breiband Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Heisann! Trenger litt hjelp til min maskin her nå. Delene som er i bruk er som følger, ASUS P8P67 Deluxe og GIGABYTE GA-Z68XP-UD4 Corsair HX750W Corsair XMS3 og Corsair Vengeance LP Intel Core i7 3770 Øvrige deler er kanskje litt irrelevant siden jeg ikke engang kommer til POST men uansett: Seagate Barracuda 1TB Intel SSD 320 Her kommer problemet. Når jeg setter opp kun PSU, hovedkort, CPU og RAM utenfor kabinettet så får jeg Q-Code 55 med ASUS hovedkortet, det vil jo si "Memory not installed". Jeg har allikevel prøvd RAM-brikkene hver for seg, og i flere slots. DRAM_LED lyser konstant rødt også. Har prøvd å bruke MemOK!. Når jeg bruker GIGABYTE-kortet så får jeg ikke noen kode fordi det er ikke noe display på kortet, men jeg får heller ikke noe bilde fra det integrerte skjermkortet. Det eneste jeg kan se at lyser på kortet da er PHASE_LED som lyser med alle lamper på full styrke. Begge kortene ble altså denne gangen montert utenfor kabinett for å eliminere eventuelle kortslutninger fra kabinettet. For å presisere en gang til så får jeg ikke noe bilde på skjermen med noen av kortene, og jeg har egentlig prøvd det meste utenom å bytte CPU og PSU, resten er prøvd med flere komponenter. Jeg vil da gå ut i fra at den ikke kommer gjennom POST siden jeg ikke får noe bilde, men bare LEDs som lyser på kortet. Er det noen som har eventuelle løsninger? EDIT: Jeg mistenker kanskje at ingen av hovedkortene støtter Ivy Bridge CPU uten en BIOS-update, noe jeg ikke får gjort uten en eldre CPU som er støttet allerede. Kan dette stemme? Hvis et er tilfellet så ville det ikke vært noe problem å få skaffet noe for å oppdatere BIOS. Endret 10. november 2012 av bossleif Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 PSU er en vanlig feilkilde, så er verdt å prøve. Eventuellt måle spenningene. Lenke til kommentar
breiband Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 (endret) I frykt for å virke litt dum her nå må jeg bare spørre. Måler jeg spenningene med et multimeter? Endret 10. november 2012 av bossleif Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Ja. Du skal måle 3.3V, 5V, og 12V. http://pinouts.ru/Power/atxpower_pinout.shtml Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå