Holyashell Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Vet ikke hvordan det er med andre, men jeg har hørt rykter om at det er mulig å benytte seg av andre redskap enn eget kjønnsorgan ved seksuelle overgrep. Sitter det i hodet er det liten gevinst i å fjerne en fot. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Det er nok desverre riktig ja. Med mindre en kastrering faktisk påvirker personens psyke. Nå er det ikke sexlyst som driver overgripere, det er lysten på makt og dominans, og sexen er bare et middel, ikke målet. Så da må en eventuell kastrering ikke bare påvirke evnen og lysten, men også aggresiviteten. Slik er det med hunder og andre dyr, mister de evnen så mister de både lysten og aggresiviteten. Men om det fungerer slik med mennesker vet jeg ikke. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Jeg lurer på om man kunne gitt de pårørende lov til å velge, f.eks kunne man gradert grad av forseelse opp mot grad av tillatt skade. Snip... Det ville åpenbart tilfredstille hevnbehovet, og det ville kanskje gi proporsjonalitet. Skjønt hadde noen gått løs på et av mine barnebarn mistenker jeg at jeg hadde tøyet grensene for rimelig gjengjeldelse... Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Det er nok desverre riktig ja. Med mindre en kastrering faktisk påvirker personens psyke. Nå er det ikke sexlyst som driver overgripere, det er lysten på makt og dominans, og sexen er bare et middel, ikke målet. Så da må en eventuell kastrering ikke bare påvirke evnen og lysten, men også aggresiviteten. Slik er det med hunder og andre dyr, mister de evnen så mister de både lysten og aggresiviteten. Men om det fungerer slik med mennesker vet jeg ikke. Geir Mennesker er hevnlystne. Om noen ble kastrert mot sin vilje, kan det jo tenkes at personen gjør noe enda verre for å hevne seg på samfunnet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Ja, det er et problem vi ikke har med dyr, selvsagt. Geir Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Det kan også tenkes at vedkommendes mangel av testosteron at personen blir fredelig Det er mye som "kan tenkes", spørsmålet er vel om det er det som "kan tenkes" er tilstrekkelig begrunnelse for dine handlinger? En enhjørning "kan tenkes", betyr det at enhjørninger eksisterer (i virkeligheten utenfor ditt hode)? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Det var derfor jeg refererte til hunder. Der har man i årtier drevet med kastrering, og vet av erfaring hvordan det virker. Den erfaringen har vi ikke fra mennesker. (Haremsvoktere og kastratsangere unntatt). Nå er det forbudt å kastrere hunder også av ikke-medisinske grunner her i landet. Geir Endret 15. november 2012 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Det var derfor jeg refererte til hunder. Der har man i årtier drevet med kastrering, og vet av erfaring hvordan det virker. Den erfaringen har vi ikke fra mennesker. Eh, jo: A study conducted at a mental institution in Kansas, where a large number of male inmates had been castrated, found that the eunuchs lived an average of 14 years longer than the uncastrated men. A similar study of historical eunuchs in Korea's royal court found a 14 to 19 year increase in lifespan compared to intact men of similar socioeconomic background; these eunuchs had a centenarian rate of over 3%. http://en.wikipedia.org/wiki/Castration Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hmmm. Ser man det. Jeg bør vel ikke være forbløffet. Geir Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Tja, det er vel så langt unna at det ikke gjør stort inntrykk? At Norge drev med tvangssterilisering av sigøynere helt frem til 1977 er muligens mer relevant? http://www.regjering....html?id=198310 http://www.regjering...rtomtaterne.pdf http://www.forskning...7/1224698373434 Klart svenskene var ivrigere med dette: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=7955408 Endret 15. november 2012 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Nei, men det finnes jo andre slags kriminelle enn "naskere". Hva med voldsforbrytere og torpedoer? Hvilke kroppsdeler vil du fjerne på dem? Geir Det kommer jo selvsagt ann på ugjerningens størrelse... Altså på hva man har gjort. Her hadde man ikke trengt å fjerne noe, i alle fall ikke første og andre gang. Man kunne hatt offentlig pisking som varte tre dager eller mer, avhengig av ugjerningen. Gjentok volden seg gang på gang, så måtte man jo ha amputert de "verktøyene som blir brukt til å utøve vold... (Dersom man ikke vil fengsle dem i stedet da... De kunne jo hatt valget mellom å amputere og sitte i fengsel) ... Endret 15. november 2012 av turbonello Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Det er nok desverre riktig ja. Med mindre en kastrering faktisk påvirker personens psyke. Nå er det ikke sexlyst som driver overgripere, det er lysten på makt og dominans, og sexen er bare et middel, ikke målet. Så da må en eventuell kastrering ikke bare påvirke evnen og lysten, men også aggresiviteten. Slik er det med hunder og andre dyr, mister de evnen så mister de både lysten og aggresiviteten. Men om det fungerer slik med mennesker vet jeg ikke. Geir Dette er jo klassisk feminismetanke angående voldtekt. Det handler om den patriarkalske makten og behovet for dette. Selvsagt handler det om sex. En mørk side av menneskers seksualitet, men desto handler det om sex. En pedofil overgriper tenner seksuelt på prepubertale barn fordi det gir han eller hun en seksuell opphisselse og en søker dermed tilfredsstillelse av denne opphisselsen. En knust flaske inn i en annen kropp gir ikke denne tilfredsstillelsen. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Jeg tillater meg å være uenig. Så får det våge seg at det er en klassisk feminismetanke... Jeg er dog ikke skråsikker i min sak. Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Det kan også tenkes at vedkommendes mangel av testosteron at personen blir fredelig Det er mye som "kan tenkes", spørsmålet er vel om det er det som "kan tenkes" er tilstrekkelig begrunnelse for dine handlinger? En enhjørning "kan tenkes", betyr det at enhjørninger eksisterer (i virkeligheten utenfor ditt hode)? Kan tenkes, men her er et eksempel på en fyr som gjorde seg skyldig i seksualforbrytelser og mord, og ble kastrert av ukjente menn. Senere fengslet. Når han ble løslatt i 1999 så gjentok han forbrytelsen. Så at man blir fredelig av kastrering trenger ikke nødvendigvis være sant. http://en.wikipedia....ki/Wayne_DuMond Endret 15. november 2012 av Kron Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Kan tenkes, men her er et eksempel på en fyr som gjorde seg skyldig i seksualforbrytelser og mord, og ble kastrert av ukjente menn. Senere fengslet. Når han ble løslatt i 1999 så gjentok han forbrytelsen. Så at man blir fredelig av kastrering trenger ikke nødvendigvis være sant. Så at man ikke blir anklaget for voldtekt etter kastrering trenger ikke nødvendigvis være sant, mener du vel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Så at man ikke blir anklaget for voldtekt etter kastrering trenger ikke nødvendigvis være sant, mener du vel? Han ble anklaget for voldtekt før han ble kastrert, Kastreringa ble gjort som hevn på voldtekten. Men det ikke poenget. Poenget er på tross av kastrering så begikk fyren en ny grusom forbrytelse etter løslatelse. Så det ser ikke ut som kastrering har gjort personen fredelig, som du tidligere argumenterte for. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Han ble anklaget for voldtekt før han ble kastrert, Kastreringa ble gjort som hevn på voldtekten. Men det ikke poenget.Tja, det var mistanke om at han ikke selv hadde utført "operasjonen" såvidt jeg leste, men som du sier det er vel irrelevant. Poenget er på tross av kastrering så begikk fyren en ny grusom forbrytelse etter løslatelse. Så det ser ikke ut som kastrering har gjort personen fredelig, som du tidligere argumenterte for. På tross av kastreringen ble han ANKLAGET (ikke dømt) for å ha begått en ny voldtekt. Du ser også at det er noe rart her ikke sant? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Tja, det var mistanke om at han ikke selv hadde utført "operasjonen" såvidt jeg leste, men som du sier det er vel irrelevant. På tross av kastreringen ble han ANKLAGET (ikke dømt) for å ha begått en ny voldtekt. Du ser også at det er noe rart her ikke sant? Prøv igjen... DuMond was arrested and charged with the September 20, 2000, rape and murder of Carol Sue Shields.[24] DuMond was convicted in the summer of 2003 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Jeg står korrigert, leste visst for raskt igjennom og tok feil. Kron har rett, om enn jeg finner det merkelig at en kastrert mann kan gjennomføre en voldtekt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Kastrering på engelsk innebærer ikke fjerning av penis, bare testiklene (og ikke nødvendigvis det engang så lenge de settes ut av bruk, for eksempel ved kjemisk kastrering.) Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå