daysleper Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 [Til FAQ'en] FAQ: 2.3 - Anbefalte bøker for ikke-så-nybegynnere? Angående Toll http://nostdal.net/lars/forumstuff/toll.txt The C++ Programming Language, Special Edition (Bjarne Stroustrup) Exceptional C++ (Herb Sutter) (takk til A_N_K) More Exceptional C++ (Herb Sutter) (takk til A_N_K) Standardbiblioteket: The C++ Standard Library: A Tutorial and Reference (Nicolai M. Josuttis) (takk til A_N_K) Template- og "Generic" baserte programmeringsmetoder: C++ Templates: The Complete Guide (David Vandervoorde, Nicolai M. Josuttis) Modern C++ Design: Applied Generic Programming and Design Patterns (Andrei Alexandrescu) Algoritmer og C.S.: Data Structures Using C++ (Davender Malik) (takk til skinner) Algorithms in C++: Parts 1-4: Fundamentals, Data Structures, Sorting, Searching (Robert Sedgewick) Videre finnes ACCU's bokomtaler om mer avanserte bøker. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Fikk ikke så mye ut av Vandevoorde/Josuttis, mistenker at jeg burde investert i The C++ Standard Library av nevnte Josuttis i stedenfor : Modern C++ Design er glimrende, om enn litt vanskelig å fordøye i første omgang. (More) Exceptional C++ gir også litt å tenke på. Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Fikk ikke så mye ut av Vandevoorde/Josuttis, Tror du den kanskje er for mer (veldig) avanserte brukere? Jeg har ikke lest den selv (og er på langt nær ingen ekspert) men den har jo fått veldig god omtale på accu's sider og på diverse news-grupper. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Tror det har mye med min personlige innfallsvinkel å gjøre. Boka går veldig i dybden når det gjelder C++ templater, men det blir mye av det samme som tas opp i Modern C++ (og en del basics jeg kjente til fra før) Design. Modern C++ Design hadde på forhånd fått opp øynene mine for teknikker som rekursive templater, og er nok en del mer tungt fordøyelig enn Vandevoorde/Josuttis. Derimot kunne jeg trengt en skikkelig referanse for standard-biblioteket (Josuttis). Jeg fikk forresten en del nyttige tips ut av Effective STL, og Multi-paradigm Design for C++ av Coplien blir ofte anbefalt (ikke lest den). Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Tror det har mye med min personlige innfallsvinkel å gjøre. Boka går veldig i dybden når det gjelder C++ templater, men det blir mye av det samme som tas opp i Modern C++ (og en del basics jeg kjente til fra før) Design. Modern C++ Design hadde på forhånd fått opp øynene mine for teknikker som rekursive templater, og er nok en del mer tungt fordøyelig enn Vandevoorde/Josuttis. Derimot kunne jeg trengt en skikkelig referanse for standard-biblioteket (Josuttis). Ok, Så man burde kanskje lære språket, så biblioteket og avslutte med templates? Starte med språket (bøker fra nybegynner tråden). For så å gå videre med Josuitts bok om standardbiblioteket (The C++ Standard Library: A Tutorial and Reference (Nicolai M. Josuttis)). Slik at man kan bruke det som allerede eksisterer. ..og videre med Josuitts bok om templates (C++ Templates: The Complete Guide (David Vandervoorde, Nicolai M. Josuttis)). Slik at man kan begynne å lage egne, mer avanserte, ting selv. --og så, tilslutt eller kanskje i stedet for den over hvis man føler at man kan det som er basic innen templates; Modern C++ Design. "Er så maange bøker..!" Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Det er mange veier til Rom, helst skulle man lest dem alle :_) Men det er vel naturlig å lære seg det grunnleggende vha. en god bok, Accelerated C++ f.eks. The C++ Standard Library tror jeg er en veldig god referanse for standard-biblioteket, Modern C++ Design ville jeg ikke tatt i før jeg hadde en god forståelse av templater. Lenke til kommentar
Tassax Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) En klassiker: Brent E. Rector, Joseph M. Newcomer Win32 Programming: For Windows 95 and Windows NT (EDIT: fortsatt absolutt aktuell for Windows programmerere) Endret 9. januar 2004 av Tassax Lenke til kommentar
moesen Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hva _bør_ man kunne for å gå over til en "vidre-kommende" bok? Er det noe spesielt man burde ha fått med seg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå