Gå til innhold

Ny hd/ssd, hk, cpu/apu, ram, itx. kontor + lett spill

Anbefalte innlegg

Fra før av har jeg et 5 år gammelt passivt system bestående av 4gb ram, atx hk m int grafikk, 500gb snurredisk, og en amd be 2100 m noctua 12. Skal nå oppgradere og lurer på følgende deler.

HK: asrock FM2A75M-ITX

Ram: Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB

SSD: Samsung 830 128 gb

CPU:AMD A-Series A8-5600K

Fra før har jeg en vx450w, optisk drev.

Vil jeg oppleve en vestentlig generell ytelsesøkning? Passer delene til mitt behov (pris/funksjonalitet)?

Skal brukes til litt photoshop, internett, film, litt spilling (ikke nyeste spill på maks grafikk)

•Skal maskinen overklokkes? Tja, kanskje..

•Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? ikke avgjørende.

Ønsker itx, har ikke behov for noe større, og da er det praktisk med så lite som mulig.

Så hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for noe dyrere og raskere minne da du tjener utrolig mye på det på grafikkdelen.

Jeg synes min FM1 maskin er alt for kraftig til dens bruk da jeg bruker raskeste FM1-cpu til HTPC. Men det kostet med 2.500,- så utrolig mye for pengene. Bruker den også som utlånsmaskin eller LAN-maskin. Den fungerer ypperlig til spill.

Jeg tror en A8-5600K er perfekt for deg :)

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for noe dyrere og raskere minne da du tjener utrolig mye på det på grafikkdelen.

:)

Synes jeg har lest noe om at den cpuen uansett ikke klarer nyttiggjøre seg raskere inne? Eller har ikke cpu noe med minnehastighet å gjøre?

Lenke til kommentar

Synes jeg har lest noe om at den cpuen uansett ikke klarer nyttiggjøre seg raskere inne? Eller har ikke cpu noe med minnehastighet å gjøre?

CPU har noe med minne å gjøre, fordi at i AMD sin APU serie, trenger man raskt RAM for å utnytte det integrerte skjermkortet maksimalt ;) Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Ja.

Grunnen til det er anbefalt å ha raskt minne på APU til AMD er at skjermkort-delen i APU bruker RAM-en.

Et skjermkort trenger rask minne, og siden DDR3 er ganske mye tregere enn GDDR5 vil skjermkortet yte dårlig. Litt økning i minne på APU tilsvarer MYE mer ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...