Gå til innhold

Blir Breivik på en unødvendig måte straffet i fengselet?

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Breivik har fått sin straff.

Har skrevet tidligere at jeg syntes sutrekoppen begynte å klage vel tidlig - i perspektiv av tiden han blir sittende inne.

Muligens derfor han klager også.

Kanskje han tenker at hvert eneste stikk han får inn på "systemet", er med å forsterke eget ståsted, og gir enda mer kred i de sjuke miljøene han retter budskapene mot.

Så, jeg for min del ville satse på å gi ham akkurat det samme regimet som gjelder alle langtidsdømte, hverken mer eller mindre. Ikke gi den mannen noe som helst å henge hatten på ...

Lenke til kommentar

Tror ikke han har værre soningsforhold enn andre tatt i betrakning hans ugjerninger.

De fleste - tror jeg - syntes han fikk det litt for mye som han selv ville med pc, osv. før rettsaken.

Når det gjelder hans sympatisører - vil jeg tro at de synes at han ikke skulle vært i fengsel i det hele tatt.

Derfor synes jeg det er greit med strenge soningsforhold, viste han ikke hva han gikk til med sine ugjerninger, så vet han det nå.

Samme gjelder hans sympatisører.

Dvs. ingen vei ut som fri mann - reelt livstidsopphold håper jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sent ute med å lese tråden men etter å ha lest alle 13 sidene må jeg si at jeg ville følt meg tryggere alene i et rom med ABB enn å være i samme bygg som noen av forumbrukerane her, det er skremmende å tenke seg at noen kan være så sadistiske.

Hvis forholdene ikke følger regelværket gjør da tross alt ABB oss alle en tjeneste ved å påpeke dette, hvis du er blind av hat går du glipp av mange gode ting.

Hvis forholdene er helt greie er det da bare enda en "ikke sak" i mediene, som de fleste andre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mange sadister og psykopater i politikk og samfunnsdelen av dette forumet.

Og, på hvilken måte er du til hjelp for de syke menneskene da?

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er jeg på noen måte pliktig til å hjelpe dem?

sorry, jeg oppfattet hjertesukket ditt som en indikasjon på at du var medfølende over disse uheldige personene ... min feil, sorry ;)

Når det gjelder selve spørsmålet ditt, så synes jeg vel at hvis man ikke vil hjelpe de uheldige, har man heller ingen grunn til å syte og klage, fordi da velger man samtidig å være en del av problemet, og ikke en del av løsningen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Dypest sett så handler det vel om samfunnet ser på ABB`s gjerninger som en type som legitimerer at han er fritt vilt i fengselet og at det er akseptert å herse med han. Her skal man jo også ha i bakhodet at han voktes av politimenn etter å ha skutt en politimann.

Jeg ser det ikke som usannsynlig at man ønsker å begrense ABB`s korrespodanse med tilhengerne ved å vanskeliggjøre skrivingen, og at man i mangel av tortur velger å irritere ved bl.a å servere kald kaffe, gi dårlig bilde på TV, dårlige mottaksforhold på radioen osv.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Denne saken fikk meg til å tenke på denne tråden

http://www.dagbladet...ngsel/26442080/

Her er det en fange som tydelig er ustabil og fremsetter diverse trusler. Allikevel har han tilgang på 10 liter kokende vann? Mens Breivik som Ikke har tilgang til annet enn papir, blir offer for daglige nakenransakelser. Jeg ser ikke fornuften i det.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med soningsforholdene til Breivik. Han har selv satt seg i denne posisjonen med sine handlinger, både massemordingen, det at han ville bli tatt i livet og ønsket fengsel fremfor "psykisk behandling".

At han får en gummipenn og ikke en PC, synes jeg er helt greit. Hva godt kan det komme ut av at han får bruke en PC?

Nakenransakelser har jeg heller ingen problemer med at de må foreta. Sånn er det å være en høyrisikofange. Det er sikkert ikke nødvendig å gjøre det hver dag, men hvorfor ikke? Sikkerhet er viktig...

Lenke til kommentar

Jeg vil minne om terroristen sine MÅL og hans HENSIKT for aksjonen:

1: Utrydde alle mennesker som ikke eksplisitt er motstandere "multikulturalisme".

Dette gjelder mennesker fra Høyre, Venstre, FRP, DLF, SV, Rødt, AP -- og i praksis alle som stemmer på AP og SV.

Han ønsker, og oppfordrer til, massedrap. Han er er som Mullah Krekar, bortsett fra at han faktisk personlig har aksjonert i Norge og drept mennesker i kaldt blod, og har innrømmet dette -- uten anger.

For meg som er på venstresiden så handler fengsel om rehabilitering. Anger er det viktigste symptomet på helbredelse.

Denne terroristen angrer ikke, mener ikke at det å drepe er galt, og vil drepe og oppfordre til drap igjen.

2: Han ønsker å utrydde demokratiet i europa, og erstatte den norske regjeringen med et fascistisk styre bestående av kristen-fascistiske "tempelriddere".

Han påstår selv at han er medlem av en hemmelig organisasjon med hemmelige kommunikasjonsmetoder.

3: Alle psykopatiske / sinnslidende massedrapsmenn uten tegn til anger og uten formildende omstendigheter bør behandles som den trusselen mot sine medfanger og fangevoktere de faktisk utgjør.

==================================

Kan noen nevne EN ENESTE person som er i fengsel i dag som fremdeles har drapstrusler rettet mot tusener av nordmenn og millioner av europeere som er medlem av en terroristorganisasjon, som er fengslet for drap eller massedrap?

Kan noen nevne en eneste person i norske fengsler som er farligere eller har vært farligere?

Nå venter jeg bare på at noen påstår at 77 drap og 500+ drapsforsøk, mangel på empati / tvilsom psyke og mangel på anger samt framtidsvisjoner som diktator i Norge når han kommer seg ut av fengselet og får utryddet alle han ikke liker og kastet ut alle muslimer, norske eller fremmedkulturelle (...), ikke betyr at vedkommende er en sikkerhetstrussel eller trussel for seg selv -- og påstår denne psykopaten *framstår* som en normal person...

Den største tragedien er nok at han ikke ble innlagt på psykiatrisk, hvor han kunne levd et bedre liv enn som ekstremrisikofange, med psykiske problemer, i fengsel.

=========================================

Nei, jeg er ikke ute etter å straffe Norges farligste leder siden Quisling og farligste drapsmann i Norges historie ekstra hardt.

Det skal faktisk jobbe mennesker rundt ham, og hvis terroristen mener ett eneste ord av det som står i manifestet er han en reell trussel mot sine omgivelser til enhver tid.

Ut i fra denne personen sin oppførsel i diskusjoner og hans narsissistiske personlighet, så tror jeg ikke at han blir dårligere behandlet enn andre fanger i samme gruppe (terrorister dømt for massedrap i Norge) -- men at han selv oppfatter seg dårlig behandlet.

Jeg tror at han i selvrettferdighetens navn gråter krokodilletårer og blåser temperaturen på én kaffekopp ut av proposjoner.

Som allerede nevnt, så tror ikke på en fri vilje, og mener at all fengselsstraff skal handle om rehabilitering.

Jeg ønsker at terroristen skal bli frisk.

Men en del av det å bli frisk fra stormannsgalskap med massedrap som følge er å forstå hva du har gjort mot de andre menneskene.

Normalt oppegående personer får ofte psykiske problemer av å drepe i selvforsvar, drepe fiender i krig -- og det er viktig at disse menneskene får psykologhjelp.

Tenk deg selv om du våkner opp og forstår og tar inn over deg at du har ødelagt flere hundre liv, knust flere tusen liv og såret titusener av mennesker. Den dagen han innser hva han har gjort, forutsatt at han ikke er psykopat, vil han trenge beskyttelse fra seg selv.

Dersom han dør i fengsel vil ny-nynazistene* som tror på hans visjon om kristendiktatur reagere kraftig.

Dersom han tar livet av seg, så vil uansett hans behandling bli klandret.

Jeg ville ikke klart å leve med meg selv om jeg drepte 10 uskyldige barn -- og dersom jeg tok livet i meg i fengsel etter å ha drept bare 10 barn, så ville ikke grunnen vært kald Caffe Macchiato eller sikkerhetsrutiner.

Samtidig så har vedkommende truet meg, mine foreldre mine brødre og mange av mine venner på livet:

Vedkommende har faktisk fortalt at ønsker å drepe millioner; Fordi vi ikke mener det samme som ham -- fordi vi er "forrædere" i hans bok. (Bokstavelig talt; Alle som er klassifisert som forrædere skal blir drept, i følge manifestet.)

Jeg velger å ta mannen som har drept 77 mennesker og som har brukt 7 år av sitt liv på å skrive over 1000 sider om sine planer om å drepe hundretusener av nordmenn(...) og opprette et diktatur seriøst.

Det betyr at dette er en person som, dersom han rømmer fra fengselet, har mennesker han har truet på livet overalt rundt seg og en stående trussel om mer terrorisme og drap.

...

Han har drept 77 mennesker, skadet 249, forsøkt å drepe 500 og drapstruet hundretusener og oppfordrer alle andre til å gå i hans fotspor.

Kan noen fortelle meg hvordan han ikke er Norges farligste fange?

Er det fordi han fremstår som snill på TV, selv med blodet fra over 300 personer på sine hender?

(De skadde blødde også.)

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Synd de fikk tatt ham levende egentlig.

Først klager han på at han blir så dårlig behandlet,

og nå ønsker han å være med i begravelsen til moren sin.

Det verste er at han ikke tenker en eneste tanke på de døde/skadde eller familiene demmes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en fordel å ta slike folk levende slik at man kan avhøre eller eventuelt studere dem.

Men denne cellen til 800 millioner kroner og rettsaken til mange millioner irriterer meg grenseløst når kreftpasienter ikke får medisiner til noen hundre tusen per stykk.

Flere mennesker vil dø som følge av mangel på gode kreftmedisiner enn som ble drept av Breivik. I lys av det ville jeg stemt på å slippe ham ned i et dypt, mørkt hull eller kanskje bytte ham ut mot de to gutta i Kongo.

Fengsel og latterliggjøring er nok verre for en slik selvforherligende voldspsykopat enn en kule.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det som kanskje irriterer Andres Behring Breivik mest, er det faktumet at det samfunnet han søkte å ødelegge, besvarte angrepet med å gi ham akkurat den behandlingen som han helst ikke ville ha, nemlig; barmhjertighet

Jeg synes vi straffer han akkurat der det merkes mest, og likevel bevarer vi våre egne humanistiske verdier

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...