servicemann Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Så vidt jeg har forstått, så vil Microsoft legge ned Live Messenger og la Skype bli gjeldende IM-tjenste I vår organisasjon er Live Messenger tillatt, men Skype er ikke det pga sikkerhetsmessige årsaker. Sikkerhets-teamet peker på P2P-arkitekturen og nevner en rekke problemer som oppstår og eksempler på problemer som har oppstått pga dette. Regelverket for sikkerhet kommer fra globalt hold, og vi har særlig liten påvirkningsmulighet her. Har noen andre løst dette på noe vis? Endret 9. november 2012 av servicemann Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 I og med at dere er en organisasjon, hva med Lync? Mye mer muligheter enn simple MSN. Lenke til kommentar
LabelPrint3r Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Lync fungerer veldig dårlig ut i den store vide verden (regner med ønsket om å prate med kona er tilstedeværende) http://www.pidgin.im/ Jeg vet ikke hva microsoft skal endre når de "legger om til skype", så usikker på hvordan pidgin vil håndtere dette. Lenke til kommentar
SniperVPN Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Om organisasjonen har tillatt det så er Lync/Comunicator en god løsning, men her må Adm ha tilatt at du skal få snakke med "Public IM" Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Lync funker fint til å prate også med eksterne det, dersom serveren er satt opp slik. Skype er et produkt man neppe kommer seg unna i fremtiden, selv min tidligere arbeidsplass med enormt fokus på sikkerhet pga sensitiv informasjon tillot til slutt dette. Vær oppmerksom på at det i dag leveres MSI-installasjoner av Skype også, med bedre muligheter til å konfigurere for bedriftsbruk. Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Lync fungerer veldig dårlig ut i den store vide verden (regner med ønsket om å prate med kona er tilstedeværende) http://www.pidgin.im/ Jeg vet ikke hva microsoft skal endre når de "legger om til skype", så usikker på hvordan pidgin vil håndtere dette. Spørs på konfig det, selv sitter jeg å snakker med kjerringa, kollegaer, konkurenter og kunder på lync. Lync server 2013 skal ha støtte for Skype også etter hva jeg har hørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå