p0pc0rn Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Hei! Er det en spesiell type micro sd kort som jeg trenger til Hero 3 kameraet, noe spesielt merke? Hvor mange timer med film får man på et 32 gb kort? Et tilleggsspørsmål: GoPro appen som kommer, gjør det mulig å få bilde fra kamera over til smarttelefon. Må man være koblet til wifi for at dette skal fungere? Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Ikke noe spesielt merke er nødvendig. Kjøp et klasse 10 kort så sliper du eventuelle problemer med hakkete video. Ser at go pro spesifikasjonene sier klasse 4 eller raskere, men ville ikke tatt noen sjanser her. Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Takk. Men til det andre spørsmålet. Vet du hvor mange timer film eller hvor mange bilder jeg får på et 32gb kort? Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Har hatt go pro selv, men det er lenge siden, så jeg husker dessverre ikke. Hadde iallefall 32gb kort selv og tok tid å fylle det opp. Tipper du finner svaret på google Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 De forskjellge HERO 3 modellene har forskjellige spesifikasjoner, dette gjelder den dyreste. Du kan regne i overkant av 90 minutter video på et 32 GB kort eller ca 3000 bilder. Klasse 10 er minimum for dette kameraet, jo raskere jo bedre. Hvis du skal timelapse 10 FPS i 12MP oppløsning så kreves et skikkelig raskt kort. Streaming av video til telefon eller nettbrett går over wifi. Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Er det forskjell på kort som heter mikro SD og SDHC eller SDXC, eller kan jeg bruke de også? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 SDHC har kapasitet opp til 32GB, SDXC greier opp til 2TB ellers skal begge typer fungere. De gamle SD kortene har så lav kapasitet at det ikke er verdt å bry seg med dem i denne sammenheng. Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Har GoPro Hero 3 silver edition og skulle hatt et slikt kort. Gjerne på 32 eller 64 GB. Det er et hav av kort der ute og jeg vet ikke hvilke som er bra og hvilke som ikke er like god. Om det er noen som har link til et par slike kort, så ville jeg satt pris på det! Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 http://www.minnekort.no/minnekort/microsdhc/sandisk/sandisk-microsdhc-mobile-ultra-32gb-class-10 http://www.minnekort.no/minnekort/microsdhc/sandisk/sandisk-microsdxc-mobile-ultra-64gb-class-10 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Et tilleggsspørsmål: GoPro appen som kommer, gjør det mulig å få bilde fra kamera over til smarttelefon. Må man være koblet til wifi for at dette skal fungere? Litt sent svar, men GoPro kameraet oppretter en WiFi sone, som gjør at du kan finne det trådløsenettverket hvor som helst (så lenge du er noen meter innen for GoProet). Du må altså ikke være tilkoblet hjemmenettverket for at det skal gå (tror uansett ikke du kan koble opp GoPro mott ditt eget hjemmenettverk). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå