Gå til innhold

Hva vil det si å stemme rødt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå snur du opp ned på problemet. Venezuela er en oljenasjon, man finner penger i huler under jorda. Men hvem eier disse pengene? Her sa nedkommere av conquistadorene (mange globalister der) at "siden vi henter opp pengene", "er det vi som eier pengene". Lønna er "rett og rimelig" for å bære opp pengene.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Fra grunnloven http://pdba.georgeto...la/ven1999.html

I tilfelle av naturressurs eiendom nasjonen eller ytelse av offentlig art utelukkende eller ikke, kan staten gi innrømmelser for en fast periode, sikre eksistensen av vederlag eller hensiktsmessig i offentlighetens interesse kolleger.

Olje er en nasjonal naturresurs. Man må søke om konsesjon for å utvinne olje. Man kan få prosenter av verdien av oljen ved konsesjon på utvinnelse (i Norge blir det vel 10-20% av overskuddet)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

(Om at det er mere private virksomhet idag, finansene forbedret seg, og folk har fått det bedre)

Stemmer ikke med virkeligheten, jeg kjenner flere "businessmen" som har flyktet fra landet

Irrelevant

Og det anser du som Kapitalistisk?

Det er vel et fellestrekk blandt totalitære styreformer?

Når Chavez praktiserer det samme som norsk styring blir det omtalt som "totalitært". Hva jeg ser her er en propagandist .. som omgås nedkommere av conquistadorene ...?

Endret av Rosario
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Når Chavez praktiserer det samme som norsk styring blir det omtalt som "totalitært".
Jeg vil nok foreløbig beskrive begge som Autoritære regimer, men Chavez går i rettning av mer Totalitært regime, mens Norge, tross alt, beveger seg sakte i andre rettningen mot mer frihet.

Hva jeg ser her er en propagandist .. som omgås nedkommere av conquistadorene ...?

Propaganda er stort sett en virksomhet som autoritære/totalitære regimer driver med.

Og ja jeg omgår iblandt nedkommerne av Conquistadorene, iblandt nedkommerne av Vikingene, og innimellom nedkommerne av Nazistene, Fascistene, Kommunistene, Sosialistene og andre -ene, for ikke å snakke om nedkommerne av synderne Adam og Eva som jeg omgås daglig til tross for deres del i arvesynden. ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Original_sin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...