Jorkey Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Hallo, idag fikk jeg problemer med laptopen min (Acer Aspire 7736Z). Plutselig, helt uten forvarsel så skrudde den seg av. Den var ikke varm og strømmen var tilkoblet. Den ville ikke starte igjen. Jeg prøvde å kjøle den ned, tok ut batteriet og ventet et par timer før jeg prøvde igjen, fortsatt ingenting. Jeg har også prøvd å starte den etter at jeg hadde tatt ut RAM-brikkene. Er det noen som har tips til hva jeg kan prøve? Mvh, Vegard Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Du får vel ikke startet den uten ram brikker. Prøvd å starte den uten batteri?(kan hende en celle i batteriet har død og maskinen nekter å starte med det i). En annen ting du kan prøve er å ta ut batteriet, koble av strøm, holde av/på knappen inne i 1 minutt og så skru på, se om det virker. Lenke til kommentar
Jorkey Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Det med RAM-brikkene skjønte jeg ikke selv, men det var noen som kom med forslaget så det kunne ikke skade å prøve. Prøvde din metode, det funket dessverre ikke, men takk for tips. Frykter at det er hovedkortet som har tatt kvelden. Lenke til kommentar
Jorkey Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Når den skrudde seg av så lyste fortsatt lyset som indikerer at batteriet er tilkoblet. Den lyser ikke lengre. Heller ikke lyset som kommer på når en setter i strømmen lyser. Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Høres ut som det samme som skjedde med min Lenovo E520. Jeg har fått nytt hovedkort to ganger på garantien. Send den til reparasjon. Lenke til kommentar
Jorkey Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Skulle gjerne sendt den på reparasjon og fått det på garantien, problemet er at butikken jeg kjøpte den fra har gått konkurs Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Skulle gjerne sendt den på reparasjon og fått det på garantien, problemet er at butikken jeg kjøpte den fra har gått konkurs Du kan jo ta det direkte med Acer. Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Skulle gjerne sendt den på reparasjon og fått det på garantien, problemet er at butikken jeg kjøpte den fra har gått konkurs Jeg fikk til og med skiftet hovedkort på min Lenovo i Italia selv om den var kjøpt fra Dustin i Sverige og jeg bor i Norge. Innenfor fabrikkgarantitiden får du skiftet alt uansett hvor du er i verden. Den varte i mitt tilfelle i 1 år. Ut over det gjelder den norske kjøpsloven. Den gir deg to års garanti og 5 år på varige forbruksgoder. Alt dette er uavhengig av butikken du kjøpte den i. Garantien går alltid tilbake til produsenten. henvend deg til Acer Norge. Endret 12. november 2012 av aam01 Lenke til kommentar
Jorkey Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Takker for svar, da vil jeg henvende meg til Acer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå