LarsM Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Hei, I leting etter ny bærbar, så fant jeg denne: http://www.prisjakt....t.php?p=1464790 Oppsummert: * AMD A8-4555M APU * F-HD IPS-panel * Touch * 1,55 kg * Ikke SSD * 6 celler i batteriet, 48 Wh * Pris like under 7000,-. Synes denne var spennende i og med at den er billig, lett, har full hd og er utstyrt med AMDs siste mobile APU, men den er ikke å oppdrive på ASUS sine nettsider og Google gir stort sett resultat som peker til norske nettbutikker. Noen som har lest noe i retning batteritid, kvalitet på chassiet, om det går ann å bytte komponenter i den osv.? Ang. batteritid, så skal visstnok Lenovos nye IdeaPad, S405 ha samme APU-serie. Disse har oppgitt fem timer som maksimal batteritid fra produsent. Hvis dette er tilfellet her også, så er det ikke mye å skryte av. Jeg vet dog ikke hvor stort batteri S405 har, men vekten er oppgitt til rundt 1,8 kg, så jeg vil ikke tro at det er noe mindre enn i ASUS-en. - Lars M. Edit: ASUS Global ga treff: http://www.asus.com/..._Mobility/U38N/ Der er det oppgitt en oppløsning på 1366x768 punkter. Batteritiden er fem timer, riktig nok med følgende notis: Battery life is measured under power saving mode, playing 720p video playback, Brightness:100 nits, default volume with headphones. Da trenger det nødvendigvis ikke være så ille alikevel. Endret 9. november 2012 av LarsM Lenke til kommentar
Josten Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg er også veldig nysgjerrig på denne, men batteritiden blir ganske avgjørende. Antar at jeg kommer til å putte inn en ssd og mer minne også. Burde øke tiden noe. Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Ja, tenkte det samme, men det kommer veldig ann på hvor enkelt det er å komme til hardwaren. Edit: På denne siden sier de har i hvert fall minnet er loddet fast, og at det dermed blir vanskelig å oppgradere på egenhånd. Det kan fortsatt være det er en ledig plass tilgjengelig. Oppgradering av harddisk står det ingenting om. Endret 9. november 2012 av LarsM Lenke til kommentar
Josten Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Hmm, det så ikke så lovende ut. I følge komplett er det 2GB loddet fast og 2GB utbyttbart http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761546#extra Så må vel nesten bare vente og se. Tenkte selv at maskinen var bygget på samme måte som ux32vd, men mulig det er mer unibody-konstruksjon. Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 UltrabookReview.com har postet en videoanmeldelse av maskinen nå: Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Har selv veldig lyst på denne maskinen, den ser rett og slett knall ut! Kommer også en versjon med navn U38DT som har dedikert skjermkort fra HD 8000-serien til AMD, men er usikker på om den kommer til Norge. Det ser derimot ut som at oppløsningen bare er på 1366 x 768, noe som ville vært en dealbreaker for min del, men de sa tross alt det samme om U38N. Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Venter fortsatt på tekstlig anmeldelse av maskinen. Regner med at det er like rundt hjørnet ettersom videoanmeldelsen kom i går. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Maskinen i den testen er også konfigurert noe anderledes enn den i førsteposten. Blant annet a10- apu, 6 GB minne og 128GB SSD. Men får se hva som kommer til Norge etter hvert. Leveringstiden på komplett utsettes stadig. Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Det la jeg ikke merke til. Uansett, det har kommet en tekstlig versjon av videoanmeldelsen. Jeg vil vente på flere anmeldelser, men foreløpig virker ikke maskinen særlig overbevisende: Middels ytelse fra CPU-en og ikke voldsomt til batteritid heller, bl.a. http://www.ultrabookreview.com/2274-asus-vivobook-u38n-review/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå