Gå til innhold

Samsung LED - hvilken 6-serie (eller tilsvarende?)

Anbefalte innlegg

Hei,

Driver og ser etter en ny 55" LED-tv til kjelleren, og tror Samsung 6-serie ser ut til å stemme bra for meg mtp. forholdet mellom pris og funksjonalitet.

Selv om jeg har snevret det ned såpass, så er det likevel en god del modeller å velge mellom. Derfor er jeg interessert i om noe kan fortelle litt om hvor viktig de forskjellige egenskapene faktisk er.

Ser bl.a. på disse tre: UE55ES6805, UE55ES6565 og UE55ES6535.

- Vil man virkelig trenge to-kjerne prosessor? (dette er det bare 6805 som har)

- Hvor viktig er MicroDimming?

- Hvor viktig er 200 kontra 400 CMR (noe i retning av Hertz?)

- Kan alle disse oppgraderes mht. software?

Foruten bildekvalitet, er jeg litt opptatt av dette med smart-tv funksjonalitet. Mange disser akkurat dette, men jeg føler at dette med nett-tjenester faktisk kan komme til å være noe som virkelig kommer til å bli benyttet fremover. Dette er egentlig grunnen til at jeg ser mest på Samsung. I den grad det finnes noen standard plattform for applikasjoner på TV, så er det vel Samsung som er nærmest å "være" denne standarden.

Noen som har synspunkter på spørsmålene mine, og gjerne synpunkter på hvilken modell som er å foretrekke?

Er også takknemlig for tips om alternative modeller og eventuelt andre merker og modeller som dere mener matcher disse.

Takknemlig for synpunkter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...