Shagma Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Har du tidligere spilt The Old Republic ønsker BioWare å lokke deg tilbake ved å rasle med den virtuelle pengepungen. Spillets valuta, «Cartel Coins» kan brukes til å kjøpe innhold og tilgang i spillet, og alle som en gang har tumlet rundt i en galakse langt, langt borte får mynter som tilsvarer de månedene de abbonerte på spillet. Gamer: Dette er ikke helt korrekt, noe dere burde fått med dere: But you’ll only receive a grant of Complimentary Cartel Coins if you’re an active subscriber when the Free-to-Play option goes live!http://www.swtor.com...s/blog/20121107 Lenke til kommentar
HeatedCoffee Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 The ToRtanic has sunk! Lenke til kommentar
Continum Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Noen som vet om jeg kan fortsette med trail charactern min når F2P kommer? Lenke til kommentar
lardvader Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 hmm spilte det 30 min i januar - ettersom det blir gratis skal jeg faktisk benytte anledningen til å se litt mer på historien. Lenke til kommentar
Sn4k3Eye Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 En Hardcore Star Wars Fan ønsket seg(meg inkludert): Et SW MMO med en levende verden, der man kunne leve som en tilfeldig innbygger. Denne verdenen skulle ha masse sosiale elementer som levende cantinas, NPCer som gjorde verden interaktiv og levende. Casinoer og gambling i star wars stil. Masse RP elementer og ting som føltes ekte og hørte hjemme i star wars. Masse åpne level 50 planeter og utforske. En åpen verden med et looting system som tillot "grinding" og utforskning. "Extremley rare" loot fra åpen verden som IKKE var åpnålig for ALLE. Ting som gjorde din karakter unik, ting som skilte deg fra de andre. Ting som gjorde at du kunne utforme din karakter slik du ønsket at den skulle være. Alt dette var basic elementer som MÅTTE ligge i bunn før du la på pvp, raids og story. I stedet fikk vi: En WoW clone laget for 13 åringer med fokus på "helter". Vi fikk PvP og Raiding content. En bra story men skrapet for sandbox og frihet. Vi fikk aldri noe av det jeg skrev ovenfor. Det var det esensielle! Det var det som måtte ligge i bunn fra starten av! "A living and breathing star wars galaxy". Uten det er et star wars spill helt dødt for meg. 1 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Høres bra ut og få mynter som tilsvarer de månedene jeg har abonnert på spillet, men tviler veldig på at dette er nok til at jeg begynner å spillet det litt igjen. En dag jeg kjeder meg veldig får jeg vurdere om jeg skal logge inn og spille den siste lvl med min Bounty Hunter. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Tror ikke jeg har lest én konkrektisert kritisk innvending i tråden til nå. Anbefaler å prøve igjen med F2P og nye spillere bør absolutt spille Story biten på én eller flere karakterer som er helt uten like i sjangeren. Her får man en unik opplevelse gratis helt opp til LVL50. Endgame content og PVP har utviklet seg en del siden v1.2 og det blir ennå mer fokus på endgame fom. v1.5 nå i november og det har allerede kommet mer endgame med v1.4. GW2 er riktignok på enkelte områder et penere spill (om sterke farger og nisseluer som i en peter pan verden er viktig) men mangler trial og jeg hører ikke mange lovord fra de som har prøvd dette og swtor. GW2 er riktignok F2P når man først har kjøpt spillet men jeg kjøper ikke lenger spill uten å få teste først. TSW hadde demo men i løpet av en helg føltes dette som et spill som var laget lenge før AoC og skuffet stort, UI var helt forferdelig. Funcom har sjelden slitt mer enn etter lanseringen av TSW som skuffet mange ift. hypen de la opp til. "swtor føles som man løper med pinner og slår på pappfigurer" Hvis bling-bling wham-bam action er greia så har jo JRPG mye av dette. SWTOR hadde en del mangler i starten som veletablerte serier hadde som ga lanseringen et preg av rush fra EA mot BW, men fom. v1.3 har dette snudd seg og selv om det ikke er helt i mål vil det skje mye frem mot jul. Ellers synes jeg en del konsepter i WoW, GW2, SWTOR og TSW er såpass forskjellig at det er vanskelig å si at det ene er bedre enn det andre og bunner ut i hva man selv foretrekker. EVE:Online var det perfekte MMOet for mange men helt forferdlig for andre. En ting man kan legge til er at SWTOR hadde et enormt potensiale og som flere påpeker er det mange ting man gjerne skulle sett i dette universet, men slik er det med alle MMOs, potensialet blir aldri oppfylt helt i tråd med forventingene. En del av momentene man savnet skal man ikke se bort i fra at kommer. Eks. at spacecombat får en total overhaling og tillater PVP elementer, freeroaming etc. GW2 frister å teste for å se hvordan spillmekanikken og konseptet faller i smak, men når de ikke lar meg prøve spillet i engang 10-15 levels så er det ikke aktuelt. Det har gått altfor mye penger gjennom årene på spill som ikke hadde demo eller trial og støvet ned i hylla. EDIT: Til de som kritiserer SWTOR for grafikken så stiller jeg meg litt forundrende. En god del av planetene har en omgivelse og et miljø som til tider overgår selv Skyrim (og her brukte jeg mye tid på tweaking av grafikk på PC). Det er ikke rent få gangene når jeg har utforsket en planet at jeg blir stående og beundre omgivelsene. Karakter grafikken i SWTOR er overaskende flott og Skyrim virker her som en meget gammel tittel. Endret 12. november 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 TSW føltes som et spill som var lakt lenge før AoC? Kødder du, alt i TSW er så mye bedre enn AoC at det ikke virker som det er de samme som har laget spillene. Grafikk gameplay bl.a ligge lang forann AoC. AoC er latterligt dårligt sammenlignet med TSW. Har abonert 6 mnd på SWtor og det når ikke engang SWtor til knedna. Hadde TSW solgt like mange spill som SWtor hadde de hatt myem er abonomang etter 6 mnd. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Grafikk i TSW er bra? Når underveis i spillet skjer det at den blir bra? Trailerne i forkant var flotte, men der stoppet det. Ikke at grafikk er et viktig element i og for seg. TSW solgte dårlig rett og slett fordi mange garvede PVPere ikke likte UIet samt andre elementer som føltes "gammelt". Om GW2 skal ha skryt for noe så er det at de flytter MMO sjangeren litt fremover ift. hvordan det er lagt opp og uten den typiske dps, tank, heal og en del andre momenter. Endret 13. november 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 En Hardcore Star Wars Fan ønsket seg(meg inkludert): Et SW MMO med en levende verden, der man kunne leve som en tilfeldig innbygger. Denne verdenen skulle ha masse sosiale elementer som levende cantinas, NPCer som gjorde verden interaktiv og levende. Casinoer og gambling i star wars stil. Masse RP elementer og ting som føltes ekte og hørte hjemme i star wars. Masse åpne level 50 planeter og utforske. En åpen verden med et looting system som tillot "grinding" og utforskning. "Extremley rare" loot fra åpen verden som IKKE var åpnålig for ALLE. Ting som gjorde din karakter unik, ting som skilte deg fra de andre. Ting som gjorde at du kunne utforme din karakter slik du ønsket at den skulle være. Alt dette var basic elementer som MÅTTE ligge i bunn før du la på pvp, raids og story. Så - Star Wars Galaxies? Ja, du var ti år for seint ute. 2 Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg patchet opp SW:TOR i går kveld, og tenkte å prøve det litt i dag. Herregud. Ikke verdt det. Grådighetskulturen til EA skinner igjennom på absolutt alt! Mine 1300 "opptjente" (som tidligere abonnent) cartel points? Glemt det! Dem får jeg kun hvis jeg subber på nytt! Plutselig, selv om jeg er "preferred" status - får jeg ikke bruke mye av det jeg hadde låst opp tidligere. Mindre inventory space, begrenset til 2 quickbars(!), 2 character slots, 2 crew skills (mot 3 før), etc etc.. Jeg bryr meg mindre om at jeg "kun" får X antall space missions - de sugde som mini-spill uansett, og PvP var aldri helt bra i spillet, sammenlignet med andre mmo. Synd. Hadde håp om at SW:TOR skulle reise seg fra asken, men når jeg ikke får beholde det jeg allerede hadde fra før, driter jeg i hele greia. Det er andre bedre spill der ute jeg kan bruke fritiden på. Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Eneste som funker er å gjøre story mission. Alt annet er møkk. Det med 2 quickbars er bare jalla opplegg også er det for lite inventory.. Må jo pokker meg være subscriber for å gå på /who for å sjekke hvem som er på området du er på. EA driter på seg igjen. Endret 18. november 2012 av -bLaZiNg^DuCk- Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Saken er at swtor er en sub-mmo, subber man ikke får man ikke all funksjonaliteten men man kan i hvertfall spille gratis og uten å kjøpe en boks til 400,-. Så da er det ikke mye grunn til å klage . Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Til de som kritiserer SWTOR for grafikken så stiller jeg meg litt forundrende. En god del av planetene har en omgivelse og et miljø som til tider overgår selv Skyrim (og her brukte jeg mye tid på tweaking av grafikk på PC). Det er ikke rent få gangene når jeg har utforsket en planet at jeg blir stående og beundre omgivelsene. Karakter grafikken i SWTOR er overaskende flott og Skyrim virker her som en meget gammel tittel. Og hvilke områder er dette? Ingen av de personene jeg spilte til 50 ga meg følelsen av at landskapet eller detaljene overgikk Skyrim. Missfortå meg rett her, mener ikke at grafikken i SWTOR er dårlig for det finnes områder som ser meget bra ut. Det største problemet med SWTOR er at det er ett kjedelig spill. historiebiten er meget bra og artig, dog når du treffer 50 så går spillet fra å være artig til å lete etter neste instance eller PvP kamp. Der hvor Star Wars Galaxies hadde player cities, handel mellom spillere og en økonomi man kunne være med å forandre så er det ingenting av dette i SWTOR så endgame blir rett og slett å stå på fleet å spamme etter grupper. Man kan jo bevege seg på planeter og lete etter ting og, men dette er ikke spesielt givende i seg selv. Space biten i SWTOR er tragisk, den dagen de kommer med en oppdatering her som gjør at du kan fly fritt rundt og utforske så skal jeg vurdere spillet på nytt. Inntil det så blir dette ett spill som dessverre ikke fortjener en ny sjanse nå som det er F2P. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) SWG var helt klart et annet spill og som flere andre her nevner hadde det vært artig med en moderne MMO i den stilen. Stå på fleet og spamme etter grupper? Det høres ut som du kun har spilt SWTOR pre v1.2 Å bevege seg rundt på planeter i SWTOR blir som i de fleste andre MMOs, utforske kartet og få det sedvanlige man får. Jeg ser egentlig ikke helt hva som er så ille med SWTOR ift. alle andre MMO. De fleste argumenter er av type "kjedelig", "dårlig", eller at man ikke har fått med seg de nye elementene i spillet gjennom versjonene. Per nå høres det ut som man slakter MMO sjangeren generelt med argumentene mot SWTOR. Spacecombat per i dag er en type minigame, ergo må man se på det som det inntil de evt. gjør det til noe helt annet. Man har hørt rykter om at det er planer om å omarbeide helt spacecombat til freeroam pve og pvp, hvorvidt det skjer gjenstår å se. EDIT: Spilte GW2 i helgen til lvl15 på trialevent, kjedet meg rimelig raskt men ville gi det en sjangse. Det er mange ting med GW2 som er flott, men som alle MMOs har det sine styrker og svakheter som gjør at totalen ikke blir noe bedre eller mer interessant enn andre. Ergo er konklusjonen for min del at man må spille det MMOet som fenger også utenfor hvordan spillmekanikken og slikt er lagt opp. Endret 19. november 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) *slettet* Endret 19. november 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 SWG var helt klart et annet spill og som flere andre her nevner hadde det vært artig med en moderne MMO i den stilen. Stå på fleet og spamme etter grupper? Det høres ut som du kun har spilt SWTOR pre v1.2 Å bevege seg rundt på planeter i SWTOR blir som i de fleste andre MMOs, utforske kartet og få det sedvanlige man får. Jeg ser egentlig ikke helt hva som er så ille med SWTOR ift. alle andre MMO. De fleste argumenter er av type "kjedelig", "dårlig", eller at man ikke har fått med seg de nye elementene i spillet gjennom versjonene. Per nå høres det ut som man slakter MMO sjangeren generelt med argumentene mot SWTOR. Spacecombat per i dag er en type minigame, ergo må man se på det som det inntil de evt. gjør det til noe helt annet. Man har hørt rykter om at det er planer om å omarbeide helt spacecombat til freeroam pve og pvp, hvorvidt det skjer gjenstår å se. Jeg spilte de første månedene av spillet så var nok før patch 1.2. Problemet jeg ser med MMO sjangeren er at for mange tenker at siden WoW klarte det så må man lage MMO spill som på død og liv skal belønne spilleren for alt en gjør. Theme park MMO som det kalles blir for min del utrolig kjedelig over tid da alt til slutt dreier seg om å farme X instanse til døde for å få X item. Det er ikke det at SWTOR er noe dårligere enn WoW eller rift eller GW2 eller hva nå neste theme park MMO heter. Det er mere det at theme park MMO's er dørgende kjedelig når du kommer til endgame hvor alt handler om å drepe samme bossen igjen og igjen. Ser man på spill som SWG og Darkfall Online så var det en risk vs reward i DFO som gjorde spillet artig. Døde man mistet man utstyret sitt, kjipt som bare det hvis du mista det beste utstyret ditt, men derimot man kunne og vinne meget bra utstyr selv også. Så PvP var spennende for plutselig så betydde det å dø noe reelt. Det sosiale og politiske spillet i spillet betydde også at verden var ikke statisk. I SWG så var det byer bygd av spillere, baser man kunne angripe, PvP kunne hende random alt etter hvor man var, craftere etterspurte materialer noe som gjorde det verdt å lete etter det beste av det beste. Det var mye mer sosialt å spille SWG enn f.eks WoW hvor en stor del av spillerne den dag i dag står i hovedbyene og spammer etter grupper eller venter på neste PvP kamp. Spill ala WoW og SWTOR er for meg kjedelige og kjipe fordi det er ingen risiko ved å spille, dør du så begynner du bare forfra med samme utstyr. PvP er bare å spille nok kamper og tjene nok poeng til å kjøpe nytt utstyr, instanser er noe man farmer for å få tak i utstyr til PvE. Skulle derimot SWTOR komme med en spacemodul som minner om Tiefighter spillene med PvP i space så vil jeg nok spille det igjen. SWTOR var ett spill som fungerte kjempebra som rollespill, det fungerte bare ikke som ett onlinespill da verden i seg selv alt for ofte føltes ensom. Spilte på en PvP server som hadde grei befolkning, men jeg så svært sjelden andre spillere for det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Er i grunn veldig enig med det du sier der og noen av momentene du nevner og etterspør kjenner jeg igjen fra EVE:Online som jeg spilte i 4 år. Dette med få spillere i SWTOR er ikke lengre tilfelle etter et par servermerges, nå er det heller slik at man må konkurere om open-content og det er ofte 200-800 bare på fleet. Før F2P var det ofte "heavy" og "very heavy" load og nå er det ofte "full" i primetime (subs kommer først i køen). Det er meget sjelden uansett tid på døgnet at man ser "Light". "Group finder" fungerer også nå meget godt og man trenger sjelden vente om man vil ha tilfeldig grupperinger til sm/hm etc. GW2 har rettet på en del elementer som jeg har sett på som irritasjonsmomenter med tradisjonell MMO men alikevel kjedet jeg meg etter 1 dag spilltid i helgen under trial-event, dermed ble det ikke kjøp. Jeg savner og etterspør selv mange av tingene som nevnes i tråden men det virker ikke som det skjer. Man kan leve i håpet. SWTOR spiller jeg nå om dagen hovedsaklig ift. schedulerte guild events fordi det er gøy med 8-16 manns ops med folk man "kjenner godt". Å levle flere karakterer (som BW legger opp til) gidder jeg ikke, det tar for mye tid, men jeg anbefaler på det sterkeste å spille igjennom story 1 gang i F2P. Ellers er det i SWTOR som med andre tradisjonelle MMORPG, DPS er det for mange av og det er "mangel" på Healer og Tanks. Endret 20. november 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Saken er at swtor er en sub-mmo, subber man ikke får man ikke all funksjonaliteten men man kan i hvertfall spille gratis og uten å kjøpe en boks til 400,-. Så da er det ikke mye grunn til å klage . Visst kan jeg klage. Jeg er en av de som betalte 499,- for digital deluxe, og subbet i 6 mnd. Når jeg nå kommer tilbake burde jeg få beholde det jeg har allerede har tilegnet meg. Ellers er det jo bare teit. Hvor mange hundre tusen kunder tror du de mister av samme grunn som meg? Potensielle tilbakevendere som opplever det samme som meg, sier "aaw.. screw this!", logger av og sletter spillet. De sender meg til og med en epost med "se hvor mange cartel coins du har!", og så er det hele juks og bedrag, for de cc'ene får jeg kun hvis jeg subber på nytt! Da er de jo ikke mine! Jeg får ikke epost fra Elkjøp hvor det står "Se hvor mange vaffeljern du har!". Logikken er jo helt fraværende. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Joda klage kan man og mange klager på det meste. For å spille uten å sub er det en del restriksjoner, så enkelt er det. Du mister ingenting men du får ikke tilgang til abbonment innhold før du subber igjen. Hvorfor leste du ikke vilkårene for F2P, de står jo klistrert over alt. At de sender ut info til alle som har registrert seg er vel rimelig normalt, så får man være oppegående nok til å se om det gjelder ens situasjone eller ikke. Jeg tviler sterkt på at "hundre tusner" av gamere ikke klarer å leste F2P vilkårene som står med rimelig stor skrift. Jeg får fortsatt mail fra CCP om innhold i EVE:Online, men logikken min tilsier ikke at jeg fortsatt har tilgang til alt uten å abbonere på tjenesten. Så tja, logikk sa du? Endret 20. november 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå