Pebino Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Har tatt veldig lite bilder under prosjektet, desverre, men skal se om ikke jeg kan få tatt noen fremover. Det som gjenstår er å koble sammen det elektriske i motoren og lage til en frontplate. Samt selvfølgelig sette i stol og sele, men dette gjøres ikke før nærmere sesongstart. Når det kommer til bud, som dere diskuterer lengre oppe, er det ingen nye regler mtp. bud i år. Det koster, som i fjor, 370,- pr bud (samt at man må ha 9000,- i en av konvoluttene). Endret 8. januar 2013 av Pebino Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 ingen nye regler nei, men det står ikke i førsteposten så greit å få med Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Flott at dere kommer med innspill! Har endret litt på førsteposten nå og mer kommer senere i kveld. Endret også tekst og litt sånt, så det ble enklere å lese alt sammen. Hvis du vil ha flere nettbutikker, så har du www.kollevold.no www.gundersenmotorsport.no http://stianmotorsport.com/ Der du har skrevet pris på bud, så bør det jo stå per bud, for man kan by flere ganger på samme bil, men må da betale 370 kr per bud. Vet ikke om jeg skrev det tidligere, men er jo en slags loddtrekning, så de 370 kr er egentlig for et "lodd" som trekkes når vinner av "budrunden" skal avgjøres Har tatt veldig lite bilder under prosjektet, desverre, men skal se om ikke jeg kan få tatt noen fremover. Det som gjenstår er å koble sammen det elektriske i motoren og lage til en frontplate. Samt selvfølgelig sette i stol og sele, men dette gjøres ikke før nærmere sesongstart. Når det kommer til bud, som dere diskuterer lengre oppe, er det ingen nye regler mtp. bud i år. Det koster, som i fjor, 370,- pr bud (samt at man må ha 9000,- i en av konvoluttene). Men gjort er gjort (og elg er elg!). Du kan jo ta bilder a det du har gjort hvis du gidder, og så vise oss videre om hvordan prosjektet går. ingen nye regler nei, men det står ikke i førsteposten så greit å få med Kan legge til dette med reglementet for 2013 også. Så skal jeg legge inn dato for siste oppdatering. Men det blir senere i kveld, som sagt. Bare kom med mer hvis dere ønsker det! Endret 8. januar 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Pebino Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Da er bilen men mer eller mindre ferdig. Bilder finnes på www.walleracing.net. Der kan dere også følge teamet igjennom sesongen. Websiden er ikke helt ferdig, men det begynner å hjelpe. Endret 26. januar 2013 av Pebino Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 26. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2013 Spennende. Har du mer stoff, bilder eller mer å fortelle så kan du gjerne legge dette ut på siden. Gikk ganske for å gå igjennom siden. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Den bilen blir solgt fort! Mark my words! Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Det er visst ikke trygt å legge ut bilene sine her. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg kjøper den ikke! ;P Født og oppvokst med gokart, jeg må ha en gnager for å kunne kjøre som jeg vil Men bilen er pent bygd, da blir den lett solgt. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Hvorfor skal du ha gnager hvis du er født og oppvokst med gokart? Da er du jo vant med baktrekker Kjørte gokart selv når jeg var yngre, men "vokst" opp med 4WD sladding på vinterstid, men prøvde en baktrekker i går og sladdet bedre enn eieren Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Fordi jeg er lært opp til at man skal holde sladding til ett minimum. Sakte inn, fort ut, osv. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg foretrekker at bilen overstyrer litt enn at den understyrer Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 En pitteliten overstyring er alltid nyttig. Men for meg er det lettere å kontrollere med venstrebremsing og FWD, enn RWD Smakssak Lenke til kommentar
Pebino Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Hehe, jeg er fullt klar over at bilen blir fort solgt. Det er gamet, og jeg taper ikke penger på det. Bilen er bygget for godt under de 9000,- som budpengene er på Er det noen andre som har planer om å kjøre i år? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 29. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2013 Skulle ønske jeg kunne svart ja på det spørsmålet... Men får satse på jeg vinner i lotto, da dukker det opp mange bilder i tråden her. Så jeg sender spørsmålet videre til neste. Lenke til kommentar
Pebino Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Fascinerende diskusjon over her om overstyring vs understyring. Det er vel flere eksempler på at begge deler kan gå fort i bilcross. Vi har vel alle sett Daniel Wall kjøre Volvo ekstremt bredt, og vinne NGK Masters tre-fire år på rad. Vi har også Per Christensson, en annen svenske, som kjører framhjusstrekker. Vant landsfinalen i fjor og er som regel alltid å finne i a-finalen. Litt mer lokalt, for min del iallefall, er Jan-Ola Kile som kjører framhjulsstrekker og vinner det meste som er å vinne her på sørlandet. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Lokalt for meg - Elverum, så er det veldig ofte startraske bobler, eller FWD biler i toppen. Men det blir vel en smakssak. Jeg ville ikke klart å kjøre fortere med en RWD enn en FWD, og, jeg er så lite ydmyk, at selv når jeg hadde kun lisenskjøringen bak meg, så startet jeg med kun ett mål. Seier. Ble riktignok bare 1 A-finale på 4 løp på Starmoen i Elverum. Menmen. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Selv har jeg mer lyst til å kjøre rally med 4WD for det virker rått! Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 30. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Liker best RWD jeg, overstyring er koselig. FWD kan fort bli sånt at du sitter å ønsker at den skal forvandle seg til RWD. Er to forskjellige måter å kjøre disse, med RWD kan du bruke overstyringen til din fordel. Du har liksom mer kontroll synes jeg. Til asfaltkjøring er jo FWD ganske greit. Men om den understyrer mye så taper du litt tid på det. Endret 30. januar 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 9. februar 2013 Del Skrevet 9. februar 2013 Liker best RWD jeg, overstyring er koselig. FWD kan fort bli sånt at du sitter å ønsker at den skal forvandle seg til RWD. Er to forskjellige måter å kjøre disse, med RWD kan du bruke overstyringen til din fordel. Du har liksom mer kontroll synes jeg. Til asfaltkjøring er jo FWD ganske greit. Men om den understyrer mye så taper du litt tid på det. Hadde minimalt med problemer med understyring på bilcrossbanen med FWD. Er bare å ikke bånne på når det svinger på grus, og huske at bremsepedalen kan hjelpe til pittelitt det Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 10. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2013 (endret) Hadde minimalt med problemer med understyring på bilcrossbanen med FWD. Er bare å ikke bånne på når det svinger på grus, og huske at bremsepedalen kan hjelpe til pittelitt det Men så er det nettopp dette du må passe på, at du ikke "bruker opp grepet", det krever mer å få kraften ned på veien når du skal svinge og dra på en gang med framhjula. Jeg vil tørre å påstå hvis samme bil hadde hatt bakhjulsstrekk så ville den også vært smidigere rundt svingen, og hatt mer tak. Og skal du få litt overstyring må du bruke vekten på bilen til å snu den (på samme måte som de gjør i en scandinavian flick). Her kan du også bruke bremseteknikk for å flytte tungepunktet framover slik at du får mer grep framme, mindre bak og derfor kan få snudd den mer effektivt. Endret 10. februar 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå