Gå til innhold

Til England med fly - håndbagasje

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg skal til England om ett par måneder og jeg lurer på hva som er grensen for håndbagasje hos SAS? Jeg skal ha med meg følgende:

• Xbox 360 + spill
  • Laptop + mus
  • Klær
  • Ladere
  • Skjerm (liten, veldig liten)

Jeg lurer på om jeg kan ta med meg det her i håndbagasjen min uten problemer, kan jo ikke tenke at det veier så alt for mye. Tenkte på en koffert men aner ikke om det er bedre å bare ta en litt stor ryggsekk, poenget er at det må være håndbagasje :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos SAS:

http://www.sas.no/shared/Alt-om-reisen/Bagasje/Handbagasje/?vst=true

Når du flyr med SAS får du alltid ta med ett stykk håndbagasje om bord. Håndbagasjen får maksimalt veie 8 kg og ha målene maksimalt 55 cm x 40 cm x 23 cm. Reiser du på Business eller Economy Extra til Asia eller USA kan du ta med to stykk håndbagasje som får veie maks 8 kg per stykk. Du får i tillegg ta med deg en liten damehåndveske eller en liten veske til din bærbare PC. Dette gjelder også på tilslutningsfly med SAS i forbindelse med reisen.

På visse flytyper er bagasjeplassen i kabinen begrenset. Det kan derfor være nødvendig å sende stor håndbagasje som innsjekket bagasje. Vesken/bagasjen blir da merket i gate, og blir fraktet fra flyets trapp til lasterommet. Du får den tilbake ved flyets trapp ved ankomst.

Lykke til :p

Lenke til kommentar

Elller så har man jo British Airways:

Your main piece of hand baggage is up to the dimensions 56cm x 45cm x 25cm (22in x 18in x 10in), including the handle, pockets and wheels.

Maxvekt: 23 kilo!! Man må dog klare å løfte den selv.

http://www.britishairways.com/travel/bagcabin/public/en_no

Der kan man også ha med seg en laptop/håndveske etc. i tillegg, mens SAS kun har det ene kolliet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...