Gå til innhold

Får ikke beslaglegge mobiler som brukes i timen


Anbefalte innlegg

Problemet med den er at da blir ofte foreldrene sure, spesielt om de prøver å ringe drittungen etter skolen for å avtale henting osv og gullklompen nekter for at han brukte den, skulle bare sjekke at den sto på lydløs.

 

Regner også med at det er veldig forsjellig prasis her, noen lærere er veldig strenge, andre lar bråkemakere spille spill så de ikke forstyrrer undervisningen.

Husker selv alt tullet vi drev med, snegle kapløpet i naturfagtimen tar trolig kaka. Det var ei lærerinne som altid ble eglet opp av noen drittsekker og de brukte timen til å krangle så vi andre måtte finne på andre fagelige aktiviteter.

 

Skulle ikke vært lov å ha telefoner med på skolen, mener jeg. Dette er veldig vanlig på mange arbeidsplasser i dag, så hvorfor i alle dager de ikke kan innføre dette på en skole er for meg et under! Og ingen unger MÅ bli hentet på skolen, i mine dager gikk vi fram og tilbake til skolen, det fungerte topp. Ikke bare var det sunt for helsa, men også mer sosialt da man som regel gikk med flere.

Endret av San22_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste stedet jeg ikke har med meg mobiltelefon på jobb er når jeg er offshore, ellers er den alltid med. Hvor vanlig det er å ikke ha med mobiltelefon kan nok diskuteres.

 

Egentlig vil jeg jo si det motsatte. Mobiltelefon blir mer og mer vanlig i arbeidslivet, flere og flere går bort fra fasttelefoner.

Lenke til kommentar

Eneste stedet jeg ikke har med meg mobiltelefon på jobb er når jeg er offshore, ellers er den alltid med. Hvor vanlig det er å ikke ha med mobiltelefon kan nok diskuteres.

 

Egentlig vil jeg jo si det motsatte. Mobiltelefon blir mer og mer vanlig i arbeidslivet, flere og flere går bort fra fasttelefoner.

 

Det er da ingen overraskelse at flere går bort fra fasttelefoner til mobiltelefoner. Det jeg snakker om her er hvor vidt det er nødvendig for unge/ungdom å ha med seg mobiltelefon på skolen? Og ja, det er veldig mange arbeidsplasser hvor mobiltelefoner ikke er tillatt lenger, mye av dette har selvsagt med at folk ikke skal kunne ta bilder av produksjonsutstyr inne på bedrifter, mye også pga sikkerhet og da snakker jeg ikke bare om "EX" områder. Noen bedrifter har faktisk gått så langt med dette at de har måttet forby mobilbruk inne på bedriften pga at for mange sitter opp til flere timer daglig (i arbeidstiden) å loker på enten Facebook eller annet tull, og på denne måten i noen tilfeller setter sitt eget liv og andres' i fare.

 

Jeg er ganske sikker på at alle hadde hatt godt av å legge mobilen sin hjemme innimellom. Selvsagt er det folk der ute med stillinger hvor det er nødvendig å være tilgjengelig på mobiltelefon hele dagen og kanskje til og med hele døgnet, men nødvendighet og det å bare ha lyst, er to veldig forskjellige ting.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...