Betroz Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Heisann Jeg kjører for tiden LMDE 201204 versonen med Update Pack 5. Leste noe på nettet om at siden oppdateringer til LMDE kommer i pakker, så er det slik at den ikke alltid har de nyeste sikkerhetsfixene og sånt. Stemmer det? Trenger jeg å bekymre meg? Vet jo at Update Pack 6 skal komme i Desember eller Januar stod det. Jeg har vurdert å teste Debian 6.0.6 eller 7 testing. Greit at 6.0.6 er den mest stabile og alt det der, men å bruke f.eks en gammel verson av Firefox gidder jeg ikke. Orker heller ikke å kompilere alle nye programmene manuellt selv... Så hva er den enkleste løsningen for å oppdatere de tinga jeg bruker mest, som Firefox? Til Ubuntu kan man legge inn PPA'er og få oppdateringer slik på en enkel måte, men disse funker jo ikke på Debian. Noen tips her? Eller må jeg bite i det sure eplet og legge inn Ubuntu 12.04 Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Du kan alltids bruke backports for å få nyere pakkeversjoner også i Debian stable. Sjekk ut http://mozilla.debian.net/ f.eks. Ellers har jeg for meg at LMDE fortsatt får sikkerhetsfikser, men at større programoppdateringer lar vente på seg mellom UP'ene. Det siste må du imidlertid ta med en klype salt, jeg har ikke lekt med LMDE på lenge. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Lenge siden jeg har brukt LMDE, men er ikke LMDE basert på Debian testing/unstable? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Lenge siden jeg har brukt LMDE, men er ikke LMDE basert på Debian testing/unstable? Jo det stemmer, men jeg tror ikke de bruker samme repositories. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Jeg vil tro de bruker de samme, men sikkert noen ekstra slik hovedversjonen av Mint gjør. Hva er innholdet i /etc/apt/sources.list? Endret 12. november 2012 av hakonvl Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Forresten vil jeg si at jeg la inn Ubuntu 12.04 for øyeblikket. Leste noe om at Debian 7 ikke er langt unna, så kan bruke Ubuntu frem til den kommer eventuellt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå