Gå til innhold

Bilcross-tråden! Info, spørsmål og svar.


Anbefalte innlegg

Har tatt veldig lite bilder under prosjektet, desverre, men skal se om ikke jeg kan få tatt noen fremover. Det som gjenstår er å koble sammen det elektriske i motoren og lage til en frontplate. Samt selvfølgelig sette i stol og sele, men dette gjøres ikke før nærmere sesongstart.

 

Når det kommer til bud, som dere diskuterer lengre oppe, er det ingen nye regler mtp. bud i år. Det koster, som i fjor, 370,- pr bud (samt at man må ha 9000,- i en av konvoluttene).

Endret av Pebino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott at dere kommer med innspill! :D

 

Har endret litt på førsteposten nå og mer kommer senere i kveld. :)

 

Endret også tekst og litt sånt, så det ble enklere å lese alt sammen.

 

 

Hvis du vil ha flere nettbutikker, så har du

www.kollevold.no

www.gundersenmotorsport.no

http://stianmotorsport.com/

 

Der du har skrevet pris på bud, så bør det jo stå per bud, for man kan by flere ganger på samme bil, men må da betale 370 kr per bud. Vet ikke om jeg skrev det tidligere, men er jo en slags loddtrekning, så de 370 kr er egentlig for et "lodd" som trekkes når vinner av "budrunden" skal avgjøres

 

 

Har tatt veldig lite bilder under prosjektet, desverre, men skal se om ikke jeg kan få tatt noen fremover. Det som gjenstår er å koble sammen det elektriske i motoren og lage til en frontplate. Samt selvfølgelig sette i stol og sele, men dette gjøres ikke før nærmere sesongstart.

 

Når det kommer til bud, som dere diskuterer lengre oppe, er det ingen nye regler mtp. bud i år. Det koster, som i fjor, 370,- pr bud (samt at man må ha 9000,- i en av konvoluttene).

Men gjort er gjort (og elg er elg!). Du kan jo ta bilder a det du har gjort hvis du gidder, og så vise oss videre om hvordan prosjektet går. :)

 

ingen nye regler nei, men det står ikke i førsteposten så greit å få med ;)

Kan legge til dette med reglementet for 2013 også. :) Så skal jeg legge inn dato for siste oppdatering. Men det blir senere i kveld, som sagt. :)

 

Bare kom med mer hvis dere ønsker det! :D

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fascinerende diskusjon over her om overstyring vs understyring. Det er vel flere eksempler på at begge deler kan gå fort i bilcross. Vi har vel alle sett Daniel Wall kjøre Volvo ekstremt bredt, og vinne NGK Masters tre-fire år på rad. Vi har også Per Christensson, en annen svenske, som kjører framhjusstrekker. Vant landsfinalen i fjor og er som regel alltid å finne i a-finalen.

 

Litt mer lokalt, for min del iallefall, er Jan-Ola Kile som kjører framhjulsstrekker og vinner det meste som er å vinne her på sørlandet.

Lenke til kommentar

Lokalt for meg - Elverum, så er det veldig ofte startraske bobler, eller FWD biler i toppen.

 

Men det blir vel en smakssak. Jeg ville ikke klart å kjøre fortere med en RWD enn en FWD, og, jeg er så lite ydmyk, at selv når jeg hadde kun lisenskjøringen bak meg, så startet jeg med kun ett mål. Seier.

Ble riktignok bare 1 A-finale på 4 løp på Starmoen i Elverum. Menmen.

Lenke til kommentar

Liker best RWD jeg, overstyring er koselig. FWD kan fort bli sånt at du sitter å ønsker at den skal forvandle seg til RWD. Er to forskjellige måter å kjøre disse, med RWD kan du bruke overstyringen til din fordel. Du har liksom mer kontroll synes jeg. Til asfaltkjøring er jo FWD ganske greit. Men om den understyrer mye så taper du litt tid på det.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liker best RWD jeg, overstyring er koselig. FWD kan fort bli sånt at du sitter å ønsker at den skal forvandle seg til RWD. Er to forskjellige måter å kjøre disse, med RWD kan du bruke overstyringen til din fordel. Du har liksom mer kontroll synes jeg. Til asfaltkjøring er jo FWD ganske greit. Men om den understyrer mye så taper du litt tid på det.

 

Hadde minimalt med problemer med understyring på bilcrossbanen med FWD. Er bare å ikke bånne på når det svinger på grus, og huske at bremsepedalen kan hjelpe til pittelitt det :)

Lenke til kommentar

Hadde minimalt med problemer med understyring på bilcrossbanen med FWD. Er bare å ikke bånne på når det svinger på grus, og huske at bremsepedalen kan hjelpe til pittelitt det :)

:) Men så er det nettopp dette du må passe på, at du ikke "bruker opp grepet", det krever mer å få kraften ned på veien når du skal svinge og dra på en gang med framhjula. Jeg vil tørre å påstå hvis samme bil hadde hatt bakhjulsstrekk så ville den også vært smidigere rundt svingen, og hatt mer tak.

 

Og skal du få litt overstyring må du bruke vekten på bilen til å snu den (på samme måte som de gjør i en scandinavian flick). Her kan du også bruke bremseteknikk for å flytte tungepunktet framover slik at du får mer grep framme, mindre bak og derfor kan få snudd den mer effektivt.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...