Gå til innhold

Hva er Symbian?

Stoller

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...og ikke minst Siemens :)

Motorola har forresten bestemt seg for å ikke bruke Symbian... :roll:

Ja og ikke minst Siemens. Huska ikke helt om siemens hadde Symbian eller ikke.

Var det ikke en av mobil produsentene som ikk[/b9 brukte symbian?

Mulig jeg husker feil...

Motorola skal vel gå over til Windows CE for mobiler eller .no

Lenke til kommentar
Motorola skal fremdeles bruke Symbian i telefonene sine, de har bare solgt eierandelene sine i selskapet for heller å lisensiere operativsystemet. Den nylig lanserte P800-klonen deres, A920, bruker for eksempel SymbianOS.
Da så... Men jeg mener nå de hadde/planla en mobil med m$
Lenke til kommentar
men hører mye snakk om moniler som har symbian og mobiler som ikke har det..hva er de største forskjellene med symbian og vanlig operativsystem som er på de vanlige mobilene..?
Eh.... skjønner ikke helt spørsmålet :roll: da jeg ikke vet om mange mobiler som ikke har symbian... Enkelt og greit; de fleste mobiler er Symbian.

Hvorfor vil du egentlig vite det?

Lenke til kommentar

SymbianOS er et mye mer avansert operativsystem enn det vi hittil har sett i mobiltelefoner, og er beregnet for neste generasjon med mobiltelefoner med høyoppløselige skjermer, kraftige prosessorer og høy (og utvidbar) lagringskapasitet.

De mest kjente Symbian-telefonene på markedet i dag er Nokia 3650, Nokia 9210i Communicator og Sony Ericsson P800. Du kan lese litt mer om operativsystemet i vår test av førstnevnte.

Man kan si at mobiltelefonen får mange av de samme mulighetene som en håndholdt datamaskin normalt har hatt, for eksempel å kunne installere mengder av ekstra programvare som er utviklet for platformen - og da snakker vi om skikkelige nytteprogrammer, ikke simple Java-spill. Symbian-telefoner er dessuten mye mer kapable når det kommer til multimedia, og kan ha støtte for avspilling av alt fra MP3 til video.

Microsofts Smartphone byr på akkurat de samme mulighetene, og kan derfor sies å være hovedkonkurrenten til SymbianOS foruten litt mindre etablerte operativsystemer som PalmOS og Linux.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Haha... Nå begynte jeg å skrive et for langt inlegg om hva symbian er, men når jeg ser at denne tråden er så gammel så gjør jeg ting litt lettere :p

For de som er interesert så kan man skjekke tråden som er i min signatur: I den tråden så vil man under "ordforklaringene" (helt nederst) finne en link til nok en tråd som omhandler dette temaet.

Ps. Denne tråden er nok feilpostet (Uansett om symbian delen av forumet ikke eksisterte da denne tråden ble laget :p); burde være under Symbian kategorien..

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...