Coolman Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hei Jeg har en nabo som kunne tenke seg å dele nettverket med meg, han bos ca 130 meter unna og jeg vet ikke om det er noen begrensninger på hvor lang en kabel kan være? er det? Ellers så har jeg en Switch liggende, er dette noe problem? Noen nettverksguruer som kan svare meg?? Takk for oppmerksomheten Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 1. Vet ikke om du får tak i så lang kabel 2. Mulig det blir litt høy motstand, menmen 3. Hvordan i ******** har du tenkt å "legge" kabelen? Hub'er fungerer som en signalforsterker, du kunne f.eks. koblet et par huber mellom ledningene, og så videre ;D Lenke til kommentar
tommis Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Tror jeg har lært en gang at en vanlig tp-kabel burde være under 100m, over det så er dempningen så stor at en vil få problemer med signalstyrken. Er ikke 100% sikker her, så rett på meg hvis jeg tar feil :wink: Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Kan du sette opp Switch/hub på halveien så skal det funke fint..100/110 m uten signalforsterker er max Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeps hundre meter er max avstand.. dermed tror jeg det blir et dårlig nettverk uten en forsterkeer på halvveien.. hvordan du skal gjøre det er en annen sak.. hehe grave ned hub'en sammen med ledningen halvveis.. Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hva me trådløst nettverk istedet? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Det er ikke slik at signalet stoppper på 100m, kjøp kabel og prøv. Cat5 kabel på 130 meter er ikke vanskelig å få tak i, normal boks med cat5 kabel er 305m. Jeg prøvde og koble sammen to Pc'er med 305m kabel det funket av og til men gikk treigt. Lenke til kommentar
Coolman Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Jaja, det er vel bare å prøve det... Jeg har nå fått en rull med Cat 5 kabel ca 300 meter av en elektriker venn.. ;-) Han var selvfølgelig ikke sikker på hvor lang kabel som er max, har forresten hørt max 100 meter, men det er bare å prøve det ut da... Takk for svarene da... Party on gutter, vi snakkes............ Lenke til kommentar
Ultra__ Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Max lengde for 10/100 Mbps nett skal ikke være overstige 100m. Ellers blir det teoretisk(matematisk) sett vanskelig for nettverksnodene å detektere kollisjoner. Det fører til at kabelen blir mettet med kollisjoner og gjentakelse av datapakker gjør det bare værre. Lenke til kommentar
Ultra__ Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Rettelse : 10 Mbps kan strekkes lenger enn 100 meter, men er ikke sikker på om dette også gjelder for tp-kabler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå