Storm Truck Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Hey jeg har lenge spillt spill, og vært rund på nettet ellers i flere år med EXTREMT treg nett. Nå er jeg møkkalei! F.eks når jeg spiller på Xbox Live så legger det enormt i hvær mach i Halo, BF og andre spill på nett. Når jeg ser på YouTube så buffer videone i 480p . når jeg laster ned fra nettet får jeg bare 300-400 kb/s. Akkurat nå bruker jeg tråløs nett på xbox / PC men har muligheter til å koble opp med cabel snart. Up/Ned lastingen min er 1.5 MB/s/0.2 MB/s og nermeste område med fiber er rundt 3-4 km så får ikke takki fiber før på en stund. Ruteren min: Linksys WRT54G Noen tips kunne ha hjelpet veldig! Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Har do noen flere tips. eventuelt om jeg skal koble opp kablen til rutern eller modementet? (rett meg vis jeg sa feil) Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Det kan være verdt å merke seg at bitrate oppgis som bits per sekund. Dersom du har 1.5 Mb/s (millioner bits per sekund), så vil 400 kB/s (tusen bytes per sekund) være mer enn det dobbelte av det du egentlig skal kunne forvente. Har du 200 kb/s opp, så er det forholdsvis lavt og kan være en medvirkende årsak. I tillegg befinner du deg gjerne langt unna sentralen, og har dårlig kobberlinje. Det kan føre til en del forsinkelse og betydelig pakketap. Ved å bruke kabel i stedet for trådløst nettverk, vil du i det minste hindre at du taper mer enn det som er nødvendig innenfor husets vegger. Med så lav bitrate tilgjengelig er det også viktig å passe på de andre tjenestene på nettverket. Den fysiske linjen mot sentralen får du gjerne ikke gjort så mye med, men du kan jo høre med leverandøren om du kan få høyere bitrate. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 Når man skal finne nettverksproblemer, så gjelder det først å få orden på eget lokalnett (LAN). For å finne ut kvaliteten på det du har, så kan du gjøre følgende: Let i menyen på X-box og finn dens ipadresse. Evt sjekk her for guide: IP-adressen vil være 192.168.1.xxxGå så inn på din PC og trykk på startikonet nederst til venstre på skjermen. Skriv inn CMD <enter> Du vil nå få opp et sort vindu. Der kan du skrive: ping 192.168.1.1 <enter> Da måler du forsinkelsen fra PC til router. Deretter skriver du: ping 192.168.1.xxx <enter> Dette er adressen til xbox. Du måler da forsinkelse fra PC til router og ut til xbox. For at dette skal fungere sånn nogenlunde, så bør forsinkelsen ikke være høyere enn kanskje 5ms for en og 10ms for måling to. Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Det kan være verdt å merke seg at bitrate oppgis som bits per sekund. Dersom du har 1.5 Mb/s (millioner bits per sekund), så vil 400 kB/s (tusen bytes per sekund) være mer enn det dobbelte av det du egentlig skal kunne forvente. Har du 200 kb/s opp, så er det forholdsvis lavt og kan være en medvirkende årsak. I tillegg befinner du deg gjerne langt unna sentralen, og har dårlig kobberlinje. Det kan føre til en del forsinkelse og betydelig pakketap. Ved å bruke kabel i stedet for trådløst nettverk, vil du i det minste hindre at du taper mer enn det som er nødvendig innenfor husets vegger. Med så lav bitrate tilgjengelig er det også viktig å passe på de andre tjenestene på nettverket. Den fysiske linjen mot sentralen får du gjerne ikke gjort så mye med, men du kan jo høre med leverandøren om du kan få høyere bitrate. Vist litt av det fra før, vet du om det er best å koble opp med rutern eller modem som det heter vis jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Når man skal finne nettverksproblemer, så gjelder det først å få orden på eget lokalnett (LAN). For å finne ut kvaliteten på det du har, så kan du gjøre følgende: Let i menyen på X-box og finn dens ipadresse. Evt sjekk her for guide: IP-adressen vil være 192.168.1.xxxGå så inn på din PC og trykk på startikonet nederst til venstre på skjermen. Skriv inn CMD <enter> Du vil nå få opp et sort vindu. Der kan du skrive: ping 192.168.1.1 <enter> Da måler du forsinkelsen fra PC til router. Deretter skriver du: ping 192.168.1.xxx <enter> Dette er adressen til xbox. Du måler da forsinkelse fra PC til router og ut til xbox. For at dette skal fungere sånn nogenlunde, så bør forsinkelsen ikke være høyere enn kanskje 5ms for en og 10ms for måling to. Tror ikke det er noe problemer med nettet, bare at den er veldig treg, så tror ikke den videon hjelper noe serlig. Går greit nok å spille på xbox om jeg slår av nett tilgang på pc. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Vist litt av det fra før, vet du om det er best å koble opp med rutern eller modem som det heter vis jeg ikke tar feil? Jeg er litt usikker på om jeg forstår spørsmålet. Det er normalt ikke anbefalt å koble seg direkte til modemet - altså å droppe routeren for de som fortsatt har et separat modem - fordi routeren gir en viss beskyttelse mot resten av Internett. Dessuten er det mange leverandører som ikke gir ut mer enn én offentlig IP-adresse per kunde, som betyr at man kun får én enhet på nett. Dette er normalt routeren, som benytter NAT for å gi tilgang til mange andre enheter. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. november 2012 Del Skrevet 11. november 2012 Tror ikke det er noe problemer med nettet, bare at den er veldig treg, så tror ikke den videon hjelper noe serlig. Går greit nok å spille på xbox om jeg slår av nett tilgang på pc. Beklager men det er ingen som er synske her. Hadde du skrevet dette tidligere, så hadde jeg heller ikke gitt deg det rådet. Du må i såfall passe på at det ikke står datatrafikk på i PC mens du spiller. Har du bittorrent eller annet igang, så vil jo dette påvirke forsinkelsen på linjen din. Dette gjelder ikke bare for deg, men for alle som har raske internettlinjer også. Hvis vi bruker 100% av kapasiteten på PC, så vil linjen bli treg for spilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå