testene Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Veldig kort fortalt, så har jeg fått beskjed at forsikringsselskapet mitt tror at jeg svindler dem. Siste året har jeg vært student i USA, og har hatt en studentforsikring for innbo, reise. Det skal legges til at jeg er uheldig, men alltid ærlig. Nå forteller de meg at jeg kan risikere å bli nektet forsikring hos dem på bakgrunn av denne skadehistorien siste året. - Koffert forsvunnet i transfer på flyplass mellom USA og Norge- dukket opp 1 dag senere 2400 kroner for klær etc. utbetalt - Koffert forsvunnet i transfer på flyplass mellom USA og Norge- dukket opp 3 dager senere 2500 kroner for klær etc. utbetalt - Koffert forsvunnet i transfer på flyplass mellom USA og Norge- dukket opp 2 dager senere 2300 kroner for klær etc. utbetalt - Lege for resept - Lege for konsultasjon - Lege for konsultasjon - Lege for resept - PCen ble sølt vannglass over på cafe- 9 000 kroner utbetalt - Knust iPadskjerm. Ville kostet 850 kroner å reparere - ble ikke dekket fordi det ikke var en del av vilkårene Jeg forstår at de kanskje stusser, men alt dette her har sendt inn kvitteringer fra legen og bagasjerapportene fra bagasjen som forsvant (ødelagt PC ble fanget av videovervåking på cafèen), så hvordan i all verden kan de påstå at dette er svindel? Når jeg har hatt en skade har jeg alltid finlest forsikringsvilkårene for å se om jeg har rett på erstatning, men er dette feil måte å tenke på? Det er jo akkurat slik forsikringsselskapene gjør mot oss forbrukere! Og kan et forsikringsselskap nekte meg reiseforsikring? .... Kan også legges til at jeg har greid å knuse skjermen på iPhonen min OG mistet klokken min til 3000 kr ta reimen røk på et utested, men meldte aldri inn dette fordi det ikke dekkes... Endret 8. november 2012 av testene Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Ja, selvsagt kan de nekte hvem som helst reiseforsikring. Forsikringer er et gode, ikke en rett. Når det gjelder å si opp deg som kunde, tror jeg nok de også har lov til dette - så lenge denne oppsigelsen foregår i henhold til den opprinnelige avtalen. 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Hvordan kan du si at de tror du svindler de? Det er forskjell på å fortelle en ulønnsom kunde at de ikke ønsker å fornye forsikringsavtalen med deg, og å si "du svindler oss". Hadde de trodd det, hadde de anmeldt deg. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Hvordan kan du si at de tror du svindler de? Det er forskjell på å fortelle en ulønnsom kunde at de ikke ønsker å fornye forsikringsavtalen med deg, og å si "du svindler oss". Hadde de trodd det, hadde de anmeldt deg. QFT. Det er jo åpenbart at det ikke lønner seg for dem å la en superkløne (/ulykkesfugl) som deg ha forsikring i deres selskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå