Postkassestativ Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Har en Astra F 1,8i som ladelampa begynner å gløde når jeg setter på noe som bruker mye strøm. Har blitt slik i vinter. Det er ny dynamoreim. Er det spenningsregulatoren, børstene eller hele dritten som takker for laget? Den starter lett hele tiden, så ingenting tyder på at batteriet ikke er oppladet Edit: Den lyser like mye samme hvilket turtall det er på motoren Endret 10. november 2012 av Fjernsyn Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Dette er vel en bensiner, så da vil jeg tro du har en komplett enhet med børster og regulator. Bytt denne, så vil jeg tro ting ordner seg Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Det er ikke uvanlig at det lyser litt i lampa hvis forbruket er i grenseland for hva dynamoen klarer å levere. Har selv en Kadett fra 1990 med en dynamo som har nye børster og spenningsregulator, men slår jeg på setevarme, varmetråder og vifte, så begynner det likevel å bli et litt synlig lys i ladelampen. Jeg har da 14.4 V lading. Alternativet er å skaffe en kraftigere dynamo. Likevel, så har du nok lading, men det er bare at forbruket er på maks. Når du begynner å merke at batteriet har lite strøm eller at ladelampa lyser skarpt, så er det på tide å ta affære. Endret 10. november 2012 av LiamH Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Feitere kabel fra dynamo til pluss og fra minus til motorblokk samt minus til chassi kan hjelpe Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Feitere kabel fra dynamo til pluss og fra minus til motorblokk samt minus til chassi kan hjelpe Jeg byttet også dette på min Kadett og det hjalp lite. Astra F og Kadett E har stort sett samme komponenter på ladingen. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 (endret) *Oi!! svarte i feil tråd* Endret 11. november 2012 av Hardboiled Rice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå