Gå til innhold

t610 vs sl55

T3D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...Man er ikke useriøs bare fordi man ikke er enig med deg. Du sitter på en enorm kunnskap om Siemens telefoner, og det er kjempebra! Men du klarer liksom aldri å innrømme svakheter ved produktene.

Sl55 ahr riktignok 4000 farger, men desverre altfor få pixler til å vise et fint bilde. MAn får striper og korn i bildet. I tillegg har de kjørt videre på menyen fra s55, som er en ganske gammeldags mobil. Derfor ser hele meny-opplegget særdeles ulekkert ut. Og det fikk jeg høre stadig. "WOW! Har du en sånn telefon...den er lite stilig da.... få se på'n a... Jøss! Er det noe galt med den? Skal det være så dårlig bilde?"...

I tillegg når taste-responsen er dårlig og den knirker, og virker veldig "platic"... så sitter man ikke igjen med et bra inntrykk. Og ikke kom her og fortell meg at du ofte bruker høytaler-funksjonen for den er elendig! PS, var det ikke dama di som hadde SL55, og hadde ikke den en skjerm uten farger? Det har du sagt tidligere i alle fall...

Lenke til kommentar
og hadde ikke den en skjerm uten farger?

Her forstår jeg ikke hva du mener.

Når jeg sier du er useriøs har ikke det noen sammenheng med om vi er enige heller ikke. Det har med å gjøre at du avfeier det jeg skriver uten noen begrunnelse.

Du er useriøs når du skriver 'Nei... den er nok helt verdiløs'.

Så kan man lure på hvorfor du kjøpte SL55, da du burde vite på forhånd at displayet er 101x80 piksler osv...

Synes forresten bildene vises greit nok på SL55 jeg, er i allefall ikke noe problem å se hva det er. Men nå bruker jeg ST55 og det blir selvsagt en helt annen verden.

Uansett, T610 og SL55 dekker forskjellige behov, burde være enkelt å velge.

Trenger man BT, stort display og innebygd kamera er T610 valget.

Trenger man skikkelig filsystem og lekkert design er SL55 valget.

Lenke til kommentar

hehehe... har du dårlig husk? Jaja...jeg har gravd litt i arkivene for din skyld...

molna

Ble medlem: 29 Mai 2001

Skrevet: 24 Jun 2003 15:05 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Nei, jeg jobber ikke i Siemens

Hvorfor skulle den hatt bedre skjerm da? Ville kanskje vært nyttig i java-spill, men ellers ingen annen god grunn. Dessuten ville den blitt mye dyrere... Mobilen jeg bruker har svart/hvitt display, holder faktisk det også med de funksjonene den har

molna

Skrevet: 25 Jun 2003 11:55 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Nå bruker ikke jeg SL55, det er samboeren som har den. Tror et par av de tastene er litt knirkete/bråkete.

Jobber fortsatt ikke i Siemens

Når det gjelder hva jeg baserer meningene mine på, så er det selvsagt personlig erfaring, og det var vel det det var spørsmål om her. Men filsystemet er genialt. Det er jeg enig i. Bare synd at alt ser så ulekkert ut ... (bortsett fra skallet da)

Lenke til kommentar

hehehe... har du dårlig husk? Jaja...jeg har gravd litt i arkivene for din skyld...

molna

Hvorfor skulle den hatt bedre skjerm da? Ville kanskje vært nyttig i java-spill, men ellers ingen annen god grunn. Dessuten ville den blitt mye dyrere... Mobilen jeg bruker har svart/hvitt display, holder faktisk det også med de funksjonene den har

molna

Nå bruker ikke jeg SL55, det er samboeren som har den. Tror et par av de tastene er litt knirkete/bråkete.

Når det gjelder hva jeg baserer meningene mine på, så er det selvsagt personlig erfaring, og det var vel det det var spørsmål om her. Men filsystemet er genialt. Det er jeg enig i. Bare synd at alt ser så ulekkert ut ... (bortsett fra skallet da)

Lenke til kommentar

molna

molna

Lenke til kommentar

...hehehe...helt greit det, men jeg tror faktisk telefonen hadde sett mer elegant ut med et kraftig blått display ala Nokia 8310, i stedet for en blass og kornete fargeskjerm.

Men alt kommer selvsagt an på smak og behag... Jeg solgte jo først min T610 fordi jeg syntes Sl55 var mer sexy enn rompa til Cameron Diaz... Bare synd den sank i gradene så fort jeg fikk den i henda...

Lenke til kommentar

Oppgraderingen er det usikkerhet rundt enda... håper jeg kan få java og video-opptak på vår ST55 i allefall... :roll:

Vi fikk vår fra www.ktfw.de og nei, den har desverre ikke infrarød. Har blitt flittige brukere av e-mail-klienten, for å sende bildene til PC'n og sende ringetoner/wallpapers til mobilen. E-mail er nesten gratis så jeg synes det er greit jeg :)

Lenke til kommentar

Hvis du ennå ikke har foretatt valget angående hvilken mobil du skal velge vil jeg henge meg på og overbevise deg! :)

For det første; hold deg LANGT unna SL55. Det er såvidt den er verd plastikken den er lagd av.

Brukergrensesnittet til telefonen er bra, men utførelsen av selve telefonen gir et billig inntrykk. Videre er skjermen liten og ikke noe å skryte av. Tastene er også forferdelige. Dekningen du oppnår (RF Performance) med telefonen er også et mareritt. Jeg har litt dårlig dekning i kjelleren der jeg har rom i huset og hver bidige gang jeg sendte en sms med telefonen måtte jeg gjenta sendingen av meldingen opptil 10 ganger! Det gikk aldri på første forsøk. Sony Ericsson har vist seg å være geniale her - det går hver gang på første forsøk.

Selv sitter jeg nå på en Siemens M55. Føler denne faktisk er bedre. Bedre tastatur og så virker den bedre på RF Performance. Men denne vil bli byttet ut så snart Z600 kommer - Sony Ericsson er rett og slett det beste i dag! Ikke hør på molna (nå ble han sikkert sint)! :lol:

Forøvrig så vil jeg til slutt si at jeg har hatt over 30 telefoner så jeg har hatt så og si alt i markedet og har erfaring.

Skal du ha telefonen i dag; kjøp deg en T610 - eventuelt vent på de nye til Sony Ericsson.

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på en ting at det ikke blir sl55 jeg syntes at skjerm var ikke noe tess og rett slett dårlig IKKE NOE SL55.. Tror jeg kommer til å kjøpe t610 men så har jeg hørt at st55 er bra og at z600 kommer rett rundt hjørne så venter på test av de to så for jeg sikkert bestemt meg takker for alle svar.. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på en ting at det ikke blir sl55 jeg syntes at skjerm var ikke noe tess og rett slett dårlig IKKE NOE SL55.. Tror jeg kommer til å kjøpe t610 men så har jeg hørt at st55 er bra og at z600 kommer rett rundt hjørne så venter på test av de to så for jeg sikkert bestemt meg takker for alle svar.. :yes:

Lenke til kommentar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...