BJØLSENSKOLE Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Hei! Jeg lurer på hvordan jeg kan løse denne oppgaven: Hvor mye is med temperatur 0 grader Celcius kan du smelte i løpet av 1 time i en kjele på en kokeplate med effekt 500 W? ( Se bort fra varmetap til omgivelsene.) Det jeg har tenkt er at P = W/t .. og da må W(arbeidet) = P*t.. men hva skal jeg da gjøre videre? takker veldig for hjelp! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Eh, nå er det jo en stund siden jeg hadde fysikk da, men det skal finnes en tabell som sier noe om hvor mye energi en type stoff må tilføres for å skifte mellm væskeform og fast. 1 Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Noe sånt tror jeg. 2 Lenke til kommentar
BJØLSENSKOLE Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 Noe sånt tror jeg. shieet! ikke bare hjalp du meg, men fortalt også hvor i boka det finnes lignende eksempler! takker veldig! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 (endret) Jeg kan hele fysikk 1 ganske bra. Jeg skal prøve å få sekseren til våren for tredje gang. Jeg må ha x-antall seksere og hvorfor ikke i de fagene jeg syns er kjekke. Endret 10. november 2012 av 5D6A15 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå