Prizefighter Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Må si jeg har strevt en GOD stund med å få klokket prosessoren noe. Det jeg kjører nå er 166 x 12,5. Uansett hva jeg gjør så får jeg ikke klokket den noe særlig. Har prøvd ut nesten alt som er av instillinger men oppnår samme resultat. Sist gang jeg overklokka fryste maskina og jeg fikk bluescreen, neste oppstart kom det "system error" og jeg måtte formatere. Så det var også veldig kjipt. Sitter nå med 512mb GEIL golden dragon pc 3500 fordi den andre brikken hadde hardware feil. ( som vanlig)Uansett hvilke instillinger jeg har på så fryser maskinen eller jeg får bluescreen. Tenkte jeg iallefall kunne kjøre AMD 3200+ 200FSB uten problemer. Vet ikke om jeg skal tørre å klokke prosessoren mer, har en AERO7+ som skal takle det meste. Får heller ikke økt multiplieren til mer enn 12,5. Sikkert endel av dere som anbefaler meg å ikke overklokke men jeg har virkelig lyst. En av grunnene til at jeg kjøpte Artic silver 3 og AERO 7+ var overklokkingen.. Noen tips? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Kanskje en liten ide å opplyse oss med HVA SLAGS HOVEDKORT OG CPU DU HAR DA!!!!!!! Snakker om å bæsje på leggen når du spør på den måten du gjør uten å forklare hva slags utstyr du har... Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Hehe. beklager. Trodde jeg hadde det i signaturen. Asus A7N8X deluxe[*]Amd 2500+ / aero7 + [*]512mb GEIL pc 3500 [*]radeon 9800pro [*]God luftkjøling i kabinett [*] 430w antec Slepper å "freake" totalt ut da. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hva er originalfrekvensen på 2500+, da? 166MHz*12,5= 2075MHz, er nok ganske lite. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Original frekvens er vel 166 X 11 = 1826mhz. Ja klart jeg vet at det er lite, hadde ikke hatt den der hvis jeg ikke måtte. Lenke til kommentar
formann Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Første jeg hadde gjort var å øke FSB .. du har jo ram som holder følge, så bare gi rambrikkene dine 2.8v, sett ned mutli til feks 8 og press på for å finne max stabile FSB. Nå du har gjort det så øker du multi for å få hentet ut max av cpu også. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 ahh.. forstår formann. Men problemet er at maskinen Fryser av så liten overklokking. Kjørte den 2,5ghz engang, boota også.. men den fryste med engang, var ikke meningen å kjøre den på så høy rate. Nå får jeg ikke 200FSB engang.. skal se hva jeg kan gjøre, er bare så lei av ustabil maskin. Har lagt så mye penger i overklokkings ting som f.eks: AERO 7+ /m artic silver 3.. osv.. masse vifter.. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Økte til 180FSB.. begynte å hakke/henge i spill etter 5min. med Ut2003. Prøvde 172FSB men fikk dårligere ytelse. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Absolutt INGEN som har en FJERNESTE ide på hva som kan være årsaken. Ingen andre som har samme problem? skal jeg kanskje ta av CPU kjøleren å ta på nytt lag med kjølepasta? har forresten ikke noe å ta vekk det gamle med, hva kan jeg bruke? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Du har vel bare vert uheldig og fått en cpu som ikke liker klokking. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Kjipt det altså.. Skal prøve flere ganger, skal få det til. Ingen ting jeg kan endre på? VOLT? Ram latency? Lenke til kommentar
formann Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Sett timings til 2-3-3-6 @ 2.8vdimm. Prøv de forskjellige ram-slutsa. Det hender at Asus er sære på hvilke sluts som blir brukt. Prøv SC og DC.. SC prøver du med både 1-2, 2 og 1 .. alså med kun 1 brikke også. Når du tester dette så setter du multi til feks 8 .. da er du sikker på at ikke cpu stopper deg. Prøvd dem frem for å finne ut hva som er max FSB. Prøvd gjerne å gå direkte opp til 200*8.. så har du testet det også. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Sett timings til 2-3-3-6 @ 2.8vdimm. Prøv de forskjellige ram-slutsa. Det hender at Asus er sære på hvilke sluts som blir brukt. Prøv SC og DC.. SC prøver du med både 1-2, 2 og 1 .. alså med kun 1 brikke også. Når du tester dette så setter du multi til feks 8 .. da er du sikker på at ikke cpu stopper deg. Prøvd dem frem for å finne ut hva som er max FSB. Prøvd gjerne å gå direkte opp til 200*8.. så har du testet det også. Takker så mye. Men SC og DC? eh.. :-) Lenke til kommentar
Gizmokvakk Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Single Channel og Dual Channel Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Bare ett spørsmål: hva er cpu-tempen din? Kan hende den er litt for høy? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Tempen er 52 - 54 vanlig. I spill er den vel litt høyere.. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Ram = 2-3-3-6 CPU = 200 X 8 = ALT fryste i UT2003. Restarta og fikk en sjuk feilmelding om at systemet ble ustabilt pga. 9800pro skjermkort driveren. Lenke til kommentar
Electron Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Har lagt så mye penger i overklokkings ting som f.eks: AERO 7+ /m artic silver 3.. osv.. masse vifter.. lol? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 lol? Ja, det er lett 400 kr det.. kunne gjerne brukt de til ett annet formål. Iallefall hvis jeg visste det skulls bli slik. Skikkelig usæriøst å komme her og svare: lol? kunne du ikke bare la vært å svare i det hele tatt. Lenke til kommentar
Electron Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 400,- ja.. brukt over 10x så mye som deg jeg vannkjøling, vapo, uttallige vifter osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå