BigFecup Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg har lyst til å starte min egen butikk, men er ikke sikker på hvordan jeg skal begynne og om det er et marked der jeg bor. Akkurat nå er jeg fast annsat i en bedrift, jeg har vært der et par år, men jeg føler liksom ikke at jeg blir bedre i det jeg jobber med, men jeg føler at det er bortkastet å spørre sjefen om kursing, for jeg har liksom mistet "driven" og jeg føler at jeg har tatt feil retning innen arbeidslivet. Hobbybutikk er det jeg har lyst til å begynne med og det er ikke en skikkelig hobbybutikk i min kommune eller i noen av nabo kommunene her. Er det noen her inne som har startet sin egen bedrift og kan fortelle meg om framgangen?.. F.eks. går det an på en måte å finne ut om det er et marked for min idè... Jeg vet at det er flere som både tegner, maler, driver med treskjæring, strikking/hekling rundt om i kommunene her, men er det en mere konkret måte å finne ut av ting.. Start din egen butikk 101 liksom.. Lenke til kommentar
Chris.Naess Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg har lyst til å starte min egen butikk, men er ikke sikker på hvordan jeg skal begynne og om det er et marked der jeg bor. Akkurat nå er jeg fast annsat i en bedrift, jeg har vært der et par år, men jeg føler liksom ikke at jeg blir bedre i det jeg jobber med, men jeg føler at det er bortkastet å spørre sjefen om kursing, for jeg har liksom mistet "driven" og jeg føler at jeg har tatt feil retning innen arbeidslivet. Hobbybutikk er det jeg har lyst til å begynne med og det er ikke en skikkelig hobbybutikk i min kommune eller i noen av nabo kommunene her. Er det noen her inne som har startet sin egen bedrift og kan fortelle meg om framgangen?.. F.eks. går det an på en måte å finne ut om det er et marked for min idè... Jeg vet at det er flere som både tegner, maler, driver med treskjæring, strikking/hekling rundt om i kommunene her, men er det en mere konkret måte å finne ut av ting.. Start din egen butikk 101 liksom.. Du kan begynne med en liten markedsundersøkelse i første omgang, på den måten får du bedre innsikt i markedet, er kundene interessert i ditt produkt? Narviktelefonene er gode på slike spm. Sjekk også ut brreg.no Masse god informasjon der! :-) Lykke til! Lenke til kommentar
Punainen Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Sjekk Innovasjon Norge. Du kan også undersøke om det finnes kurs for nye gründere i kommunen din. Endret 17. november 2012 av Punainen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå