gammalerik Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Har en mistanke om at vanndysene til tøymyknerskuffen på vaskemaskinen er tette av kalk. Skuffen har like mye tøymykner igjen etter vask og ikke en dråpe vann har kommet nedi der. Har prøvd å stikke opp hullene, men det hjalp ikke. Finnes det noe remedier man som regel har i hjemmet som kan brukes? Kunne ikke finne noe middel i butikkene som er skreddersydd oppgaven. Har lest at eddik kan løse opp kalk, men usikker på om det er greit å ha i vaskemaskinen. Hjelp.. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Eddik fungerer fint Jeg kjører igjennom vaskemaskinen her med dette en gang i blant. Er mye billigere en maskinrens og fungerer bedre etter min mening. Fjerner avleiring og lukt effektivt. Kjør i gjennom maskinen med eddik på 90'c og så en gang på 40'c uten eddik etterpå. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Eddik fungerer fint Jeg kjører igjennom vaskemaskinen her med dette en gang i blant. Er mye billigere en maskinrens og fungerer bedre etter min mening. Fjerner avleiring og lukt effektivt. Kjør i gjennom maskinen med eddik på 90'c og så en gang på 40'c uten eddik etterpå. Skal prøve umiddelbart. -Med vinduer åpne, hehe Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Jeg brukte iallefall den eddiken man får kjøpt på butikken, husker i %'en på den, men er den med grønn kork. Jeg googlet dette selv og prøvde bare. Har ikke hatt noen problemer med maskinen i ettertid. En sånn eddik flaske inneholder vel 1 liter eller 0.7 liter, jeg brukte rett under halvparten i en vask. Lykke til Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Husk å bruk 35% edikk. En flaske med rød kork hvis jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå