Gå til innhold

Ekstern Iomega HDD + Windows 8 ≠ sant

Anbefalte innlegg

Jeg har hittil vært fornøyd med Windows 8, men i dag traff jeg på mitt første problem. Jeg sitter på en laptop med SSD, og for at jeg ikke skulle ruinere meg gikk jeg for 180 GB, noe som er langt i fra nok. For å børe på det hiver jeg over ting jeg ikke bruker så ofte på en ekstern HDD. Nærmere bestemt Iomega LPHD-UP3.

Nå sitter jeg altså med full disk på laptopen, og får ikke den eksterne disken til å fungere. Den virker før jeg oppgraderte til Windows 8, og jeg testet den nettopp på en Windows 7 maskin hvor alt gikk fint.

Det som skjer er at i stedet for at Iomega Encryption åpnes og jeg kan skrive inn passordet, så får jeg opp dette:

Om jeg heller prøver å åpne den virtuelle disken som dukker opp når jeg kobler til får jeg denne meldingen:

Noen som har noen gode idéer? På Iomega sine hjemmesider virker det ikke som om de er klar over at Windows 8 har kommet, men det er ikke nevnt under "supported os". Står for så vidt ikke at det ikke skal funke heller, da.

Jeg blir veldig glad om det finnes en løsning, da jeg nå kun har 800 MB ledig plass på laptopen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis, Driver protection dashboard var installert før oppgraderingen til Win 8, du starter med kople fra iomega din og avinstallere den.

Deretter kopler du disken på igjen, og se for hva meldningen du får.

Når det gjelder at SSD disken din er full, utfør vedlikehold for en del (gamle filer, Windows.old, osv), samt justeringer i noe system settings, som (pagefile størrelse og system recovery points)

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Jeg mente å avinstallere application og ikke installer den igjen. Gjerne reboot etter det.

Kople fra disken og kople den på igjen. Hva er det som dukker opp.

Er den virtuelle disken du snakker om en reell partisjon på disken? som kan du finne for eksempel i diskbehandling?

Har du kontrollert Device manager?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...