Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Diverse lan spørsmål

Anbefalte innlegg

Jeg er en del på lan. Jeg har noen spørsmål angående saker og ting:

1. Finnes det et program som gir meg full kontroll over hvem som henter delte filer fra meg. Der jeg kan dele en mappe slik at en bruker kan hente den mens de andre ikke kan. Det hadde også vært fint om jeg kunne sette opp en gitt % av farten min som folk kunne laste ned med. Slik at ikke det begynner å legge mens jeg spiller pga mange kopierer fra meg.

2. Er det noen måte jeg kan deaktivere innkomende meldinger ("net send ....") Av en eller annen grunn synes mange at det er gøy å sende meg så mange meldinger at jeg må sitte å trykke på ok i en evighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i win2k/xp har du iallefall en oversikt over hvem som laster hvilke filer fra deg og slikt.. den ligger under manage/behandle når du høyreklikke på my computer/min datamaskin.

Det går an å disable netsend ja, men jeg husker ikke hvordan det gjøres i farta.. men jeg har gjort det før! de mldingene er MAKS irriterende! - føler med deg

Magnus

Lenke til kommentar

For å stoppa net send-meldingar er det enklast å trykka Start -> Kjør -> "net stop messenger".

Då er problemet vekke heilt til du startar maskinen på nytt. Dersom du skal ha det vekk for godt, trykker du Start -> Kjør -> "services.msc" -> Finn tenesten "Messenger" -> Gå inn på egenskapane til denne -> Sett "Oppstartstype" til "Deaktivert" -> Trykk OK, lukk Tjenester-vinduet og vips er problemet vekke! :)

Lenke til kommentar

1. Finnes det et program som gir meg full kontroll over hvem som henter delte filer fra meg. Der jeg kan dele en mappe slik at en bruker kan hente den mens de andre ikke kan. Det hadde også vært fint om jeg kunne sette opp en gitt % av farten min som folk kunne laste ned med. Slik at ikke det begynner å legge mens jeg spiller pga mange kopierer fra meg.

Bruk FTP. www.bpftpserver.com Har alt du trenger.

Lenke til kommentar
Kan man bruke ftp på lan da?

Hvis man kan det, er det da ikke litt vanskelig for de andre å komme inn

Bare del en mappe på PC'en din som alle har tilgang til, også lag ett html som heter "klikk her for å se hva jeg har delt.html"

inne i den fila står det:

<a href="ftp://192.168.0.10">Klikk her for å se hva jeg har delt<a>

Sikkert en annen metode å gjøre det på, men dette funker da..

Lenke til kommentar
PsyDe: Det er direkte barnslig av deg å putte &input type crash& i sig'en...

Skifta... Jeg visste ikke at IE ville reagere sånn på det (og det var ikke dét som var meningen). Jeg testa med IE og det var en input der ja... Selv om at det i siggen IKKE er mulig med HTML... (Det skal jo komme opp "input type crash" mellom <> i tekst). :roll:

Enda et bevis på at IE ikke holder mål.

Bruker du IE siden du sa det?

Litt motsetninger til kommentaren din og siggen din...

Lenke til kommentar

Vet ikke hva du hadde for motivasjoner for å putte det der (fint at du fjernet det), men idet intetanende mennesker som trenger hjelp, kommer til disse sidene og opplever at nettleseren kræsjer av en uforklarlig grunn krasjer, så er det på grensen til sabotasje spør du meg.

wget gav input type crash pent pakket inn i html tags forresten.

Jeg ser ellers ikke hvorfor dette på noen som helst måte skulle bryte med min sig.

Jeg ser absolutt ingen sammenheng mellom det å være kritisk til microsofts sikkerhetsfilosofier og det å støtte bevisst saboatasje av microsoftprodukt-brukere.

Lenke til kommentar
Vet ikke hva du hadde for motivasjoner for å putte det der (fint at du fjernet det), men idet intetanende mennesker som trenger hjelp, kommer til disse sidene og opplever at nettleseren kræsjer av en uforklarlig grunn krasjer, så er det på grensen til sabotasje spør du meg.

wget gav input type crash pent pakket inn i html tags forresten.

Jeg ser ellers ikke hvorfor dette på noen som helst måte skulle bryte med min sig.

Jeg ser absolutt ingen sammenheng mellom det å være kritisk til microsofts sikkerhetsfilosofier og det å støtte bevisst saboatasje av microsoftprodukt-brukere.

Jeg visste ikke at det ville kræsje IE. Det står jo tross alt i koden '&input type crash&' som skulle gi input type crash i html tags når en ser på den grafiske tolkningen av htmlkoden. Men jeg visste ikke at IE også kræsjet når den skal tolke '&input type crash&' også.

Jeg testa akkurat det samma på et testforum jeg bestemmer over og der var det '&input type crash&' i koden.

Hvorfor du fikk det resultatet gjennom wget kan jeg ikke svare på.

Jeg er delvis med deg at det er sabotasje, men da må det være bevisst. Nå visste jeg ikke at ved å se tolke '&input type crash&' så ville IE kræsje. Motivet bak denne 'ugjerningen' var å minne folket på om denne lille buggen og gi en liten latter til de som ikke visste hva den lille snutten gjør.

Håper det ikke er gjort en alt for stor skade.

Og jeg ser meg ansett som ferdig med denne saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...