Gå til innhold

Kosthold? treger hjep

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg får i meg nokk av vitaminer og proteiner, jeg er også redd for å gå i kcal underskudd, for jeg trener styrke 5 ganger i uka+ cardio 1-2 ganger og vill bygge muskler. Veier 74kg

Slik ser en dag ut for meg:

07.50 Havregryn med rosiner og frukt.

11.30: 2 grovebrødskiver med makrell i tomat.(masse paprika og agurk)

15.15 middag: eks. kjøtt med 2 poteter og masse grønnsaker.

16.30 Trening.

18.00 4 riskaker evt 1 banan og proteinshake.

19.15 2 brødskiver med skinke og ost(masse paprika og agurk)

21.30-22.00: en boks med tunfisk i vann.

Drikker også juice og melk til alle måltider med unntak av middag og sistemåltid.

Så det jeg lurer på om jeg spiser nokk og riktig tidspungt ang treningen og om jeg trenger vitamin tilskudd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med bare slenge inn en multivitamin med mineraler i kostholdet ? da selvsagt ikke syntetisk men naturlig, som eks garden of life, RAW one..Trenger eller ikke, det er subjektivt.

Du kan også slenge en klump med kokos olje oppi den proteinshaken din så får du masse gode fettsyrer.

Mye paprika, agurk ser jeg, prøv avokado masse næring..

Min favoritt er cashew smør noen skiver med avokado og blåbær på brødskiva.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Med tanke på at det eneste måle enhetene du oppgir er brødskivene og riskakene blir det VELDIG vanskelig å beregne.

Men om du går i over eller underskudd er lett å finne ut av, bare å se om du går opp eller ned i vekt. (forhold mellom fett og muskler spiller selvsagt inn..)

Riskaker er iallefall nesten bare luft, 4 stk veier noen få gram og inneholder svært lite kalorier. Men kostholdet sitt ser bra ut, så hvis du ser at du går ned i vekt en uke, er det bare å øke inntaket i måltidene og se neste uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...