Chondrin Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Hei! Her om dagen gikk den gamle PC'en min til helsike, så jeg måtte skaffe ny. Så fikk vi et problem med at alle apparatene som bruker nett (inkludert den nye) brått faller ut eller mister mye hastighet. Jeg prøvde å avinstallere anti-virusen, men det var fånyttes. Prøvde også å lukke alle unødvendige prosesser, men fortsatt ingen suksess. Bare PC'en står på så faller alt. Tidligere kunne både jeg og han jeg bor med spille online på hver vår maskin uten problem. Vi lastet også ned med rundt 1mb dersom vi begge lastet ned samtidig. Det går ikke lenger. Dersom bare min nye står på nedlasting så er det 100 kb/s maks. Håper noen kan fortelle meg hva jeg kan gjøre, for tror jeg har prøvd det meste jeg kan tenke meg. PS. Jeg har Windows 8. Endret 9. november 2012 av Chondrin Lenke til kommentar
Chondrin Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2013 Bumper denne i håp om at noen kan hjelpe! Det er faktisk helt håpløst hvor mye nett min pc tar ifra de andre, selvom jeg kun har chrome oppe. Må alltid ha i nettkabelen så jeg får streamet youtube-videoer, for ellers kan det ta en halvtime å streame et 5 minutters klipp. Har ringt telenor, men de sa at det sikkert var noe galt med computeren min og at routeren var i orden. Var ikke så mye hjelp å få. Håper virkelig noen vet hva som kan være problemet! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Det virker som om det er et program på din PC som bruker nettverket når den står på. Er det en NY PC, eller brukt? Lenke til kommentar
Chondrin Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2013 Ny PC. Har skrudd av absolutt alle programmer, og den fungerer på alle andre routere jeg har prøvd. Det var det ikke telenor heller skjønte. At det kun er denne routeren som ikke fikser PC'en min. (har kommet nye pc'er i etterkant som har koblet seg opp uten problemer). Burde vel egentlig bare kjøpe ny router når jeg tenker meg om... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Disse routerne som kommer med ISP er ofte av medioker kvalitet. Anbefaler deg å sette routermodemet i bridge (da blir det stabilt) og bruke en god router bak. Asus RT-N66U eller Asus RT-N65U er eksempler på stabile routere med raskt trådløsnett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Har du nyeste BIOS på PC, nyeste FW på WLAN-kort, nyeste driver for WLAN-kort (sjekk både hos PC-produsent og WLAN-kortprodusent)? Forsøk å lås WLAN-kortet til en lavere hastighet, for eks 802.11b. Jeg har opplevd at enkelte WLAN-NICs ikke er 100% kompatible med nyere standarder (g og oppover), mens de funker fint på b. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå