Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke! Hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en en selvbygd pc som ikke funker.

Specs.

ASUS p9x79 LGA socket 2011

Core-i7 3820

8GB DDR3 1600 Mhz vengance

120 gb SSD OCZ

corsair cx 500 watt

Fractal design arc midi tower

AXF radeon 7750 ghost thermal

samsung dvd writer

Dette har jeg gjort minst 2 ganger hver

Tatt ut rammen og satt inn igjen. Testa forskjelige spor, hovedkortet har 8 ram slotter som er ledige og den starter ikke forstsatt. i bruksanvisningen står det at man skal sette de i DIMM B1 OG DIMM D1 og det har gjort. siden jeg har 2x 4gb ram brikker.

Vi har testa med en annen strømforsyning 700watt fra cheiftec.. ingen ting skjer.

Tatt ut boisbatteri i 30 min.. ingen ting,

kobla ut ssd ( skal ikke ha noe å si, men gjorde det )

kobla ut fivte kontrolleren som fulgte med.. ingen ting.

kortslutta startknappen... ingen ting

tatt ut skjermkortet... ingen ting

dobbeltskjekka om startledningen sitter i godt foran ved startknappen.

dratt ut USB ledninger fra kabinettet til hovedkortet. ingen ting.

Dobbeltsjekka startledninger fra kabinett til hovedkort om de sitter riktig. har sjekka det 2 ganger i heftet samtidig dratt de ut og inn. ingen ting.

Det lyser en lampe på hovedkortet ( Grønn ) som viser at det er strøm til hovedkort.

Har skrudd på hovedkortskruemottakere ( Hvis dere skjønte hva det er.. aner ikke hva det heter )

Kobla fra cpu fan.. ingen ting.

Hva kan feilen være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ut som HK. Hadde slik problem en gang, da viste seg at det var en bryter på hk som måtte slåes av. Denne bryteren var for ekstra utstyr som gjørde det umulig å starte pcen med dekslet av. Gå gjennom bruksanvisningen, har du ikke start knapp på HK?

Lenke til kommentar

Har ikke start knapp nei. den har en multibios knapp bak. har funnet en update til bioset. har satt i minnepenn og skal se hva som skjer. men ingen startknapp nei. skal lese user guiden nå.

Memok knappen funka ikke. trykket an gang raskt. deretter start knapp.. og så holdt jeg inne memok i 7 sek.. ingen ting

Lenke til kommentar

EPU switchen har med energi sparing å gjøre, TPU er som du sier en bryter som girer opp systemet. Når det er sagt så har jeg brukt Asus HK siden 1994 og bank i bordet, ikke et HK har feilet for min del.

Men spørsmålet mitt fra forrige post gjelder forsatt, kan du laste opp et bilde av HK hvor det er rmulig å se alle tilkoblinger til HK?

Lenke til kommentar

Okay, for det første, jeg kan ikke se jumperen for CLRTC, altså Clear Cmos. Lenge siden jeg har brukt den, men mener at den må være satt på pin 1 og pin 2 som er Normal.

I manuelen står det:

"Except when clearing the RTC RAM, never remove the cap on CLRTC jumper default position.

Removing the cap will cause system boot failure."

For det andre vær obs på at kablene for IDE LED, Power LED og Power må kobles rett, altså minus til minus, pluss til pluss, ellers kan det bli rot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...