Gå til innhold

Gaming-headset til hørselskadet


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ser etter et nytt headset som utelukkende skal brukes til gaming, ettersom jeg allerede eier to andre som jeg bruker til musikk.

Saken er at jeg har en hørselskade (mye ørebetennelse) på mitt høyre øre som har ført til ca 70-80% nedsatt hørsel. Altså kun på høyre...

Jeg har på ingen måte dårlig hørsel, men sliter med å høre hvor lyder kommer fra.

Dermed har jeg denne gang tenkt at jeg skal koste på meg et headset hvor fokuset skal ligge på posisjoneringen av lyden. Virtuel 5.1 eller 7.1 er vel veien å gå...?

 

Jeg har gjort research og lest i månedsvis uten å gjøre et eneste innkjøp.

Har lest gjennom så og si alle forumtråder om headset.

Svært få i min omgangskrets som gamer og lite utvalg i butikker, så er vanskelig å få testet de forskjellige typene.

 

Så nå lurer jeg på om det er noen som kunne gitt meg noen råd?

Gjerne fra noen som er kresne på lyden og har vært borti forskjellige headset.

 

Jeg har satt et pristak på 1500kr.

Jeg bryr meg ikke om lydkvalitet ved musikkavspilling, når jeg allerede har headset for dette formålet.

Jeg spiller alt mulig rart av spill, men har for tiden fokus på fps.

Bruker kun lyd fra hovedkort.

Eksempler på headset jeg har lest om er Logitech G35, Roccat Kave, Corsair Vengeance 1500, Razor Megalodon, Tritton 720+ etc

Så med andre ord de typiske gaming promoterte produktene.

 

Noen som har noen formeninger om hva som kan passe?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen hodetelefoner eller headset laget spesielt for de av oss som er hørselshemmede hva jeg vet (ikke av den typen det er snakk om her), virtuell 5/7.1 ville jeg droppet. Sett heller opp virutell surround med lydkortet med ett par gode stereoklokker.

 

Til syvende og sist tviler jeg på om det ene vil være bedre enn det andre mtp. hørselstapet ditt. Om du vil ha noe med mic kan jeg anbefale Sennheiser PC360, det er essensielt HD555 med en mic "påklistret".

Personlig bruker jeg Beyerdynamic DT990 med en separat mic, men da havner du fort noen hundrelapper over budsjettet ditt.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...