Takkformeg Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 1: Ser jævelig ut, men er panservogn, så tåler det meste 2: Kortere akselavstand enn 240, så mye større sjangs for at du ikke klarer å holde sladden og snurrer 3 forhjulstrekk 4 Sierra, escort se på hva som er mest utbredt på din lokale bane 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 (endret) 1. Volvo 240 ser ikke særlig tiltalende ut nei. Den store ulempen her er vel kanskje at de veier mye, men de tåler jo "alt". 2. Men er jo kjekt med litt utfordring da! Skal være litt nervepirrende å kjøre bil, du skal kjøre bilen, bilen skal ikke kjøre deg. 3. Da var Saab ute av bildet. 4. Men hvordan er Sierra/Escort når det gjelder pålitelighet? Tåler de en støyt, er det lite feil med dem? 5. Nissan 200SX, det kan vel være et godt alternativ? Japansk bil, Nissan lager vel mye bra. De er kanskje ikke like pansret som Volvoen, men de er vel pålitelige og har solid mekanikk? 6. Golf har jo rykte på seg til å være pålitelige biler. Har GTi firhjulsstrekk eller bakhjulsstrekk? Eventuelt, er det komplisert ågjøre den om til bakhjulsstrekk? Er vel I, II eller III som folk bruker, som er lette å fine deler til? 7. Volvo 700-serien (740/940), hadde det vært et godt alternativ til 240/360? Endret 14. november 2012 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Glem 200sx, det er driftebil Firehjulstrekk er ikke lov i bilcross. en 360 er lett og vil ha lett for å bli "herset" med av de større bilene sirævva og eskrot er mye brukt i BC iallefall Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Men går an å gjøre firhjulsstrekk om til bakhjulsstrekk, uten at jeg vet hvor mye jobb det er da. Tror jeg har "bestemt meg" for 360, om ikke 240. En av dem ihvertfall. Men 740/940 er jo etterkommeren til 240 om jeg ikke tar for mye feil. Er det noen som vet om det er noe særlig forskjell på dem, kanskje de er lettere, har bedre dempere osv.? Noen som vet den korrekte prisen for biler på løp? NAV sier 9 k, bilsport.no sier 8 k, men har funnet et dokument hvor de bl.a. sier at budprisen er feil i bilsport-boka. Korrekt pris på bud er 370. Endret 15. november 2012 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hvis du bygger om firetrekk til baktrekk, så blir det ikke like bra, bilen er satt opp for firetrekk, og da vil den oppføre seg veldig rart med bare baktrekk. Det koster 370 per bud du legger inn, samt 9000 for bilen om jeg ikke tar feil. Du kan legge inn så mange bud du vil, koster 370 spenn per stk, også er det en slags loddtrekning, så egentlig kjøper du jo lodd på bilen da. 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 16. november 2012 Forfatter Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Men det er jo faktisk ganske logisk. Okei, skal oppdatere infoposten. Men la oss si at jeg kjøper en bil som ikke er EU-godkjent. Den kjører, motoren fungerer, men det er en del deler som må byttes osv. Må bilen alikevel være i EU-godkjennings-stand for å kunne bruke den til bilcross? Rust og slikt aksepteres vel ikke, men hva med slitedeler osv. som ikke går gjennom på en EU-godkjenning? Endret 16. november 2012 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Nei, bilcross må ikke ha eu godkjent bil. Du kan ikke ha rust i bærende konstruksjoner, ellers tror jeg foringene dine kan være så søppel som du bare vil. 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 16. november 2012 Forfatter Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Høres flott ut. Da har jeg en plan på Galanten min når den ikke lenger går gjennom EU-godkjenningen. Blir også lettere å lage en bilcross bil når ikke alt trenger å være i veistand. Volvo 360 koster jo godt over 9000,-, med mindre du kjøper delebil osv. Hvordan klarer egentlig folk å lage slike biler til rundt 9-10 k? Får de fungerende delebiler osv. til så lav pris? EDIT: Jeg endret tittelen til "Bilcross-tråden! Info, spørsmål og svar." Tenkte jeg kunne lage en infoside for folk som er interessert i temaet, eller trenger hjelp. Håper folk blir med å lage dette til en tråd som folk kan være til hjelp for andre. Hvis noen har info, endringer eller tips til infosiden (eller funnet feil og mangler), så hadde det vært flott om dere kunne legge igjen et innlegg eller PM. Endret 16. november 2012 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Har ikke brydd meg om å lese hele tråden. Men i bilcross trenger du ikke kjøre debutant. Er bare å starte rett i BC Senior 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 16. november 2012 Forfatter Del Skrevet 16. november 2012 Takk for infoen. Greit å vite, så har man alternativet. Var litt usikker på akkurat det. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Det er også godt mulig at du blir satt opp til å kjøre med BC Senior selvom du velger å kjøre som debutant - om det er få debutanter, for ett litt "glattere" arrangement Selv kjørte jeg ikke debutant, selv med kun 3 runder i bil i hele mitt liv, da jeg var 17. Følte jeg var godt nok forberedt etter 8 år i karting. Gikk helt fint det. Riktignok i BC Junior, men likefullt. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg ville kjørt debutant, bare for å kunne kjøre løp uten at bilen ryker Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Sant nok, men heck. Kjedelig å kjøre aleine når det er 40 andre juniorer, eller 180 i BC Senior som kjører! Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Og så blir du vel ikke regnet som en skikkelig deltager i løpet. Ikke poeng, startposisjon eller noe sånt? Fordelen med debutantløp slik jeg ser det er at du ikke mister bilen, og at du får se hvordan det er å kjøre mot den klassen. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Nope, du starter alltid på ytterste sporet, du får ikke poeng. Du bare kjører... Vel og merke, er det mange debutanter, er det gjerne egen debutantklasse som da fungerer som en vanlig klasse. Men dette kan jeg ærlig talt ikke huske sist jeg har sett! Lenke til kommentar
Pebino Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Drar denne tråden til topps igjen. Er det noen som bygger noe gøy for sesongen 2013? Selv bygger jeg en Kadett C med Volvo-motor. Gleder meg stort til å prøve vidunderet. Endret 6. januar 2013 av Pebino Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Nah. Planlegger heller ett lite gokartcomeback om pengene og vekten tilsier det Regner meg jeg drar på... 2 bilcrossløp, men det blir vel det. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Har vært meget dårlig med å oppdatere tråden. Men på disse tider av året pleier jeg å være borte fra forumet en periode, da blir det lite aktivitet. Det blir ikke noe bilccross for meg første halvdel av 2013 ihvertfall, men skal prøve å til noe til høsten eller tidlig 2014. Kanskje jeg begynner med løp på vinterføre? Drar denne tråden til topps igjen. Er det noen som bygger noe gøy for sesongen 2013? Selv bygger jeg en Kadett C med Volvo-motor. Gleder meg stort til å prøve vidunderet. Legg gjerne ut bilder og erfaringer/utvikling av prosjektet. Ville vært veldig relevant å ha med i tråden og kan være nyttig og interessant å lese for mange. I tillegg kan det jo være at du finner noe du synes burde stå i informasjonsinnlegget? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Hvis du vil ha flere nettbutikker, så har du www.kollevold.no www.gundersenmotorsport.no http://stianmotorsport.com/ Der du har skrevet pris på bud, så bør det jo stå per bud, for man kan by flere ganger på samme bil, men må da betale 370 kr per bud. Vet ikke om jeg skrev det tidligere, men er jo en slags loddtrekning, så de 370 kr er egentlig for et "lodd" som trekkes når vinner av "budrunden" skal avgjøres I tillegg står det i reglementet "g. 1. bud på en bil skal legges inn med kr. 9000,- pluss anbudsgebyr. Ytterligere bud på samme bil kan legges inn med kun anbudsgebyret, kr. 370,- pr. bud. Fører av deltakerbil kan legge inn ubegrenset antall bud på sin egen bil med kun anbudsgebyr, kr. 370,- pr. bud." Så første bud du legger inn på en bil må du betale 9370 kroner, andre bud 370, tredje 370 osv De 9000 får du igjen om ikke du vinner budrunden, men anbudsgebyret får du ikke igjen. Endret 8. januar 2013 av Hardboiled Rice Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Og, logisk nok. Skal du legge inn bud på flere biler, må du ha 9000kr til hver av bilene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå