Gå til innhold

Godt All-round headset til en med et stort hode?


Anbefalte innlegg

Hei sann!

 

Sitter da her og kikker på forskjellige headset da jeg trenger et nytt et.

Har sett på en del og prøvd et par, men er da usikker og trenger litt hjelp.

 

Jeg sliter litt med det store hodet mitt nå det kommer til headset, de fleste jeg har prøvd passet meg meget dårlig.Jeg har prøvd disse:

Noen ymse Creative headset i ca 600kr kategorien, de var alt for små.

Steelseries Siberia 1 og 2, disse hadde gode klokker men de også var for små, men ikke så alt for små heller, litt større en bøylen på et V2 vil nokk passe fint.

For eksempel: Ta et Koss Porta Pro, for og bruke dette må jeg utvide det til maks, og selv da passer det ikke perfekt over hodet, jeg må snu et litt framover slik at bøylen ikke sitter på toppen av hodet lengre.

 

Jeg har kikket litt på Corsair 1500 og Beyerdynamic DT770.

Vil disse passe meg? Eller har dere noen andre g anbefale i ca 1500ish klassen?

 

Headsettene vil bli brukt til musikk, tv7film og spill, jeg spiller ofte med musikk på mens jeg spiller så det bør helt ha god klang og lyd under musikkspilling.

 

Takker for alle svar her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags headsett ser du etter egentlig? Med mic/uten mic? Hva prioriterer du høyest? Musikk eller surround-lyd i spill/film?

 

Av alle gaming-headset jeg har prøvd så har musikklytting vært en regelrett tragedie i forhold til headsett som er ment til formålet. Og alle musikk-headsett jeg har eid har vært tragiske til gaming formålet mtp. at man kun får to kanaler og ikke syv.

 

Hvis du skal finne et gaming headset anbefaler jeg deg å ta en tur til en av de større elektrobutikkene siden disse ofte selges over disk der, selv de dyrere modellene. Noen butikker har også headsett på utstilling som kan prøves direkte, men de kan også ofte prøves på forespørsel. Prøv å dra til f.eks en Elkjøp Megastore, Expert XL eller lignende og prøv.

 

Hvis lydkvaliteten er det viktigste bør du heller se deg om etter et studio- eller DJ headset. Det finnes uhorvelig mye i 1500-kroners klassen så du må nesten bare søke litt rundt, lese tester osv. Google (på engelsk) og se om du finner noen relevante treff for ditt spørsmål (eks: Headset for big heads). Evt. kan du ta deg turen til hi-fi klubben eller lignende steder, der har de ofte headsett på utstilling som kan prøves.

 

Rettere sagt: Hvis du verdsetter lydkvalitet over 7 kanals surround, kjøpt et headset ment for musikk. Kvaliteten er så uendelig mye bedre (tror meg, du vil bli mindblown) enn i gaming headset.

 

Eller gjør som meg: Kjøp en mic du kan sette på skrivebordet og bruk høyttalere istedet :)

Lenke til kommentar

Hva slags headsett ser du etter egentlig? Med mic/uten mic? Hva prioriterer du høyest? Musikk eller surround-lyd i spill/film?

 

Av alle gaming-headset jeg har prøvd så har musikklytting vært en regelrett tragedie i forhold til headsett som er ment til formålet. Og alle musikk-headsett jeg har eid har vært tragiske til gaming formålet mtp. at man kun får to kanaler og ikke syv.

 

Hvis du skal finne et gaming headset anbefaler jeg deg å ta en tur til en av de større elektrobutikkene siden disse ofte selges over disk der, selv de dyrere modellene. Noen butikker har også headsett på utstilling som kan prøves direkte, men de kan også ofte prøves på forespørsel. Prøv å dra til f.eks en Elkjøp Megastore, Expert XL eller lignende og prøv.

 

Hvis lydkvaliteten er det viktigste bør du heller se deg om etter et studio- eller DJ headset. Det finnes uhorvelig mye i 1500-kroners klassen så du må nesten bare søke litt rundt, lese tester osv. Google (på engelsk) og se om du finner noen relevante treff for ditt spørsmål (eks: Headset for big heads). Evt. kan du ta deg turen til hi-fi klubben eller lignende steder, der har de ofte headsett på utstilling som kan prøves.

 

Rettere sagt: Hvis du verdsetter lydkvalitet over 7 kanals surround, kjøpt et headset ment for musikk. Kvaliteten er så uendelig mye bedre (tror meg, du vil bli mindblown) enn i gaming headset.

 

Eller gjør som meg: Kjøp en mic du kan sette på skrivebordet og bruk høyttalere istedet :)

<

 

Glemte vist og nevne visse ting I farten ser jeg...

 

Ser da etter et headset uten mic da jeg har en bordmikrofon fra før av som fungerer helt greit.

Til spilling så tenkte jeg på lett spilling osv, har et 5.1 høyttaler anlegg til de gangene jeg vil spille med surround.

 

Film/Tv serier bryr jeg meg ikke så mye om surround på da filene jeg oftest skaffer meg har bare stereo og de sjeldne filene med 5.1 lyd ser jeg på TV'n.

Takker for tipset om butikker, skal få sett på og besøke noen av de store butikkene rundt her og prøve meg litt fram med utstyret de har framme, og kanskje spørre litt rundt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...