Gå til innhold

Litt merkelig keyboard 'problem'.

Anbefalte innlegg

Var litt usikker på hvor jeg skulle poste dette, da det ikke nødvendigvis har noe med keyboardet å gjøre; tror muligens det har med grafikkort drivere å gjøre, eller muligens en eller annen innstilling jeg har kommet borti.

Merket dette først i kveld, og siden jeg innstallerte Catalyst 3.7 i går kan det jo ha noe med det å gjøre.

Det er mere en irritasjon enn et egentelig problem: For å ta et eksempel - det var der jeg merket det først - jeg hadde en del søk på Google lagret i minnet - du vet, når man klikker i søkefeltet så får man opp en liste over hva man har søkt etter. Holdt så musepekeren over øverste linje, og trykket på Delete knappen, som jeg pleier.

Vanligvis vil da 'rullegardina' rulle fort ettersom søkene blir borte, det går på et blunk, med andre ord.

Men nå plutselig i kveld da jeg skulle gjøre det samme, hakket 'rullegardina' hele tida isteden. En taktfast hakking; først trodde jeg det var fordi det var så mye søketekst som skulle fjernes at det derfor 'lagget', men ville gå raskere jo færre søkeord som sto igjen.

Men det skjedde ikke. Istedenfor å rulle jevnt mens jeg sletter så hakker, eller 'lagger' det.

Nå nettopp mens jeg skrev en mail, oppdaget jeg at det ikke bare gjaldt i søkefeltet på Google.

Det gjelder også når jeg f.eks. holder Spacebar inne - vanligvis vill cursor da fly over siden som bare det, men nå hakker den taktfast over. Samme med tilbake tasten hvis jeg skal slette denne teksten f.eks.

Det tar altså hundre år å gå fram/tilbake i tekst hvis jeg holder knappen inne. Kan selvsagt hamre løs i full fart isteden, men det blir vel litt slitsomt i lengden.

Det lagger ikke ved scrolling av siden eller flytting av vinduer og sånne ting, som jo gjerne kan være grafikkdriver relatert.

Spill går også glatt.

Noen som har noe greie på hva problemet kan skyldes?

Var som sagt ikke sånn for noen dager siden(la i så fall ikke merke til det).

Har et Logitech Internet Navigator SE USB keyboard(med ledning).

Bruker nå default XP Pro keyboard drivere, fordi jeg ikke bruker spesial funksjonene på tastaturet allikevel.

Byttet fra PS2 til USB kontakt for noen dager siden - er mulig dette problemet har kommet etter det, og at jeg bare ikke har lagt merke til det før nå.

Brukte først PS2 kontakt(overgang) fordi jeg ville frigi USB kontakter/bussen. Ombestemte meg da jeg fikk piping mens jeg spillte Splinter Cell og trykket inn flere knapper samtidig.

Mener bestemt at jeg ikke hadde dette 'lagge-problemet' da jeg brukte PS2 kontakten.

Så - er det en innstilling, er det skjermkort drivere, eller er det kanskje keyboard drivere som er problemet?

Bruker Windows XP Pro SP1 + patcher.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro "problemet" er din nylig overgang fra PS2 til USB.

Vel, slik løser du problemet (hvis det er det jeg tror det er da...):

Start --> innstillinger --> kontrollpanel --> tastatur --> juster repitisjonshastigheten --> trykk OK.

Problemet bør nå være borte.

Hvis du vil vite grunnen til at det skjedde så er det pga at windows trodde du hadde skaffet deg et nytt tastatur og kjørte dermed default innstillinger ;) Det er iallfall hva jeg tror skjedde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...