AndersT2 Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg driver for tiden å legger inn hele CD samlingen min til harddisk, og samtidig scanner inn coveret for å få dem frem når musikken avspilles. Slik jeg gjør det nå så ripper jeg i EAC, så får jeg alle CDer rippet bra til FLAC, samt enkelt TAGet dem akuratt slik jeg ønsker, og ikke alle andres preferenser. Så scanner jeg inn coveret med Paint, og lagrer i JPG. Jeg scanner med 500 dpi, så filene blir normalt rundt 2-3 MB pr bilde. Så bruker jeg MediaMonkey og legger inn bildet som Omslagsbilde Front på alle sangen som tilhører albumet. Når jeg avspiller i MediaMonkey så kommer bildet frem som jeg ønsker. Men for å få med meg all musikken min på mine bærbare spillere, iPod Classic, så må jeg omgjøre FLAC til MP3. Men da får jeg ikke noe bildet når jeg avspiller på iPoden. Jeg bruker dB Poweramp for å konvertere filene. Er bildefilene for store? Eller hva gjør jeg galt? Eller greier ikke dB Poweramp å føre over bildene? For jeg må i programmet fortelle det hvordan jeg vil at filene skal TAGes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå