HakiMiMi Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Hei. Jeg har nylig opplevd at en jente har trakassert meg på nett ved å levne veldig hånende og ekle kommentarer. Hun har også fått en del venner til å gjøre dette. Jeg svarte med å blokkere IP-adressen alt kom ifra, for så at de brukte proxy'er for å komme inn og fortsette trakasseringen. Hvilke muligheter har jeg for å politi anmelde dette? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Å fremsette usanne påstander om andre på Internett er straffbart. Noen former for ærekrenkelser det ikke gir mening å finne ut om er sant eller usant (skjellsord), vil også kunne være straffbare. Det er imidlertid lite rettspraksis på det området. Straffelovens § 246 og § 247 Å true med en straffbar handling som kan føre til fengsel i mer enn seks måneder er straffbart. En forutsetning er at trusselen er skikket til å fremkalle en alvorlig frykt. Straffelovens § 227 Klikk her for mer informasjon. Håper dette var til hjelp. Endret 9. november 2012 av Hafti 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Blokker henne på alt hun kontakter deg via. Blokker blokker blokker. Etterhvert så vil de gi opp. Ellers kan du alternativt bare f.eks la henne være på msn, og la henne prate og prate om prate, men du er borte og gjør noe annet. Så er det bare å x'e bort vinduet og ikke lese noe som helst. Overser du dem så forsvinner det som regel, får de ikke noe profitt for ''arbeidet'' sitt så er det liten vits i fortsette. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå