Takkformeg Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Hei hopp.. Er det noen som har erfaring med sundown audio subber ? Har sett mye filmer på youtube, og ser ut som de har mye punch for ikke så gal pris... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Har testet en 15" i NS serien, og den var ganske brutal den, men den blir litt sånn som kicker, det bråker masse, men er ikke så behagelig å høre på Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Er jo alt etter hvordan man stiller ting også da.. Har lyst til å teste 2 10 tommere, holder på å hjemmemekke kasser som skal passe inn i bilen, og til den prisen de ligger på er de verdt å teste Kicker har jeg hørt, er ikke så galt, men finnes bedre Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Er jo alt etter hvordan man stiller ting også da.. Har lyst til å teste 2 10 tommere, holder på å hjemmemekke kasser som skal passe inn i bilen, og til den prisen de ligger på er de verdt å teste Kicker har jeg hørt, er ikke så galt, men finnes bedre Bare ikke lag kassa før du vet hvilke suber du skal ha, så er det nok greit Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. november 2012 Forfatter Del Skrevet 8. november 2012 Kassa blir større enn det som trengs, men går ut fra at det blir 10" sundown, så vi skal gå utifra målene på de, også er det bare å fore den med totomsfire klosser for å få volumet riktig =) Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 10. november 2012 Forfatter Del Skrevet 10. november 2012 Bare ikke lag kassa før du vet hvilke suber du skal ha, så er det nok greit Jeg tenker meg å bestille 2 stk sundownere Jeg lurer litt på hvordan det fungerer med ohm og slikt.. Elementene har dobbel spole, de er på 4 ohm og 400W rms hver. Skal koble de slik at det blir 2 ohm. Hvor mange w rms forsterker trenger jeg da ? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hvis du skal ha 2stk suber med 4+4 ohm spole på hver, så kan du ikke koble til 2ohm totalt, det blir enten 1ohm eller 4ohm Du burde ha en forsterker på minst 800w ved den impedansen du kommer til å kjøre med. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Hva om jeg kjører 2 kanaler og kobler hver av subbene i 2 ohm ? Og du snakker selvfølgelig rms ? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Hvis du skal ha 2stk suber med 4+4 ohm spole på hver, så kan du ikke koble til 2ohm totalt, det blir enten 1ohm eller 4ohm Du burde ha en forsterker på minst 800w ved den impedansen du kommer til å kjøre med. Det er hvis spolen er 4 0hm på hver av terminalene ? Jeg sendte en mail til sundown hvor jeg spurte om det er 2 eller 4 ohm på hver av terminalene på ett element Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Det er hvis hver sub har TO spoler og disse spolene er på 4ohm hver seg ja... Du skal IKKE bruke noe 2 kanals forsterker til dette, det blir aldri bra, da kjøper du heller en billig mono fra feks ljudia Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 13. november 2012 Forfatter Del Skrevet 13. november 2012 Det er hvis hver sub har TO spoler og disse spolene er på 4ohm hver seg ja... Du skal IKKE bruke noe 2 kanals forsterker til dette, det blir aldri bra, da kjøper du heller en billig mono fra feks ljudia Forslag til forsterker ? =) Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 Det er hvis hver sub har TO spoler og disse spolene er på 4ohm hver seg ja... Du skal IKKE bruke noe 2 kanals forsterker til dette, det blir aldri bra, da kjøper du heller en billig mono fra feks ljudia Hey, jeg quoter deg for du har alltid ett svar De kommer i både D2 og D4, altså dual 2 ohm og dual 4 ohm Da trenger jeg D2 for å klare å koble den i 2 ohm ? Hvordan gjør jeg det ? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Hvis du MÅ kjøre i 2ohm, så må du ha 2stk med dual 2ohm spoler ja, og da kobler du hver sub i serie så de blir 4ohm, for så å paralellkoble begge elementene. Denne forsterkeren burde holde fint: http://ljudia.no/bilstereo-s82121/sluttrinn-c78173/soundmagus-sc20001-p685780/ Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Jeg vil heller kjøre i 2 ohm, ja. Forsterkeren jeg har nå vil nok ikke være med på 1 ohm, og jeg må klare meg med den til å begynne med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå