Dr. Brodsky Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Jeg har hittil vært fornøyd med Windows 8, men i dag traff jeg på mitt første problem. Jeg sitter på en laptop med SSD, og for at jeg ikke skulle ruinere meg gikk jeg for 180 GB, noe som er langt i fra nok. For å børe på det hiver jeg over ting jeg ikke bruker så ofte på en ekstern HDD. Nærmere bestemt Iomega LPHD-UP3. Nå sitter jeg altså med full disk på laptopen, og får ikke den eksterne disken til å fungere. Den virker før jeg oppgraderte til Windows 8, og jeg testet den nettopp på en Windows 7 maskin hvor alt gikk fint. Det som skjer er at i stedet for at Iomega Encryption åpnes og jeg kan skrive inn passordet, så får jeg opp dette: Om jeg heller prøver å åpne den virtuelle disken som dukker opp når jeg kobler til får jeg denne meldingen: Noen som har noen gode idéer? På Iomega sine hjemmesider virker det ikke som om de er klar over at Windows 8 har kommet, men det er ikke nevnt under "supported os". Står for så vidt ikke at det ikke skal funke heller, da. Jeg blir veldig glad om det finnes en løsning, da jeg nå kun har 800 MB ledig plass på laptopen. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg har ingen problemer med min Iomega ekstern 1TB USB-disk under W8, men den er ikke kryptert eller noe annet hokus-pokus. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 Det er nok det krypteringsdritet som er problemet. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Hvis, Driver protection dashboard var installert før oppgraderingen til Win 8, du starter med kople fra iomega din og avinstallere den. Deretter kopler du disken på igjen, og se for hva meldningen du får. Når det gjelder at SSD disken din er full, utfør vedlikehold for en del (gamle filer, Windows.old, osv), samt justeringer i noe system settings, som (pagefile størrelse og system recovery points) Endret 9. november 2012 av wiberos Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 Har allerede prøvd å avinstallere, jeg har også lastet ned nyeste utgave fra Iomega sine sider. Samme melding uansett. SSD'en min er ryddig og fin, alt unyttig slettet. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. november 2012 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg mente å avinstallere application og ikke installer den igjen. Gjerne reboot etter det. Kople fra disken og kople den på igjen. Hva er det som dukker opp. Er den virtuelle disken du snakker om en reell partisjon på disken? som kan du finne for eksempel i diskbehandling? Har du kontrollert Device manager? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå