Gå til innhold

Hyppig smålag med GTX 670

migestian

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har tilsvarende problem, eller kjenner til en løsning på følgende:

I flere spill den siste tiden har jeg oppdaget at enten frameraten dropper veldig i noen få sekunder (gjerne en gang i minuttet eller mer)

En annen ting som skjer i bla. World of tanks er at sånn omtrentlig hvert 10 sek. så fryser bildet helt i under et halvt sekund, før det fortsetter igjen.

Utrolig irriterende!

Har nyeste skjermdrivere, og laster ned de nyeste når det kommer, men det ser ikke ut til å hjelpe stort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvaliteten på strømforsyningen har mye å si, dessverre er billigmodellene til Corsair bare jalla , det kan godt være at det er problemet, anbefaler du prøver med en annen Psu for sikkerhets skyld.

Heh! Har ikke akkurat noen andre å prøve med, så da må jeg i såfall kjøpe meg en ny. Har du noen forslag?

Lenke til kommentar

Generelt anbefaler jeg at du tar en titt på Jonnyguru.com sine nettsider og finner en strømforsyning som har god karakter og grei pris her i Norge , jeg prioriterer gjerne lav ripple og høy effektivitet og at produsenten har valgt ut gode komponenter som varer i selve psu'en.

Det er selvsagt gode muligheter for at problemet ikke er forårsaket av psu'en, så du bør teste litt grundig følgende :

*Null problemer med minnet, kjør en ordentlig memtest enten via usb enhet eller cd/dvd.

*Systemet bør være 100% stabilt, kjør derfor en god runde med prime95 i noen timer.

Ser du at ovennevnte ikke gir noen problemer i det hele tatt så kan du sette igang med litt kraftigere tester , programmet OCCT perestroika har noen tøffe tester som kan kjøres for å belaste psu litt ekstra og se om den faller ut , men har også gode tester for selve skjermkortet.

Du får si ifra hvordan det går.

Lenke til kommentar
Generelt anbefaler jeg at du tar en titt på Jonnyguru.com sine nettsider og finner en strømforsyning som har god karakter og grei pris her i Norge , jeg prioriterer gjerne lav ripple og høy effektivitet og at produsenten har valgt ut gode komponenter som varer i selve psu'en. Det er selvsagt gode muligheter for at problemet ikke er forårsaket av psu'en, så du bør teste litt grundig følgende : *Null problemer med minnet, kjør en ordentlig memtest enten via usb enhet eller cd/dvd. *Systemet bør være 100% stabilt, kjør derfor en god runde med prime95 i noen timer. Ser du at ovennevnte ikke gir noen problemer i det hele tatt så kan du sette igang med litt kraftigere tester , programmet OCCT perestroika har noen tøffe tester som kan kjøres for å belaste psu litt ekstra og se om den faller ut , men har også gode tester for selve skjermkortet. Du får si ifra hvordan det går.

Skal få kjørt de testene og gitt en tilbakemelding. Jeg kom forresten på en ting som kanskje kan være nyttig. Det er ikke sånn bestandig har jeg merket, men i perioder. Og de gangene det er, så virker det som det går igjen i alle spill. Eneste jeg ikke har merket det i noen gang er BF3.

Takk for hjelpen så langt :)

Lenke til kommentar

Corsair GS-serien er basert på samme plattform som deres gamle TX750/850 (TX650 var Seasonic) og den var en god arbeidshest Det er ikke en super PSU ift. dagens standard, men å si det er jalla, det blir litt feil. PSUen er helt fin den.

Slik jeg forstår det er det CWT som står bak produksjonen av GS 600 og er basert på sannsynligvis denne modellen ( http://www.hardwarest.com/product/CWT-PSH-600V-600W-72835.html ) , flere forumbrukere hos overclock.net og Jonnyguru har allerede påpekt en del av svakhetene som psu'en har.

Det er og blir en billigmodell , greit nok at ikke "alle" billigmodellene til corsair er Jalla (det er tross alt en stygg generalisering) men jeg liker ikke at Corsair har såpass stor forskjell på kvaliteten mellom de forskjellige seriene sine.

Sånn sett så har jeg påpekt til TS at han bør være obs på at det "kan" være psu, men også at han bør ta et par tester først for å se om han kan eventuelt avdekke noen andre problemer først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...