S_tOrM Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg har en nd1300a har oppdatert firmware og alt virker bra. Har brent cd plater og dvd data plater. Men når jeg skal brenne en sikkerhets kopi av min dvd film så fungerer ikke platen etterpå (dvd+r verbatim) Bruker brenne programmet nero Så lurer jeg på hva som kan være gale, kan det være brenne programmet eller at jeg brenner feil? Urk Lenke til kommentar
mirene Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 hmm..nå vet jeg ikke hvilken film du skal brenne..men ofte er DVD originaler dobbelt lags plater.Det vil si at det er plass til over 9 GB på dem. Vet at det finnes flere programmer der du kan kutte vekk deler du ikke trenger (blandt annet "DVDX Copy") Der kan du fjern alt som ikke får plass på en vanlig 4.7 GB DVD,før kopieringen. NERO gjør jo ikke slikt. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg trodde nero hadde innebygd downsizing. Mente jeg leste det et sted. Lenke til kommentar
MoNoXiDe Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 For det første : Nero har ikke innebygget downsizeing. Som allerede sagt så består de fleste orginale dvd'er av 2 lag (Dual layer, hvert lag på ca 4.7 gb. Dermed blir en prginal dvd ca 9.4 gb. En Dvd +r/rw eller -r/rw er bare på 4.7 gb dermed må orginal filmen downnsamples. Til dette kan jeg annbefale et program som heter dvdshrink. Et enkelt og brukervennlig program som "krymper" orginal dvd'en din. Etterpå så kan du brenne Vob filene med drag & drop i nero. Programmet kan du laste ned her : http://www.dvdshrink.org/ 8) 8) 8) Ps : Har forresten alltid lurt på om det går ann å overburne en dvd +r/rw eller -r/rw?? Noen som vet? Lenke til kommentar
S_tOrM Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Takker for det men etter mange timers data sitting så fant jeg utav porblemet. Ps. (Hadde downsiza filmen til under 4,7gb) Men det som va problemet va at grunnen til ikke plata fungerte på denne maskinen var at min powerdvd versjon var for gammel derfor kom det opp feil og når det også kom feil på dvd spilleren min i stuen gikk jeg utifra at det va feil brenning. Men det viste seg at når jeg oppdaterte powerdvd så funka det, med dvd+r plater på maskinen men ikke på min dvd spiller i stuen..derfor måtte jeg brenne me dvd-r plater heller!! 8) Så nå e eg bare fornøyde..Jess Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå