Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av atx hovedkort socket lga1366

siggexx

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte æ sku prøve lykken min her, var ikke så mage svar på salg og kjøp tråden. Noen har annbefalt http://www.proshop.no/Hovedkort/MSI-X58-Pro-E-2185117.html?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite , er det noen som har andre annbefalninger eller burde jeg gå for dette hovedkortet? og jeg leiter etter butikker som har hovedkort på lager og som ikke tar 1-2uker før dem får det og sender det ut.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må nesten spørre hvorfor du må ha et LGA1366 hovedkort da utvalget er heller dårlig da det er snakk om en utgått sokkel.

Jeg hadde selv LGA1366, men oppgraderte til LGA2011 nettopp pga lite utvalg av HK. Gigabyte GA-X58A-OC er ikke et dårlig hovedkort hvis du må ha LGA1366 HK. Dog er ikke dette på lager da.

Så har du ASUS P6T WS Professional, litt dyrere, men et meget bra hovedkort.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Jeg må nesten spørre hvorfor du må ha et LGA1366 hovedkort da utvalget er heller dårlig da det er snakk om en utgått sokkel.

Jeg hadde selv LGA1366, men oppgraderte til LGA2011 nettopp pga lite utvalg av HK. Gigabyte GA-X58A-OC er ikke et dårlig hovedkort hvis du må ha LGA1366 HK. Dog er ikke dette på lager da.

Så har du ASUS P6T WS Professional, litt dyrere, men et meget bra hovedkort.

jeg trenger ett LGA 1366 hovedkort for pengene er kort, og mitt LGA 1366 hovedkort er dødt.

og pcn min er egentlig bra så blir litt bortkasta og kjøpe LGA 2011 vis æ egentlig har ett ok system som er

12GB ram 2000MHz, i7-960 cpu, gtx 670 skjermkort.

Og det er bare 2x PCIe x16-spor på det professional kortet, og er det nokk?

jeg trenger ett trådløst nettverksort men det finner jeg sikkert ut av.

så vis trådløse kortet trenger ett PCIe x16-spor og jeg skal oppgradere med ett ekstra skjermkort har jeg sikkert nokk penger til og oppgradere til LGA 2011 :p

Endret av siggexx
Lenke til kommentar

Hvis det er mange PCIe spor du trenger, så bør du satse på Gigabyte hovedkortet, det har 2 x PCIe x16 og 2 x PCie x8 spor.

Tviler sterkt på at et trådløst kort har behov for et x16 spor da bandwith til et x16 spor er langt over hva et trådløst kort kan greie å bruke, selv om det er et Wifi-N standard kort. Tror nok et x8 spor er mer enn nok til et trådløst kort.

Gigabyte kortet er også ca 170 kr, billigere enn WS Professional HK'et. Dessuten støtter Gigabyte HK'et opp til 24GB DDR3 2200 Mhz RAM.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...