktop-maskiner egner seg heller ikke til spill med mindre man bruker mer penger på den enn de billigste. Så dette skillet mellom bærbar og stasjonær er bare tullete. Det er penga som rår, ikke hva slags innpakning... Lenke til kommentar
Spectryx Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Jeg beklager at jeg henger meg opp i bagateller, men desktop-maskiner egner seg heller ikke til spill med mindre man bruker mer penger på den enn de billigste. Så dette skillet mellom bærbar og stasjonær er bare tullete. Det er penga som rår, ikke hva slags innpakning... Hva er det du røyker a? Selvfølgelig er desktop bedre til gaming, oppgraderings-muligheter og kjøling kan ikke sammenlignes på laptop (uansett om laptopen koster 5 eller 20k). Det jeg vil frem til i innlegget mitt er at du kan bygge deg en stasjonær pc ganske billig (5-6K), og allikevel få ytelse tilsvarende en laptop som koster mye mer. Det vil dermed gå fortere for TS og spare til en desktop med grei ytelse kontra laptop. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Det jeg vil frem til i innlegget mitt er at du kan bygge deg en stasjonær pc ganske billig (5-6K), og allikevel få ytelse tilsvarende en laptop som koster mye mer. Det vil dermed gå fortere for TS og spare til en desktop med grei ytelse kontra laptop. Så hvis jeg heller hadde brukt 5000 som jeg brukte på denne her, ville det blitt en mye bedre pc om jeg brukte det på en stasjonær? I så fall, hvor mye bedre? Lenke til kommentar
cfg Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Antageligvis ville den vært meget mye bedre, OM du hadde hatt en skjerm fra før av. Hvis ikke hadde den bare vært bedre. Det er ikke så alt for mye penger du trenger å legge i en desktop PC for å få spilt en god del spill, ofte litt værre med laptopper dessverre. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Antageligvis ville den vært meget mye bedre, OM du hadde hatt en skjerm fra før av. Hvis ikke hadde den bare vært bedre. Det er ikke så alt for mye penger du trenger å legge i en desktop PC for å få spilt en god del spill, ofte litt værre med laptopper dessverre. Har en pc-skjerm som er noen år gammel. Ikke noe å skryte av akkurat Lenke til kommentar
supercalle_InnleggNO Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hei jeg har en nokså god pc. Jeg få ikke kjørt noen spill greit omtrent. Denne skal kunne kjøre gta 4 f. eks ganske greit, men må ha på ræva grafikk. Når jeg har på lav, bruker den nesten ikke noen ting av minne står det nederst, og hvis jeg setter all grafikk til max (bare for å teste), så står det at jeg fortsatt har rundt 400 mb igjen å gå på. Burde ikke spillet kjøre nogenlunde bra på medium-high grafikk da? Sånn er det med mange spill. Og pcen yter liksom mye mindre enn det den er i stand til virker det som. Jeg kjenner flere som har en del dårligere pc enn meg som kjører spill med bedre grafikk og bedre fps-rate uten problemer, men jeg sliter skikkelig med dert. Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette her, for jeg vil så virkelig kunne spille noen spill. Jeg kan nemlig ikke spille på playstationen min lenger fordi den er for bråkete, fryser og lagger noe sinnsykt. Har ikke råd til bedre. Specs: Operating System Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit SP1 CPU AMD A8-3530MX 57 °C Llano 32nm Technology RAM 8,00 GB DDR3 @ 674MHz (9-9-9-24) Motherboard Hewlett-Packard 1807 (Socket FS1) 58 °C Graphics Generic PnP Monitor (1366x768@60Hz) AMD Radeon HD 6620G (HP) 54 °C AMD Radeon 6600M and 6700M Series (HP) CrossFire Disabled Hard Drives 466GB Western Digital WDC WD50 00BPVT-60HXZT3 SATA Disk Device (SATA) 39 °C Optical Drives hp DVD-RAM UJ8B1 SATA CdRom Device Audio IDT High Definition Audio CODEC Det ser ut som du har en laptop med APU prosessor + dedikert grafikkort (hvis ikke jeg tar feil) Du kan få bedre ytelse ved å aktivere crossfire i catalyst control center. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hva er det du røyker a? Selvfølgelig er desktop bedre til gaming, oppgraderings-muligheter og kjøling kan ikke sammenlignes på laptop (uansett om laptopen koster 5 eller 20k). Det jeg vil frem til i innlegget mitt er at du kan bygge deg en stasjonær pc ganske billig (5-6K), og allikevel få ytelse tilsvarende en laptop som koster mye mer. Det vil dermed gå fortere for TS og spare til en desktop med grei ytelse kontra laptop. Jeg røyker ikke, men hyggelig at du spør. Resten av innlegget ditt er bare vås. For 5 år siden var du kanskje inne på noe, men ikke i dag. Lenke til kommentar
Spectryx Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Resten er bare vås? Du mener altså at du kan få en laptop til 5000 som yter like godt som en stasjonær til 5000? Da tar jeg gjerne eksempler! Oppgraderings-muligheter samt kjøling er en viktig ting om du skal bruke pc'en til spill. Skal du oppgradere en laptop (bytte prossesor/skjermkort) er dette en svært vanskelig prossess i forhold til stasjonær, og enkelte ganger helt umulig. Med andre ord, når disse delene begynner å bli utdatert - må de aller fleste av oss kjøpe helt ny laptop i stedet for å bare bytte enkelte deler. 1 Lenke til kommentar
Exxia Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Forskjellen er vel i hovedsak at du får mer for pengene med en desktop. Du må jo ut med en formue for en laptop som presterer like bra som en mid-range desktop. Har gått i den fella før, og laptop er i hovedsak en stor waste av penger med mindre du VIRKELIG trenger det. Hvis du bruker typ 80% av tiden din hjemme/tilgang til stasjonær, så er ikke de 20% verdt stort. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Det ser ut som du har en laptop med APU prosessor + dedikert grafikkort (hvis ikke jeg tar feil) Du kan få bedre ytelse ved å aktivere crossfire i catalyst control center. har aktivert, men pririform speccy sier den ikke er det da. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Regner med du har laptopen koblet til strøm når du bruker den? Hvis den kun går på batteri vil den klokke seg ned for å bruke mindre strøm - ergo også yte mindre. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 13. november 2012 Forfatter Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Regner med du har laptopen koblet til strøm når du bruker den? Hvis den kun går på batteri vil den klokke seg ned for å bruke mindre strøm - ergo også yte mindre. Jeg har stilt på dette så klart. Og jeg bruker bare lader når pcen er tom for strøm. Ellers drar jeg ut kontakten. Endret 13. november 2012 av EveryGameGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå