staljin Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hei, Har Saphire Radeon 9600 som jeg prøver å OC ved hjelp av både OC program som følgte med kortet og Radeon Tweaker. Det som er probleme er at jeg ved OC får lavere resultat i 3D Mark 2003 dvs. at Radeon yter mindre når den er OC!?!?!? Default Radeon 9600 (300/200) = 2534 3D Marks OC radeon 9600 (420/249) =2438 3D Marks Vet nok at 3D Mark ikke sier alt om GKs ytelse, men jeg har ikke noe annet program jeg kan måle det med. Noen som kan hjelpe? Staljin Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hvis kortet blir for varmt vil ytelsen av en merkelig grunn synke. Har opplevd det samme med en rekke overklokkede skjermkort. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Prøv å ikke klokke det så høyt! Prøv med fek.s 350/220 og videre oppover. (Eller nedover) Lenke til kommentar
staljin Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Hei, Takk for svarene. Skal prøve å OC gradvis fra 350 og oppover. Har prøvd å bare OC RAM uten at det ga noe ytelse økning. Har netopp flasha ny BIOS til HK og CPU IDLE temp gikk opp med 2 grader, kan det hende at det er gått opp pga. varmen GK produserer!? STaljin Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Jeg tror ät 9600Pro-kortene orginialt ikke kan klokkes, de trenger en BIOS-flash før det funker. Synes også å huske at HardOCP hadde problemer med å klokke, helt til de fant et program som gjorde biffen...skal se om jeg finner artikkelen. EDIT: Ah, her var den http://www.hardocp.com/article.html?art=NDY0LDE= Lenke til kommentar
staljin Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Takker. Skal se på RadEdit og prøve flashe overklokket BIOS. Staljin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå