ace_ventuora Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Hei, Jeg hadde en iMac som jeg solgte for litt siden, tok alt jeg ville ha og lagret på en ekstern HD. Har nå ny pc med Windows 8, men kommer ikke inn på disken. Den blir oppdaget, men har ikke blitt dediktert noen bokstav av systemet, og innholdet er derfor ikke tilgjengelig. Altså, ser den korrekt i Device Manager, men ingenting kommer opp på Volume. Hva kan jeg gjøre for å få tilgang til filene? Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Type harddisk? Og ser du den under Disk Manager? For Windows 7 : Gå til START -> skriv inn "diskmgmt.msc" i søkefeltet, uten "'s -> gå inn på programmet så skal du få ett nytt vindu opp der det skal stå aktive disker ramset opp. Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Samsung STORY Station 1.5 TB Ja, men uten navn - Volume. Den viser også 100% ledig kapasitet. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Har en kollega med samme problem. En disk han før brukte først på en windows maskin (vet ikke OS), så senere har brukt fint på en Mac, kommer ikke opp til bruk på hans nye Windows 8. Bildet under viser den som disk 4. Når han høyreklikker på feltet disk 4 er så har han kun mulighet å klikke "konverter til dynamisk disk" og egenskaper. Og på feltet hvor det står primærpartisjon så får han kun opp "slett volum" som alternativ. Han har all backupen sin på denne disken, så slett volum er nok ikke ett alternativ. Endret 10. november 2012 av AndersT2 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Det betyr antagelig at disken har HFS filsystem. Windows kan ikke lese dette sånn uten videre. http://www.macbreaker.com/2012/02/access-mac-os-x-partition-from-windows.html Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Tar Macen over, den skal ha vært startet på en windowsmaskin, og aldri formatert på en MAC Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Det betyr antagelig at disken har HFS filsystem. Windows kan ikke lese dette sånn uten videre. http://www.macbreake...om-windows.html Det øverste av programmene i linken løste problemet for kollegaen min. Takk for tipset. Det reddet alle familiebildene hans. Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 16. november 2012 Forfatter Del Skrevet 16. november 2012 TAKK! Pakker uten en TB med minner nå, programmet linket til ser ut til å funke fint : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå