Gå til innhold

Remote Desktop fra skolen ...?

Mysil2

Anbefalte innlegg

Det er ingen profesjonelle admins som lar ActiveX være aktivt på maskinene pga. sikkerhetsgrunner. F.eks. slemme websider som kjører activex-script for å fucke opp maskinen. Elever surfer jo overalt.

Du må også huske på at du kan bli sparka/suspendert fra skolen hvis de tar deg i forsøk på hacking. Som f.eks. at de oppdager en remote connection som står og maxer ut linja på kveldstid hele året.

Er det virkelig verdt det? Er ikke særlig mange arbeidsgivere som blir imponert over folk som blir kasta ut av skolen og ikke kan noenting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ingen profesjonelle admins som lar ActiveX være aktivt på maskinene pga. sikkerhetsgrunner. F.eks. slemme websider som kjører activex-script for å fucke opp maskinen. Elever surfer jo overalt.

Du må også huske på at du kan bli sparka/suspendert fra skolen hvis de tar deg i forsøk på hacking. Som f.eks. at de oppdager en remote connection som står og maxer ut linja på kveldstid hele året.

Er det virkelig verdt det? Er ikke særlig mange arbeidsgivere som blir imponert over folk som blir kasta ut av skolen og ikke kan noenting.

1. Remote desktop over http skal jeg bare bruke mens jeg er på skolen (skal ikke remote noen av skolens dataer...).

2. Jeg har ikke tenkt til å hacke.

Lenke til kommentar

å kjøre remote desktop er ikke hacking. man gjør ikke noe ulovlig heller. eneste som kan være noe herk er hvis det sprer seg hvis igjennom remote desktoppen, mange skoler som har virus veit dere. mange som holder på med kazaa, er ikke rart at system admin har mye å gjøre. jeg for min del har bare prøvd Remote Desktop hjemme hos meg, så jeg har ikke prøvd noen andre prog. mulig jeg skal prøve Real VNC snart, men er det sånn at jeg ikke trenger å installere Real VNC på den maskina jeg skal koble meg opp mot?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

kjører internett gjenom rutern min jeg og da har jeg jo bare en ip som internett ip på to maskiner. dette kan være veldig kjekt men også en u lempe, som nå hvor jeg skal kjøre remote dekstop fra en pc som ikke er på lan nette mitt. Er det noen som kan hjelpe meg ? Bruker RealNVC

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg lurte også en stund på hvordan jeg skulle kunne kjøre Remote Desktop via skolens egne maskiner, med Win 2000. Fant en løsning....

Du tar enkelt og greit og tar en kopi av følgende filer "mstsc.exe" og "mstscax.dll" fra din egen eller en annen maskin som kjører Windows XP (Ligger i Windowssystem32), og legger dem inn på ditt eget område på skole-serveren. Deretter kjører du "mstsc.exe"-filen og voila! Remote Desktop funker.... :D:woot: Funket ihvertfall i mitt tilfelle....

Er ikke fullt 100% sikker på om det var "mstscax.dll" den dll filen het, men hvis det ikke funker, så skal jeg legge inn et nytt svar med det riktige filnavnet.

Dessuten, RealVNC og andre VNC baserte programmer fungerer uansett ikke like effektivt som Remote Desktop gjør, dette fordi program-utviklerene til VNC ikke har fått tatt i bruk all funksjonalitet i windows-koden. (VNC er opprinnelig et program for Windows X og Linux....) :(

Gi meg et svar hvis dette funker..

Øyvind

Lenke til kommentar

kult, dette må vi se på, jeg skal teste det hjemme en gang først.

men dvs. at hvis jeg legger de 2 filene der i en ny mappe som heter Remote å den ligger under Windows/system32 så virker det? eller?

selv kjører jeg W2K på begge mine pc`er akkurat nå, men skal ha XP som andre system på hovedpc`en min så jeg for se. funka ikke første gangen jeg prøvde iallefall.

jeg gidder ikke å bruke trojaner eller netbus for å få det til. å iallefall ikke sub7 det gidder jeg ikke. holder meg heller til de lovlige tingene jeg.

Lenke til kommentar

Hehe,nei du trenger ikke å legge filene til under windows/system32...

Det jeg mente var at du finner filene i system32 mappen på en eller annen windows-xp maskin. På skolemaskinen kan du legge filene hvor som helst du vil, men det vil jo være en fordel å legge de på en av dine egne mapper på ditt område slik at filene alltid er tilgjengelige uansett hvilken pc du velger å jobbe i fra.. Er du med? :yes:

Håper det funker, det er ihvertfall helt genialt :D

Øyvind

Lenke til kommentar

jepp nå så. nå må jeg bare få kasta inn XP på hovedpc`en min sammen med W2K så blir det saker her regner jeg med. har kopiert filene over til laptoppen min så det er klart der iallefall.

faktisk ville jeg anbefalt å bruke Remote Desktop for system ADMIN på de forskjellige skolene. mange av adminene har en pc som de holder på med også drar de rundt til de andre pc`ene på skolen. derfor hadde det vært praktisk hvis det hadde vært problemer å bare fiksa det via Remote Desktop eller noe àla det iallefall.

enig folkens?

jeg har ikke sagt at jeg skal prøve det på skolen men hjemme skal det iallefall prøves ut.

Lenke til kommentar

enig med den ja.. men nå er det høst ferie og jeg får ikke testa det før skolen begynner igjen. Det er litt trist men høstferie er høst ferie :) Foresten jeg har ikke passord på den pc som jeg skal få kontakt med via eksternt skrivebord men da klarer den ikke å få kontakt noen som kan hjelpe meg ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...