Leo_ Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Dere som vet... Bud på bil må vel ikke være på 9000kr? Om Ola byr 9000kr kan vel Kari (uten å kjenne til Ola sitt bud) by 10000kr og i såmåte vinne over Ola i budrunden? Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Dere som vet... Bud på bil må vel ikke være på 9000kr? Om Ola byr 9000kr kan vel Kari (uten å kjenne til Ola sitt bud) by 10000kr og i såmåte vinne over Ola i budrunden? Nope. Bud er 9k+300 pr.bil. Det vil si. Byr du 10 bud på Bil A, må du ha 9k, pluss 300kr. Byr du så 1 bud på bil B, må du ha 9k + 300 til den. Er det f.eks 450 bud på bil A. legges alt oppi noe og trekkes. Vinneren får bilen. Du kan så gå privat og be om å kjøpe den, men budprisen er 9k uansett. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Takker for svar. Hvem får de 300kr pr bud? Lenke til kommentar
EngJr Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Vel, nå kjøres jo bilcross i klasser på volum.. Jeg tror det er opp til 1600 kubikk, 1600-2000 og 2000 og oppover eller noe slikt. Husker ikke helt. Man må kjøre 2 debutantløp (tror jeg, skal sjekke etterpå) før man kan kjøre løp med "de store gutta" Dette er feil. Bilcross har forskjellige klasser ja! men ikke på bilens bekostning. Man kan starte å kjøre bilcross det året man fyller 15 år. Den klassen heter Junior-Trening, der slippes de ivei med flagg (ca 20-50m) mellomrom. Når man har kjørt det ene året må man gå over til Junior eller Junior Debutant. Visst du vil kjøre mot andre (få pokal og "fighte" litt) så er helt klart Junior det beste! Der er det kun bud på finalebilene, så kommer du til finale så må du regne med at det kan være en på tribunen som har sett at bilen din går gått og legger inn bud. Visst du ikke har lagt inn eget bud på bilen din så mister du den for 9000,- Velger du å kjøre Junior-Debutant mener jeg at du ikke får noe pokal, men du får kjøre. Og du mister ikke bilen. Du kan kjøre under navnet klassen Junior/Junior-debutant til og med det året du fyller 18. Deretter må du gå over til Senior, det er egt. noe av det samme som Junior, Bare at du kjører mot folk som er 19+. Når du har sjekket inn på løpet og gjennomført teknisk kontroll der så er bilen din offesielt ute for salg, uansett om du kommer til finale eller ikke. Men der kan du også velge å kjøre Senior-debutant, da slepper du å miste bilen, men for derav ingen poeng (du får altså ingen plassering). Håper det ga deg et lite innblikk i hvordan bilcross klassene foregår! Takker for svar. Hvem får de 300kr pr bud? Nå er det 370,- kr per bud. Det går rett i lommeboka til arrangørklubben. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Dette er feil. Bilcross har forskjellige klasser ja! men ikke på bilens bekostning. Man kan starte å kjøre bilcross det året man fyller 15 år. Den klassen heter Junior-Trening, der slippes de ivei med flagg (ca 20-50m) mellomrom. Når man har kjørt det ene året må man gå over til Junior eller Junior Debutant. Visst du vil kjøre mot andre (få pokal og "fighte" litt) så er helt klart Junior det beste! Der er det kun bud på finalebilene, så kommer du til finale så må du regne med at det kan være en på tribunen som har sett at bilen din går gått og legger inn bud. Visst du ikke har lagt inn eget bud på bilen din så mister du den for 9000,- Velger du å kjøre Junior-Debutant mener jeg at du ikke får noe pokal, men du får kjøre. Og du mister ikke bilen. Du kan kjøre under navnet klassen Junior/Junior-debutant til og med det året du fyller 18. Deretter må du gå over til Senior, det er egt. noe av det samme som Junior, Bare at du kjører mot folk som er 19+. Når du har sjekket inn på løpet og gjennomført teknisk kontroll der så er bilen din offesielt ute for salg, uansett om du kommer til finale eller ikke. Men der kan du også velge å kjøre Senior-debutant, da slepper du å miste bilen, men for derav ingen poeng (du får altså ingen plassering). Håper det ga deg et lite innblikk i hvordan bilcross klassene foregår! Nå er det 370,- kr per bud. Det går rett i lommeboka til arrangørklubben. Punkt 1: Gidd å quote 100 år gamle poster Punk 2: Slik var det iallefall før når jeg var mer med på de greiene der. Reglene er vel endra Lenke til kommentar
EngJr Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Punkt 1: Gidd å quote 100 år gamle poster Punk 2: Slik var det iallefall før når jeg var mer med på de greiene der. Reglene er vel endra Åsså så sint agitt! 1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Åsså så sint agitt! Nei egentlig ikke. Bare du som tror det. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 Tråden er ment for å diskutere temaet i all tid framover til forumets siste dager. Jeg fikk aldri begynt med bilcross, veldig synd egentlig. Men blir autoslalom, har lyst å lage en tråd om det også. Grunnet at det er såpass enkelt og billig å være med på det, og NAF arrangerer dette mange steder i landet, flere ganger årlig. Bilcross blir forhåpentligvis til neste år, eventuelt året etter det. Må bare se det an, det er økonomi som stopper meg. Er også noe dritt at førsteposten ikke er oppdatert, slik jeg ville hatt den. Men satser på å få gjort noe med det med tiden. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. august 2018 Del Skrevet 17. august 2018 Kjører litt tråd-nekro her - er det sånn at det er komplett stuerent for en nybegynner å skaffe sin første bil ved å by på en etter et løp, eller er det mest en regel og litt uglesett å faktisk ta fra noen bilen sin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå