aklla Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Som noen av dere kanskje har fått med dere skal jeg pusse opp badet, og i den forbindelse tenkte jeg at jeg skulle bytte ut eksisterende isolasjon også. Men, hva er best å bruke? Mineralull eller noe annet fancy? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Bruk Glava eller Rockwool. Begge er mye anvendt av byggmestere og er av god kvalitet. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Personlig foretrekker eg Rockwool. Den er mykje enklare å tilpasse enn Glava, og den er stivare som gjer det enklare å plassere i vegger/tak. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Glava Extrem (som isolerer litt bedre enn "vanlig" Glava) er vel stivere enn Rockwool igjen. Og 25%(?) ekstra isolasjoneevne i samme tykkelse kan være verdt å ta med seg. Ellers er det enkelte som sverger til isolasjonmateriale av naturfibre som ull og lin. de skal angivelig lettere tørke om det kommer fukt i konstruksjonen, slik at man kan bygge pustende konstruksjoner uten fuktsperreplast. Men for et baderom er neppe dette aktuelt, der skal du ha en (og kun en) vanntett membran. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Hvis eg ikkje tar feil så er vel produkter av naturfibre ikkje til salgs lengre (?). Stemmer det at det ikkje skal være fuktsperre på baderom. Hvis du dermed har membran plater i tillegg kan det slå seg og danne seg kondens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå