Kurt Lekanger Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Forbrukerombudet hardt ut mot One Call-reklamekampanje. ? Ingen er billigst i mobilbransjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Janteloven ftw! Ikke lov til å skryte av seg selv. Lenke til kommentar
Phreak Paradize Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) One Call er hverken billigere eller bedre enn andre.. De tilbyr bare andre produkter... same shit new wrapping. Helt greit at forbrukerrådet går ut når de driver villedende markedsføring på denne måten. Flere valg på ringepriser som viser at de slettes ikke er billigst.. Endret 9. november 2012 av Phreak Paradize 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Janteloven ftw! Ikke lov til å skryte av seg selv. Er det janteloven å hindre misvisende reklame? Jeg er så lei av at folk sutrer over janteloven i tide og utide. Å få kritikk er ikke det samme som janteloven, om man vil leve i en boble der ingen kritiserer det du gjør eller sier noe som er negativt om noe du tar deg til, så er det kanskje på tide å melde seg ut av samfunnet? AtW 6 Lenke til kommentar
Dr.Texter Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) de har bedre pakker på fastpris abonnementene deres og DET sparer man penger på Endret 11. november 2012 av Dr.Texter Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 One Call folkepakka: 600 min, SMS, MMS, 1 GB. Pris: 199,- Djuice All in 1 M: 600 min, SMS, MMS, 1 GB. Pris: 199,- One Call full pakke: 1000 min, SMS, MMS, 3 GB data. Pris: 298,- Djuice All in 1 L: 1000 min, SMS, MMS, 3 GB data. Pris: 299,- Sammenligning: Pris for nytt nummer: One Call: 199,- Djuice: 0,- Øvrig bruk utover inkludert er One Call noe billigere. Telenor/Djuice har billigere kundeservice. One Call tar betalt for et nytt SIM-kort, Djuice er gratis fra mine sider. Den disiplinerte bruker som aldri trenger å ringe kundeservice eller få et nytt SIM-kort har nok noen småpenger å spare, men ellers er forskjellene så små at jeg ikke vet hvilket grunnlag One Call har for å garantere at de er billigst. 5 Lenke til kommentar
Finholt Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) det har bedre pakker på fastpris abonnementene deres og DET sparer man penger på Forbruk: 500 min, 200 samtaler, 500 sms, 100MMS, 800MB: OneCall Folkepakka 199,-/mnd Talkmore Alt-i-ett 199,-/mnd djuice all in 1 M 199,-/mnd Like dyrt tenker jeg vi sier. OneCall er ikke lenger billige, de har ikke lenger abn som innbyr til regninger på 30-50,-/mnd. I beste fall har de bare pakker som inneholder mer enn konkurrentene, men det gjør dem ikke billigere, du kvitter deg med like mye i kroner og øre. Hva som er billigst må sees etter den enkeltes forbruk, ikke hva de inkluderer. Reaksjonen fra forbrukerrådet er på sin plass etter min mening. Edit: Nik0 kom meg i forkjøpet ;-) Endret 9. november 2012 av Finholt 2 Lenke til kommentar
Daululu Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 One Call bruker telenett fra Network Norway som mye dårligere dekkning enn Telenor nett som Telenor , Chess eller Talkmore bruker akkurat nå . Samtidtig pleier de å jukse mobil faktura veldig mye , ikke tror på dem med sterkeste albefalt ! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Verdt å merke seg at Djuice All in One Web kan kun skaffes fra Djuice.no (no shit) og mange skaffer fremdeles abonnement osv over disk i butikk og da utelukkes jo det, men det gjør jo forsåvidt OneCall også. Det som irriterer meg mest med disse reklamene er de direkte misvisende faktaene, reklamen med "like gode kundeservice" er jo bare vås for reklamen inneholder jo nada som omhandler kuneservice overhode.. Det at kundeservicen tilsynelatende svarer like raskt og OneCall som hos de "dyre" i den reklamen sier jo ingenting om hvorvidt det er noe kompetent kundeservice på andre enden av røret.. Og det å ikke ha butikker man fysisk kan henvende seg hos er for mange manglende kundeservice da veldig mange liker å ha muligheten til å snuble innom nærmeste forhandler å plukke opp la oss si NanoSim til sin iPhone 5, om det så koster dem noen kroner kontra det å vente 2-4 dager på Posten. Hvorvidt kundeservicen du mottar fra de forskjellige selskapene er god eller ikke er jo gjerne helt bingo og avhenger av kompetansen og holdningen til vedkommende du møter på andre siden kassa, eller i andre enden av telefonrøret og kan på så måte ikke direkte sammenlignes uten å samle inn gode statistikker over en lang periode. Dette vaset med at du får akkurat det samme som hos andre leverandører er jo også bare vissvass fra ende til annen. OneCall må leie nett av noen, og dette nettet vil ikke være like bra som alle andre i alle strøk og alle tilfeller og selskaper som OneCall som leier nett vil jo alltid bli nedprioritert i nettet så om nettet er overbefolket så vil OneCall kunder oppleve redusert 3G-hastighet før hovedkundene til de som eier nettet. Har ingenting imot OneCall, Talkmore og disse selskapene. De er viktig for å presse prisene og tjeneste i markedet og de tilbyr veldig gode tjenester for mange til veldig fine priser. Men disse OneCall reklamene har vært håpløse fra dag nr1. Lenke til kommentar
equal :) Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Jeg kan ikke se hvordan One Call er billigere enn f.eks Chess som har samme priser som One Call + at du finner de i butikk. Samme med Djuice. Når du hører på reklamen 2 ganger at det må være fordi de ikke har noen butikker, derfor er de så billige. Så er Chess & Djuice å finne i butikk samt at de har samme priser som One Call. Vil si det er bedre med personlig service i butikk, få seg nytt sim kort der f.eks, enn å måtte bestille over telefon/minside å vente i 3 dager. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Min erfaring med forbrukerrådet eller forbrukerombudet er ikke veldig god. Føler de ofte er ute på glattisen, og driver ofte villedning istedenfor veiledning. Men akkurat her føler jeg at de faktisk har et poeng. OneCall var en gang billigst, men i dag er det flere som er minst like billig. At de har best kundeservice, er også veldig individuelt. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Enig i at OneCall ikke kan si de er billigere en andre. Det har aldri vært gottatt at en produsent sier de er bedre en andre produsenter.. Flere har tatt den metoden i bruk, og blitt stoppet av forbrukerrådet eller konkurransetilsynet. Å prøve å heve segselv over andre ved å snakke negativt om den andre part, i stede for å argumentere for sine produkter. "Pappen min er sterkere en pappen din" Hadde OneCall for noen år siden, å prøvde de igjen i fjor, men Network Norway og skifitng mellom forskjellige netverk ved dårlig dekning gav en forferdelig dårlig stabilitet og dropped call... Så like bra er de heller ikke i området jeg bor.. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Er så glad for at jeg fortsatt har One Call Faktura. Det finnes ikke et abm som er billigere, men One Call "selger" det ikke lenger. De siste par åra er det svært sjelden jeg har sett ei mobilregning over 300,-, om noen regning overhodet. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Har Netcom,meg min frue og to barn(voksne nå) og betaler i snitt 250kr mnd.Ringer gratis til fasttlf(kun oppstart avgiften),ringer gratis til alle netcom kunder i hele norden...ja det er billig det,da det er snakk om 4 tlf;) Lenke til kommentar
Slai Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Kan ikke fatte at de mener det skal bli billigere siden de ikke har butikker. Hvis det ikke er lønnsomt å ha butikker, hadde ingen hatt det, så the point seems moot. Jaja... Lenke til kommentar
Dr.Texter Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 vell jeg ser jo det nå at ting har forandret seg i det siste, men det var ikke altfor lenge siden at OC hadde høyst konkurrerende priser Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 de har bedre pakker på fastpris abonnementene deres og DET sparer man penger på Det har de IKKE. De har akuratt like pakker, for samme pris som alle andre Lenke til kommentar
Bøni Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Er så sykt lei av One Call reklamen! Den gikk jo på tv mellom hvert eneste program, på alle kanaler i sikkert en måned! Og reklamen varte jo i sikkert 2 minutter! Nei, nå håper jeg hele driten går konk, så slipper vi flere reklamer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg