Chris.Naess Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Hei, Min største drøm på jord er å bli butikksjef i en vellykket butikk.. Å bli butikksjef i Rema 1000 er en drøm for meg i hvertfall.. Hvilken utdanning mener dere er best for meg? Selv tenker jeg at jeg satser på TAF, når jeg har fullført vgs har jeg da generell studiekompentase, videre søker jeg på Bachelor i retail management.. Kan dere si noe om linjen? :-) På forhånd takk! Chris Lenke til kommentar
Payung Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Begynn å jobb på Rema med en gang. Er du flink nok og viser interesse for å bli butikksjef får du muligens tilbud om å bli med på Rema-skolen (eller hva det nå enn heter). Der lærer de deg alt det en butikksjef trenger å vite. Lenke til kommentar
SirJames Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) http://www.bi.no/vid...urs/varehandel/ Ta utdanning og kom deg inn i bransjen Endret 9. november 2012 av James King Lenke til kommentar
Payung Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Hvorfor bruke masse penger for å gå på BI, når du kan få en like god "utdannelse" ved å jobbe deg oppover. I tillegg tjener du penger hele veien. Den dagen du vil videre fra å være butikksjef kan du komme deg videre oppover å bli distrikssjef og reginalsjef etter hvert. Eller få jobb hos noen leverandører. Lenke til kommentar
Chris.Naess Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 Takk for svar.. :-) Jeg ser at jeg har formulert meg litt feil over. Jeg mente kjøpmann.. ;-) Derfor valgte jeg denne utd. Jeg føler at det er et fastere grunnlag med tanke på andre jobber ol. Noe dere vil anbefale? Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Kjenner en del som har gått butikk veien. Alle utenom 1 person var mer eller mindre utbrent i en alder av 30. Han siste er nå distrikssjef. 60-70timers uker tar på! Ingen overtid for sjefer. Men mye penger hvis du lykkes innenfor rema/kiwi f.eks... De jeg vet om, har jobbet seg oppover i systemet uten formell utdannelse. Kurs etc får man gjerne fra arbeidsgiver når de ser potensiale i deg. Utdannelse kan jeg ikke hjelpe med, men vet Coop lett hopper forbi arbeidsjern til sjefsstillinger, og foretrekker folk med mer utdannelse enn ren butikkerfaring. Her har butikksjefer overtidsbetalt, men laber bonus i forhold til andre kjeder. Lykke til! Lenke til kommentar
Chris.Naess Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 Takk for svar. Da gjelder det egentlig bare om å foten i dørstokken da.. :-) hehe.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Trenger ingen utdanning. Butikksjefen min på Rema 1000 før i tiden var 18 år, og hadde bare litt arbeidspraksis. 1 Lenke til kommentar
Chris.Naess Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 Trenger ingen utdanning. Butikksjefen min på Rema 1000 før i tiden var 18 år, og hadde bare litt arbeidspraksis. Da må jeg egentlig bare få foten i dørstokken da? :-) Lenke til kommentar
Posemedchips Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Da må jeg egentlig bare få foten i dørstokken da? :-) Jepps. Vet ikke hvor gammel du er, men hvis du går på skole nå; søk deg en deltids jobb.. Vis til sjefen at h*n kan stole på deg(over tid) aka gjør det du skal og gjerne litt til, så blir du lagt merke til Sjefer har en merkelig evne til å se hvem som jobber og hvem som ikke jobber 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå